Za pár týdnů představí Škoda své první sedmimístné SUV Kodiaq. Prvenství pak bude mít novinka celou řadu, půjde především o bezpečnostní asistenty a online konektivitu. Dalším prvenstvím by mohl být pickup odvozený od velkého SUV. Jak by vypadal naznačuje povedená ilustrace.
Segment velkých pickupů se za poslední měsíce rozrostl hned o několik členů. Máme tu nový Nissan Navara, omlazený Volkswagen Amarok, Fiat Fullback a konečně také Renault Alaskan. Škoda by tedy měla poměrně slušnou šanci na úspěch, a to nejen u nás. Jak by její pickup mohl vypadat naznačuje známý automobilový grafik Theophilus Chin a jeho koncept Vision T. Toto jméno určitě nebylo vybráno náhodou, ostatně jméno VisionS už nesl letošní ženevský koncept chystaného SUV Kodiaq.
A z VisionuS také vychází vnější vzhled modelu. Jeho přední část byla naroubována ke korbě Volkswagenu Amarok, který prozrazují skupinové svítilny. Ostatně pokud by se Škoda k výrobě podobného stroje někdy odhodlala, dá se předpokládat právě úzké propojení se starším sourozencem od německého výrobce. Z konceptu dále pochází také světle zelený lak nebo litá kola. Mírně přizvednuta byla světlá výška, polní cesty se silničním SUV zkrátka neprojedete. Pod kapotou by se pak mohl objevit třílitrový naftový šestiválec, který se dostane již brzy do útrob omlazeného Amaroku.
Nebo by mohl být použit technický základ Kodiaqu, to znamená modulární platformu MQB, pohon předních nebo všech kol a motory TSI nebo TDI s výkonem (zatím) maximálně 132 kW (180 k). Všechno to jsou jen spekulace a pickup od Škody je možná přáním jen vybraných jedinců. Mimochodem posledním pickupem, který kdy nosil na masce okřídlený šíp, byla Felicia ve druhé polovině devadesátých let. Tehdy se ale nejednalo o terénního pracanta, nýbrž model určený spíše na drobnější rozvážky po městě. Něco podobného na trhu chybí také dnes, možná by se v Boleslavi měli zaměřit spíše na tento segment.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.