Mercedes-Benz Vito prošel modernizací, nabídne nové motory i digitální služby

Mercedes-Benz Vito | foto: Daimler AG

Vito se díky své všestrannosti a dobrému poměru ceny a výkonu stalo skutečně úspěšným modelem. Rozšiřování produktového portfolia Mercedes-Benz Vans nyní činí tento bestseller segmentu midsize van ještě lepším. Mezi nejvýznamnější změny se řadí nové, výkonné dieselové motory. OM654 oproti svému předchůdci nabízí nižší emise i spotřebu, stejně jako zlepšený komfort v kabině řidiče díky snížení hluku a vibrací.

Vito neustále drží tempo s rozvíjejícím se procesem digitalizace. Stejně jako u Sprinteru bude od léta 2019 řada digitálních služeb k dispozici i pro Vito. Komunikační modul (LTE) s permanentně nainstalovanou SIM kartou byl již implementován, produkty Mercedes PRO connect však navíc zvýší efektivitu fungování vozového parku, sníží náklady a zlepší dostupnost vozů a jejich komunikaci se zbytkem flotily.

Vito navíc přijíždí na startovní čáru s novou výbavou, jako například širší škálou kol a většími možnostmi individuálního přizpůsobení. Zákazníci si tak budou moci vybrat z nových laků a nových kol z lehkých slitin o rozměrech 17, 18, nebo 19 palců. K tomu se přidávají další užitečné funkce jako asistent Highbeam Assist PLUS, systém nouzového volání Mercedes-Benz, funkce Breakdown Management a změn doznal také přístrojový štít.

„S novými pohonnými jednotkami a rozšířenou výbavou jsme všestranost vozu Mercedes-Benz ještě vylepšili, zatímco je pro zákazníky stále dostupný díky nízké ceně a provozním nákladům. Se službami Mercedes PRO connect se navíc stává součástí ‚Internetu věcí‘ a flotilám přináší nové možnosti,“ vysvětluje Pia Herkewitz z  Product/Marketing Managementu Mercedes-Benz midsize Vans.

Ceny inovovaného modelu Mercedes-Benz Vito v České republice začínají na 599.500 Kč bez DPH pro skříňovou dodávku, 634.000 Kč bez DPH pro Mixto a 635.000 Kč bez DPH pro variantu Tourer.

Všechny zmíněné novinky jsou k dispozici také pro campervan Marco Polo ACTIVITY, který lze taktéž objednat od března 2019. Ceny začínají na 921.000 Kč bez DPH.

Nový čtyřválcový motor

Motor OM654 ve vozu Mercedes-Benz Vito nahrazuje svého předchůzce, OM 651. Nejnižší varianta nabízí 100 kW (136 hp) a točivý moment 330 Nm, prostřední pak 120 kW (163 hp) a točivý moment 380 Nm a vrcholná varianta 140 kW (190 hp) a točivý moment 420 Nm.

Nová generace motoru se vyznačuje nejen výkonem, ale také významně sníženými hodnotami spotřeby a emisí, stejně jako zvýšeným komfortem díky redukci hluku a vibrací uvnitř vozu. Mezi její inovativní charakteristiky patří kombinace hliníkových válců a ocelových pístů, spalovací proces využívající stupňovitý výklenek pístů a svrchní vnější vrstva válců NANOSLIDE® pro snížení tření v motoru.

Většina komponent snižujících emise je nainstalována přímo v motoru. Integrovaný technologický přistup sestávající ze spalovacího procesu využívajícího stupňovitý výklenek pístů, dynamické vícecestné recirkulace výfukových plynů a umístění emisní soustavy hned u motoru se stará o snížení spotřeby i emisí. Díky blízkosti motoru, izolované pozici jednotlivých komponent a recirkulaci výfukových plynů systém netrpí na tepelné ztráty a funguje neustále v ideálních podmínkách.

Nové motory jsou dodávané s automatickou převodovkou 9G-TRONIC, která je zde využita vůbec poprvé. Tato obzvláště komfortní a efektivní převodovka nahrazuje převodovku 7G-TRONIC a s novými motory přichází ve standardu. Řidič může navíc využít přepínač DYNAMIC SELECT pro změnu jízdních programů „Comfort“ a „Sport“, a upravit tak chování převodovky. K dispozici je i mód „M“, který umožňuje manuální řazení pomocí pádel DIRECT SELECT pod volantem. Na podzim 2019 bude k dispozici také manuální převodovka. Všechny motorizace OM654 jsou ve standardu vybaveny pohonem zadních kol, ale volitelně mohou být objednány se stálým pohonem všech čtyř kol 4MATIC.

Mercedes-Benz Vito | foto: Daimler AG

Komunikační modul poskytuje základ pro balíčky konektivity

Malé i střední společnosti si jsou více a více vědomy potřeby kontroly nákladů svého vozového parku. Základem pro ně jsou digitální služby Mercedes PRO connect, který je nabízí na přehledné webové platformě a z Vita činí více, než jen klasickou dodávku.

„Po úspěšném uvedení Mercedes PRO connect na trh s novým Sprinterem v červnu 2018 jsme se rozhodli digitální ekosystém zpřístupnit i pro midsize segment. Funkcionality telematiky jsou nyní hluboce integrovány do celkové architektury vozu,“ prozradil Bjoern Sack, Head of Connectivity and Digital Services v Mercedes-Benz Vans.

Využívání služeb konektivity je umožněno díky permanentně nainstalované SIM kartě, která je do komunikačního modulu dodávána už ve výrobě. Služby samotné pak lze používat na PC nebo v mobilním zařízení. Od jara 2019 bude ve Vitu možno využívat služby Optimalizovaná podpora, Zjednodušená komunikace vozového parku, Digitalizované záznamy, Efektivní řízení vozového parku, Efektivní analýza jízdního stylu, Mobilní ovládání vozidla a Datová rozhraní dodávkových vozidel Mercedes-Benz.

Mercedes-Benz Vito | foto: Daimler AG

Rozšířený výběr laků a kol o rozměrech 17, 18 a 19 palců, možnosti individualizace na úrovni osobního vozu

Zákazníci mají nyní na výběr z rozšířených možnosti individuální konfigurace všech modelů Vito. Barevná škála metalických laků je doplněna o grafitovou šedou a selenitovou šedou, k dispozici jsou však také ocelový modrý a populární hyacintový červený metalický lak.

Pro vyznavače výrazného a dynamického vzhledu lze objednat nová kola z lehkých slitin s rozličnými barevnými provedením a rozměry o 17, 18 a 19 palcích.

V případě využití jako užitkový vůz je Vito nečekaně variabilní. K dispozici je několik kombinací umístění dveří, oken, popřípadě střešních kolejnic a nosičů. V nákladovém prostoru lze zvolit dřevěnou podlahu, kolejnicový systém s úchyty, kolejnice na bočních stěnách, či obložení interiéru pro maximální funkčnost. Střešní úchyty, systémy střešních nosičů, či vnitřní úložné prostory jsou taktéž k dispozici už z výroby. Nový podlahový kolejnicový systém navíc poskytuje více pohodlí a snadnější zacházení, s čímž úzce souvisí i vybavení zadních sedadel válečkovými pojezdy umožňujícími jednodušší manipulaci.

Pokud zvolíte Vito ve variantě Tourer pro přepravu cestujících, máte při konfiguraci svého vozu téměř volnou ruku. To například díky dvoumístným a třímístným lavicím, nebo paketům se stolkem či lůžkovou úpravou. V interiéru lze zvolit dřevěnou či plastovou podlahu, pro VIP přepravu také kvalitní koberec. Čas strávený ve voze navíc zpříjemní dostupné varianty topení a klimatizace.

Skříňová dodávka je jako první ve standardu vybavená airbagy řidiče a spolujezdce, stejně jako upozorněním na zapnuté bezpečnostní pásy. Modely Vito Tourer PRO a Vito Tourer SELECT navíc v přední části nabízejí také okenní a boční airbagy, kterými může být Vito Tourer volitelně vybaveno i vzadu. S maximálním počtem osmi airbagů je Vito v segmentu midsize van špičkou.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy