Líbila by se vám Škoda Kodiaq s karosérií pickup?

Automobilový grafik vytvořil Škodu Vision T, uchytila by se i v reálu?
Automobilový grafik vytvořil Škodu Vision T, uchytila by se i v reálu?, foto: Theophilus Chin
ar6 13. července 2016 15:55
Sdílej:

Za pár týdnů představí Škoda své první sedmimístné SUV Kodiaq. Prvenství pak bude mít novinka celou řadu, půjde především o bezpečnostní asistenty a online konektivitu. Dalším prvenstvím by mohl být pickup odvozený od velkého SUV. Jak by vypadal naznačuje povedená ilustrace.

Segment velkých pickupů se za poslední měsíce rozrostl hned o několik členů. Máme tu nový Nissan Navara, omlazený Volkswagen Amarok, Fiat Fullback a konečně také Renault Alaskan. Škoda by tedy měla poměrně slušnou šanci na úspěch, a to nejen u nás. Jak by její pickup mohl vypadat naznačuje známý automobilový grafik Theophilus Chin a jeho koncept Vision T. Toto jméno určitě nebylo vybráno náhodou, ostatně jméno VisionS už nesl letošní ženevský koncept chystaného SUV Kodiaq.

A z VisionuS také vychází vnější vzhled modelu. Jeho přední část byla naroubována ke korbě Volkswagenu Amarok, který prozrazují skupinové svítilny. Ostatně pokud by se Škoda k výrobě podobného stroje někdy odhodlala, dá se předpokládat právě úzké propojení se starším sourozencem od německého výrobce. Z konceptu dále pochází také světle zelený lak nebo litá kola. Mírně přizvednuta byla světlá výška, polní cesty se silničním SUV zkrátka neprojedete. Pod kapotou by se pak mohl objevit třílitrový naftový šestiválec, který se dostane již brzy do útrob omlazeného Amaroku.

Nebo by mohl být použit technický základ Kodiaqu, to znamená modulární platformu MQB, pohon předních nebo všech kol a motory TSI nebo TDI s výkonem (zatím) maximálně 132 kW (180 k). Všechno to jsou jen spekulace a pickup od Škody je možná přáním jen vybraných jedinců. Mimochodem posledním pickupem, který kdy nosil na masce okřídlený šíp, byla Felicia ve druhé polovině devadesátých let. Tehdy se ale nejednalo o terénního pracanta, nýbrž model určený spíše na drobnější rozvážky po městě. Něco podobného na trhu chybí také dnes, možná by se v Boleslavi měli zaměřit spíše na tento segment.

Stalo se
Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?