Když se na oslavu Dne Země 2019 rozprostřela nad dominantami Soulu, který je jinak pompézním, zářivým hlavní městem Jižní Koreje, tma, metropolitní knihovna Soulu se rozzářila projekcemi díky elektrické energii, vyráběné elektromobily Hyundai NEXO s palivovými články na vodík.
Filmové záběry ukazovaly celý cyklus elektrolýzy vody, v němž je voda přeměňována na vodík a kyslík, následně na kinetickou energii a nakonec zpátky na vodu. Promítání na fasádu budovy zajišťovalo pět elektromobilů NEXO, první SUV na světě s elektrickým pohonem napájeným palivovými články společnosti Hyundai Motor Company. Čtyřminutové obrazové projekce se opakovaly každou hodinu od 20 h a nabízely novou vizi budoucnosti v oblasti energetiky.
Akce s názvem „Empowering Tomorrow with Hydrogen“ („Posilování budoucnosti vodíkem“) byla organizována z iniciativy společnosti Hyundai Motor za podpory magistrátu města Soulu.
Hyundai je průkopníkem globálního úsilí o zavádění vodíkové technologie do městské dopravy a výroby energie v nadcházejících letech. Veřejné promítání představilo ekologickou techniku palivových článků na vodík, která snižuje emise oxidu uhličitého v rámci dalekosáhlých snah o trvale udržitelný vývoj se zaměřením na uspokojování potřeb lidské společnosti. Společnost Hyundai Motor tím prezentovala alternativu pouhého vypnutí osvětlení při zachování starého modelu výroby elektrické energie, jehož důsledkem jsou značné emise oxidu uhličitého.
Předváděcí akce v srdci Soulu je první ukázkou svého druhu, při níž byla využita technika palivových článků na vodík. Navíc se jednalo o ukázku ekologického způsobu výroby elektrické energie, protože pět vozidel NEXO používalo vodík z plnicí stanice Sangam Hydrogen Station, který se získává z bioplynu z nedaleké skládky odpadů. Sady palivových článků v těchto SUV byly upraveny pro funkci generátorů zajišťujících napájení projektorů, vybavených invertory.
Vodík je variabilně a všestranně využitelným nosičem energie s výhodnými vlastnostmi, protože při přeměně na čisté palivo nebo zdroj energie se neuvolňuje CO2. Vodík tak může sehrát důležitou roli při přechodu na čistou energetiku s nízkými emisemi CO2. Může sloužit k ukládání energie přeměnou elektrické energie na vodík prostřednictvím elektrolýzy. Tento prvek lze vyrábět s využitím obnovitelných zdrojů energie, lze jej ekonomicky výhodně skladovat a používat pro výrobu elektrické energie k rozmanitým účelům v průmyslu nebo v domácnostech, ale také k pohonu osobních a užitkových vozidel prostřednictvím palivových článků.
Akce měla podle magistrátu města Soulu také podnítit a zintenzivnit společenskou diskuzi o ekologických problémech, zejména o potřebě urychlit snižování emisí jemného prachu a oxidu uhličitého.
Společnost Hyundai je globálním lídrem vývoje techniky palivových článků na vodík. V roce 2013 uvedla jako první do prodeje vozidlo s palivovými články, model ix35 Fuel Cell. NEXO je druhou generací elektromobilu s palivovými články značky Hyundai. Na jednu náplň palivových nádrží překoná vzdálenost 609 kilometrů (v souladu s korejskými homologačními standardy). Za jízdy vypouští pouze vodní páru a čistí vzduch, z něhož odstraňuje 99,9 procenta ultra jemných částic.
Poháněcí ústrojí s palivovými články Hyundai je exkluzivním řešením pro osobní i užitková vozidla, určená ke každodennímu provozu. Hyundai touto technikou dokládá své nepřetržité úsilí o realizaci trvale udržitelné dopravy.
Společnost Hyundai začala podporovat rozvoj palivových článků a růst dalších souvisejících odvětví na celém světě v rámci své strategie FCEV Vision 2030. Cílem této vize je vytvořit globální vodíkovou společnost, která bude využívat vodíkové technologie i mimo sektor dopravy. Hyundai je členem globálního sdružení Hydrogen Council, které zahrnuje více než 50 světově významných společností z oborů energetiky, dopravy a průmyslu, jejichž společnou dlouhodobou vizí je rozvíjet globální vodíkovou společnost.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?