Hyundai proměnilo vodíkové elektromobily v čistou elektrárnu, ta pak rozzářila potemnělý Soul

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 29. dubna 2019, 09:54 Google+

Když se na oslavu Dne Země 2019 rozprostřela nad dominantami Soulu, který je jinak pompézním, zářivým hlavní městem Jižní Koreje, tma, metropolitní knihovna Soulu se rozzářila projekcemi díky elektrické energii, vyráběné elektromobily Hyundai NEXO s palivovými články na vodík.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Projekce, která byla při oslavách Dne Země 2019 promítána na metropolitní knihovnu v Soulu, byla napájena pěti vodíkovými elektromobily Hyundai NEXO.

Projekce, která byla při oslavách Dne Země 2019 promítána na metropolitní knihovnu v Soulu, byla napájena pěti vodíkovými elektromobily Hyundai NEXO. | foto: Hyundai

Sdílejte článek

Filmové záběry ukazovaly celý cyklus elektrolýzy vody, v němž je voda přeměňována na vodík a kyslík, následně na kinetickou energii a nakonec zpátky na vodu. Promítání na fasádu budovy zajišťovalo pět elektromobilů NEXO, první SUV na světě s elektrickým pohonem napájeným palivovými články společnosti Hyundai Motor Company. Čtyřminutové obrazové projekce se opakovaly každou hodinu od 20 h a nabízely novou vizi budoucnosti v oblasti energetiky.

Akce s názvem „Empowering Tomorrow with Hydrogen“ („Posilování budoucnosti vodíkem“) byla organizována z iniciativy společnosti Hyundai Motor za podpory magistrátu města Soulu.

Hyundai je průkopníkem globálního úsilí o zavádění vodíkové technologie do městské dopravy a výroby energie v nadcházejících letech. Veřejné promítání představilo ekologickou techniku palivových článků na vodík, která snižuje emise oxidu uhličitého v rámci dalekosáhlých snah o trvale udržitelný vývoj se zaměřením na uspokojování potřeb lidské společnosti. Společnost Hyundai Motor tím prezentovala alternativu pouhého vypnutí osvětlení při zachování starého modelu výroby elektrické energie, jehož důsledkem jsou značné emise oxidu uhličitého.

Předváděcí akce v srdci Soulu je první ukázkou svého druhu, při níž byla využita technika palivových článků na vodík. Navíc se jednalo o ukázku ekologického způsobu výroby elektrické energie, protože pět vozidel NEXO používalo vodík z plnicí stanice Sangam Hydrogen Station, který se získává z bioplynu z nedaleké skládky odpadů. Sady palivových článků v těchto SUV byly upraveny pro funkci generátorů zajišťujících napájení projektorů, vybavených invertory.

Vodík je variabilně a všestranně využitelným nosičem energie s výhodnými vlastnostmi, protože při přeměně na čisté palivo nebo zdroj energie se neuvolňuje CO2. Vodík tak může sehrát důležitou roli při přechodu na čistou energetiku s nízkými emisemi CO2. Může sloužit k ukládání energie přeměnou elektrické energie na vodík prostřednictvím elektrolýzy. Tento prvek lze vyrábět s využitím obnovitelných zdrojů energie, lze jej ekonomicky výhodně skladovat a používat pro výrobu elektrické energie k rozmanitým účelům v průmyslu nebo v domácnostech, ale také k pohonu osobních a užitkových vozidel prostřednictvím palivových článků.

zdroj: Hyundai

Akce měla podle magistrátu města Soulu také podnítit a zintenzivnit společenskou diskuzi o ekologických problémech, zejména o potřebě urychlit snižování emisí jemného prachu a oxidu uhličitého.

Společnost Hyundai je globálním lídrem vývoje techniky palivových článků na vodík. V roce 2013 uvedla jako první do prodeje vozidlo s palivovými články, model ix35 Fuel Cell. NEXO je druhou generací elektromobilu s palivovými články značky Hyundai. Na jednu náplň palivových nádrží překoná vzdálenost 609 kilometrů (v souladu s korejskými homologačními standardy). Za jízdy vypouští pouze vodní páru a čistí vzduch, z něhož odstraňuje 99,9 procenta ultra jemných částic.

Poháněcí ústrojí s palivovými články Hyundai je exkluzivním řešením pro osobní i užitková vozidla, určená ke každodennímu provozu. Hyundai touto technikou dokládá své nepřetržité úsilí o realizaci trvale udržitelné dopravy.

Společnost Hyundai začala podporovat rozvoj palivových článků a růst dalších souvisejících odvětví na celém světě v rámci své strategie FCEV Vision 2030. Cílem této vize je vytvořit globální vodíkovou společnost, která bude využívat vodíkové technologie i mimo sektor dopravy. Hyundai je členem globálního sdružení Hydrogen Council, které zahrnuje více než 50 světově významných společností z oborů energetiky, dopravy a průmyslu, jejichž společnou dlouhodobou vizí je rozvíjet globální vodíkovou společnost.

Vytisknout

Diskuze: Hyundai proměnilo vodíkové elektromobily v čistou elektrárnu, ta pak rozzářila potemnělý Soul

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Toyota bZ4X - namísto klasické masky senzory, světla a aerodynamické prvky v údajně „žraločí“ podobě

Toyota chystá baterie nové generace a víme, kdy je chce představit

TMMF zahájení výroby

Odborníci řekli, jak to bude s chybějícími čipy pro auta

Honda Monkey 125

Ikonická Honda Monkey 125 ročník 2022

Volkswagen Golf GTI

Volkswagen Golf GTI - Nejuniverzálnější hothatch, který nadchne, ale i naštve

Bentley Arnage 4x4

Kam se hrabe Géčko od Mercedesu, toto Bentley Arnage je opravdu nepřehlédnutelné

Mercedes-Benz EQV

Test: Mercedes EQV 300 L - Jasná odpověď na otázku, zda vzít elektrický pohon nebo turbo diesel

Toyota H2 Truck

V Česku by mělo být 20 vodíkových čerpaček pro nákladní auta

Ducati Panigale v4

Ducati Panigale V4 2020 – Dokonalost v praxi. Má vůbec nějaké neduhy?

HoppyGo Fiat Ducato

Poptávka po sdílených obytných vozech je letos obrovská

Škoda představila Enyaq iV, svje první čistě elektrické SUV

Škoda prozradila, jak dál s elektromobily

Volkswagen Amarok 3.0 TDI 190kW Aventura

Test: Volkswagen Amarok 3,0 TDI 190kW Aventura – navoněný pracant v obleku

toyota supra

Legendární Supra se objeví v kinech při Rychle a zběsile naživo

Škoda Enyaq iV nabíjená prostřednictvím zařízení Wallbox iV dodávaného automobilkou

Škoda tvrdí, že elektromobily jsou stejně bezpečné, jako auta s tradičním pohonem

Dynamika, komfort, praktičnost, hospodárnost, kompletně nový Lexus NX představen

Dynamika, komfort, praktičnost, hospodárnost, kompletně nový Lexus NX představen

Nový Volkswagen Polo nabídne jako jeden z prvních modelů ve své třídě částečně automatizovanou jízdu

Volkswagen zjistil únik dat zákazníků

reklama

Doporučujeme

Server Error

Server Error

We're sorry! The server encountered an internal error and was unable to complete your request. Please try again later.

error 500 | 22. 6. 2021 08:46