Za pár týdnů představí Škoda své první sedmimístné SUV Kodiaq. Prvenství pak bude mít novinka celou řadu, půjde především o bezpečnostní asistenty a online konektivitu. Dalším prvenstvím by mohl být pickup odvozený od velkého SUV. Jak by vypadal naznačuje povedená ilustrace.
Segment velkých pickupů se za poslední měsíce rozrostl hned o několik členů. Máme tu nový Nissan Navara, omlazený Volkswagen Amarok, Fiat Fullback a konečně také Renault Alaskan. Škoda by tedy měla poměrně slušnou šanci na úspěch, a to nejen u nás. Jak by její pickup mohl vypadat naznačuje známý automobilový grafik Theophilus Chin a jeho koncept Vision T. Toto jméno určitě nebylo vybráno náhodou, ostatně jméno VisionS už nesl letošní ženevský koncept chystaného SUV Kodiaq.
A z VisionuS také vychází vnější vzhled modelu. Jeho přední část byla naroubována ke korbě Volkswagenu Amarok, který prozrazují skupinové svítilny. Ostatně pokud by se Škoda k výrobě podobného stroje někdy odhodlala, dá se předpokládat právě úzké propojení se starším sourozencem od německého výrobce. Z konceptu dále pochází také světle zelený lak nebo litá kola. Mírně přizvednuta byla světlá výška, polní cesty se silničním SUV zkrátka neprojedete. Pod kapotou by se pak mohl objevit třílitrový naftový šestiválec, který se dostane již brzy do útrob omlazeného Amaroku.
Nebo by mohl být použit technický základ Kodiaqu, to znamená modulární platformu MQB, pohon předních nebo všech kol a motory TSI nebo TDI s výkonem (zatím) maximálně 132 kW (180 k). Všechno to jsou jen spekulace a pickup od Škody je možná přáním jen vybraných jedinců. Mimochodem posledním pickupem, který kdy nosil na masce okřídlený šíp, byla Felicia ve druhé polovině devadesátých let. Tehdy se ale nejednalo o terénního pracanta, nýbrž model určený spíše na drobnější rozvážky po městě. Něco podobného na trhu chybí také dnes, možná by se v Boleslavi měli zaměřit spíše na tento segment.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?