Třetí nejčastěji uváděnou odpovědí byla veřejná doprava (mimo automobilové), pro kterou hlasovalo přes 11 procent respondentů. Tento směr potvrzují například plány firmy Viking Cruises, která již v roce 2017 oznámila záměr postavit celosvětové první výletní loď na kapalný vodík.
Automobilová hromadná doprava získala shodný počet hlasů jako řízení ve městě (po 6 procentech), přičemž pouze tři procenta respondentů byla toho názoru, že vodík by se nejlépe uplatnil ve vozidlech záchranného systému.
Máte rádi auta? Hledáme nové lidi do redakce. Napište nám na redakce@autoroad.cz a staňte se naším redaktorem.
Vodíkový pohon nabízí rychlejší tankování a delší jízdní dosah nebo emise v podobě čisté vody.
Technologie sice nedosahuje takové fáze vývoje jako elektromobily, nicméně automobilky zkoumají tuto technologii tak, aby mohly vozidla na palivové články (FCV) uvést na trh již v příští dekádě. Zástupci značek Toyota a Hyundai jsou na trhu již dnes.
Toyota již několik let úspěšně nabízí první sériový osobní automobil na vodíkové palivové články Mirai. V současnosti pracuje na druhé generaci, přičemž ta třetí již má mít cenu srovnatelnou s běžnými hybridy.
Automobilka rovněž spolu s výrobcem tahačů Kenworth vyvinula a uvedla do provozu první kamion na vodík a také vyvinula první vodíkovou loď na světě Energy Observer.
Některé země již pomalu začínají vodíkovou infrastrukturu rozvíjet. Například britská vláda se zavázala do této oblasti investovat 23 milionů liber.
V Česku je zatím situace tristní a koupit si auto na vodík není nejlepší řešení. Jediná vodíková čerpací stanice na území naší republiky je totiž v Neratovicích.