Když se na oslavu Dne Země 2019 rozprostřela nad dominantami Soulu, který je jinak pompézním, zářivým hlavní městem Jižní Koreje, tma, metropolitní knihovna Soulu se rozzářila projekcemi díky elektrické energii, vyráběné elektromobily Hyundai NEXO s palivovými články na vodík.
Filmové záběry ukazovaly celý cyklus elektrolýzy vody, v němž je voda přeměňována na vodík a kyslík, následně na kinetickou energii a nakonec zpátky na vodu. Promítání na fasádu budovy zajišťovalo pět elektromobilů NEXO, první SUV na světě s elektrickým pohonem napájeným palivovými články společnosti Hyundai Motor Company. Čtyřminutové obrazové projekce se opakovaly každou hodinu od 20 h a nabízely novou vizi budoucnosti v oblasti energetiky.
Akce s názvem „Empowering Tomorrow with Hydrogen“ („Posilování budoucnosti vodíkem“) byla organizována z iniciativy společnosti Hyundai Motor za podpory magistrátu města Soulu.
Hyundai je průkopníkem globálního úsilí o zavádění vodíkové technologie do městské dopravy a výroby energie v nadcházejících letech. Veřejné promítání představilo ekologickou techniku palivových článků na vodík, která snižuje emise oxidu uhličitého v rámci dalekosáhlých snah o trvale udržitelný vývoj se zaměřením na uspokojování potřeb lidské společnosti. Společnost Hyundai Motor tím prezentovala alternativu pouhého vypnutí osvětlení při zachování starého modelu výroby elektrické energie, jehož důsledkem jsou značné emise oxidu uhličitého.
Předváděcí akce v srdci Soulu je první ukázkou svého druhu, při níž byla využita technika palivových článků na vodík. Navíc se jednalo o ukázku ekologického způsobu výroby elektrické energie, protože pět vozidel NEXO používalo vodík z plnicí stanice Sangam Hydrogen Station, který se získává z bioplynu z nedaleké skládky odpadů. Sady palivových článků v těchto SUV byly upraveny pro funkci generátorů zajišťujících napájení projektorů, vybavených invertory.
Vodík je variabilně a všestranně využitelným nosičem energie s výhodnými vlastnostmi, protože při přeměně na čisté palivo nebo zdroj energie se neuvolňuje CO2. Vodík tak může sehrát důležitou roli při přechodu na čistou energetiku s nízkými emisemi CO2. Může sloužit k ukládání energie přeměnou elektrické energie na vodík prostřednictvím elektrolýzy. Tento prvek lze vyrábět s využitím obnovitelných zdrojů energie, lze jej ekonomicky výhodně skladovat a používat pro výrobu elektrické energie k rozmanitým účelům v průmyslu nebo v domácnostech, ale také k pohonu osobních a užitkových vozidel prostřednictvím palivových článků.
Akce měla podle magistrátu města Soulu také podnítit a zintenzivnit společenskou diskuzi o ekologických problémech, zejména o potřebě urychlit snižování emisí jemného prachu a oxidu uhličitého.
Společnost Hyundai je globálním lídrem vývoje techniky palivových článků na vodík. V roce 2013 uvedla jako první do prodeje vozidlo s palivovými články, model ix35 Fuel Cell. NEXO je druhou generací elektromobilu s palivovými články značky Hyundai. Na jednu náplň palivových nádrží překoná vzdálenost 609 kilometrů (v souladu s korejskými homologačními standardy). Za jízdy vypouští pouze vodní páru a čistí vzduch, z něhož odstraňuje 99,9 procenta ultra jemných částic.
Poháněcí ústrojí s palivovými články Hyundai je exkluzivním řešením pro osobní i užitková vozidla, určená ke každodennímu provozu. Hyundai touto technikou dokládá své nepřetržité úsilí o realizaci trvale udržitelné dopravy.
Společnost Hyundai začala podporovat rozvoj palivových článků a růst dalších souvisejících odvětví na celém světě v rámci své strategie FCEV Vision 2030. Cílem této vize je vytvořit globální vodíkovou společnost, která bude využívat vodíkové technologie i mimo sektor dopravy. Hyundai je členem globálního sdružení Hydrogen Council, které zahrnuje více než 50 světově významných společností z oborů energetiky, dopravy a průmyslu, jejichž společnou dlouhodobou vizí je rozvíjet globální vodíkovou společnost.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.