Líbila by se vám Škoda Kodiaq s karosérií pickup?

Automobilový grafik vytvořil Škodu Vision T, uchytila by se i v reálu?
Automobilový grafik vytvořil Škodu Vision T, uchytila by se i v reálu?, foto: Theophilus Chin
ar6 13. července 2016 15:55
Sdílej:

Za pár týdnů představí Škoda své první sedmimístné SUV Kodiaq. Prvenství pak bude mít novinka celou řadu, půjde především o bezpečnostní asistenty a online konektivitu. Dalším prvenstvím by mohl být pickup odvozený od velkého SUV. Jak by vypadal naznačuje povedená ilustrace.

Segment velkých pickupů se za poslední měsíce rozrostl hned o několik členů. Máme tu nový Nissan Navara, omlazený Volkswagen Amarok, Fiat Fullback a konečně také Renault Alaskan. Škoda by tedy měla poměrně slušnou šanci na úspěch, a to nejen u nás. Jak by její pickup mohl vypadat naznačuje známý automobilový grafik Theophilus Chin a jeho koncept Vision T. Toto jméno určitě nebylo vybráno náhodou, ostatně jméno VisionS už nesl letošní ženevský koncept chystaného SUV Kodiaq.

A z VisionuS také vychází vnější vzhled modelu. Jeho přední část byla naroubována ke korbě Volkswagenu Amarok, který prozrazují skupinové svítilny. Ostatně pokud by se Škoda k výrobě podobného stroje někdy odhodlala, dá se předpokládat právě úzké propojení se starším sourozencem od německého výrobce. Z konceptu dále pochází také světle zelený lak nebo litá kola. Mírně přizvednuta byla světlá výška, polní cesty se silničním SUV zkrátka neprojedete. Pod kapotou by se pak mohl objevit třílitrový naftový šestiválec, který se dostane již brzy do útrob omlazeného Amaroku.

Nebo by mohl být použit technický základ Kodiaqu, to znamená modulární platformu MQB, pohon předních nebo všech kol a motory TSI nebo TDI s výkonem (zatím) maximálně 132 kW (180 k). Všechno to jsou jen spekulace a pickup od Škody je možná přáním jen vybraných jedinců. Mimochodem posledním pickupem, který kdy nosil na masce okřídlený šíp, byla Felicia ve druhé polovině devadesátých let. Tehdy se ale nejednalo o terénního pracanta, nýbrž model určený spíše na drobnější rozvážky po městě. Něco podobného na trhu chybí také dnes, možná by se v Boleslavi měli zaměřit spíše na tento segment.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Zeekr 7x

Nový Zeekr 7X: Kladivo na soupeře Tesla model Y, Kia EV5 nebo Audi Q6 e-tron a BMW iX3?

Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.

Novinky ze světa EV
Alpine crossover A390

Alpine A390: Francouzská odpověď na elektrické SUV. Tři motory, výkon až 470 koní a dojezd přes 550 km

Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.

Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu. Ale je dobře, že tu je

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.