Vodíková novinka je postavena na zcela nové platformě s pohonem zadních kol. Kdežto současná generace má poháněná kola přední nápravy. Právě přesun pohonu dozadu dal konstruktérům volné ruce a díky tomu si teď můžeme prohlédnout auto, které je delší, nižší a širší než výchozí model. Standardem budou 20 palcová litá kola a vícevrstvé lakování.
Také interiéru doznal velkých změn. Po vzoru exteriéru je elegantní a používá jen ty nejkvalitnější materiály. Nalezneme zde digitální zpětné zrcátko, dotykový displej s úhlopříčkou 12,3 palce včetně navigace a audio systém JBL se 14 reproduktory.
Toyota prozatím neposkytla bližší informace o pohonu. Jen zmínila, že dojezd naroste o 30 % a zvýší se výkon motoru. Současná generace má dojezd 500 km, což znamená, že ta budoucí by měla mít zásobu vodíku na přibližně 650 km. Narozdíl od elektromobilů je tankování otázkou přibližně 3 až 4 minut. O kolik se zvedne výkon motoru, to zatím nevíme, můžeme jen dodat, že nynější provedení má 114 kW (155 koní) a 355 N.m.
Kolují nepotvrzené zákulisní informace, že na platformě budoucí Toyoty Mirai má vzniknout první vodíkové auto od Lexusu. Věrohodných informací bychom se mohli dočkat již brzy. Za necelé dva týdny startuje autosalon v Tokiu.