Legendu jménem Ford Mustang jistě není potřeba nijak představovat. Tyto sportovní vozy se těší popularitě po celém světě a nejeden nadšenec by byl ochoten dát cokoliv za kus, který bude v naprosto původním a originálním stavu. A právě jeden takový se nyní prodává.
Řeč je o tomto nádherném Fordu Mustang Mach 1 z roku 1969, který se objevil na eBay. Prodejce koupil vůz v roce 1978 a jezdil s ním až do roku 1981. Pak se ale oženil, založil rodinu a Mustang šel stranou. Skvostný vůz ovšem neprodal, namísto toho ho zamkl ve vyhřívané garáži, kde stál téměř čtyři desetiletí.
Jenže jak uvádí prodejce v inzerátu, už zřejmě nastal čas, aby si kouzlo tohoto vozu užil někdo jiný. Někdo, kdo ocení fakt, že se jedná o skvěle zachovalý stroj, který se dá označit za malou časovou schránku. Ostatně v jeho podbězích můžeme stále vidět pneumatiky, které na něj byly nazuty v roce 1978.
Díky skladování vozu v suché a vyhřívané garáži je automobil v takřka dokonalém stavu. Několik desítek fotografií dokazuje, že dokonce ani na podvozku nejsou známky rzi. Barvy pod nánosem prachu už je sice trochu zašlá, ovšem to by měl snadno vyřešit odborník zaměřený na renovace laků.
Dokonce i fotografie interiéru naznačují, že vůz je v dokonalé kondici. Sedačky i koberečky přežily několik desetiletí bez újmy, pouze ve stropnici nad spolujezdcem jsou dvě malé dírky, jak uvádí prodejce. Žádný z panelů karoserie není zasažen korozí, na některých místech je dokonce ještě původní anti-korozní ochrana. A žádné díly karoserie údajně nebyly měněny za nové. Tohle auto je zkrátka originální od kol až po střechu.
Pod kapotou je navíc umístěn motor Q-Code 428 Cobra Jet, což znamená vidlicový sedmilitrový osmiválec o výkonu 250 kW (cca 340 koní) a 597 Nm točivého momentu. Výkonnější motor už byste pod kapotou první generace modelu Mach 1 nenašli.
Jak navíc prodejce dodává, motor je v dobrém stavu, dá se nastartovat, udržuje volnoběh, nekouří a nevydává žádné divné zvuky. Dokonce i jeho čtyřrychlostní převodovka by měla být plně funkční. Před prvním startem po tak dlouhé době však proběhlo několik preventivních servisních úkonů.
Palivová nádrž byla vypuštěna a vyčištěna. Palivový systém dostal nové filtry i hadičky a vyčištění se nevyhnul ani karburátoru. Důsledná kontrola, seřízení nebo případná výměna proběhla u svíček, zapalovacích kabelů, rozdělovače a startéru. Chladící systém byl propláchnut, některé hadice byly vyměněny za nové a samozřejmostí je i výměna oleje a olejového filtru.
Mechanik, který se zhostil prvního nastartování, dokonce sundal i víko ventilů a důkladně promazal veškeré součástky. Během prvního startu pak údajně nebylo na motoru znát, že si dal téměř 40letou přestávku. A dokonce i prodejce uvádí, že se mu vybavily staré vzpomínky na dobu, kdy si auto naplno užíval.
Zpátky ale k samotnému inzerátu. Prodejce na sebe sice neuvedl telefonní číslo, je však ochoten zodpovědět veškeré písemné otázky jak nejlépe bude umět. Vůz, který se prodává formou aukce, už přilákal 54 přihazujících, kteří vyšroubovali cenu na rovných 50 000 dolarů (cca 1 127 000 Kč). Do konce aukce však stále zbývají 3 dny a 13 hodin. Majitel však v inzerátu varuje, že vůz inzeruje i jinde a tak není vyloučeno, že se prodá dříve.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?