Řeč je o tomto nádherném Fordu Mustang Mach 1 z roku 1969, který se objevil na eBay. Prodejce koupil vůz v roce 1978 a jezdil s ním až do roku 1981. Pak se ale oženil, založil rodinu a Mustang šel stranou. Skvostný vůz ovšem neprodal, namísto toho ho zamkl ve vyhřívané garáži, kde stál téměř čtyři desetiletí.
Jenže jak uvádí prodejce v inzerátu, už zřejmě nastal čas, aby si kouzlo tohoto vozu užil někdo jiný. Někdo, kdo ocení fakt, že se jedná o skvěle zachovalý stroj, který se dá označit za malou časovou schránku. Ostatně v jeho podbězích můžeme stále vidět pneumatiky, které na něj byly nazuty v roce 1978.
Díky skladování vozu v suché a vyhřívané garáži je automobil v takřka dokonalém stavu. Několik desítek fotografií dokazuje, že dokonce ani na podvozku nejsou známky rzi. Barvy pod nánosem prachu už je sice trochu zašlá, ovšem to by měl snadno vyřešit odborník zaměřený na renovace laků.
Dokonce i fotografie interiéru naznačují, že vůz je v dokonalé kondici. Sedačky i koberečky přežily několik desetiletí bez újmy, pouze ve stropnici nad spolujezdcem jsou dvě malé dírky, jak uvádí prodejce. Žádný z panelů karoserie není zasažen korozí, na některých místech je dokonce ještě původní anti-korozní ochrana. A žádné díly karoserie údajně nebyly měněny za nové. Tohle auto je zkrátka originální od kol až po střechu.
Pod kapotou je navíc umístěn motor Q-Code 428 Cobra Jet, což znamená vidlicový sedmilitrový osmiválec o výkonu 250 kW (cca 340 koní) a 597 Nm točivého momentu. Výkonnější motor už byste pod kapotou první generace modelu Mach 1 nenašli.
Jak navíc prodejce dodává, motor je v dobrém stavu, dá se nastartovat, udržuje volnoběh, nekouří a nevydává žádné divné zvuky. Dokonce i jeho čtyřrychlostní převodovka by měla být plně funkční. Před prvním startem po tak dlouhé době však proběhlo několik preventivních servisních úkonů.
Palivová nádrž byla vypuštěna a vyčištěna. Palivový systém dostal nové filtry i hadičky a vyčištění se nevyhnul ani karburátoru. Důsledná kontrola, seřízení nebo případná výměna proběhla u svíček, zapalovacích kabelů, rozdělovače a startéru. Chladící systém byl propláchnut, některé hadice byly vyměněny za nové a samozřejmostí je i výměna oleje a olejového filtru.
Mechanik, který se zhostil prvního nastartování, dokonce sundal i víko ventilů a důkladně promazal veškeré součástky. Během prvního startu pak údajně nebylo na motoru znát, že si dal téměř 40letou přestávku. A dokonce i prodejce uvádí, že se mu vybavily staré vzpomínky na dobu, kdy si auto naplno užíval.
Zpátky ale k samotnému inzerátu. Prodejce na sebe sice neuvedl telefonní číslo, je však ochoten zodpovědět veškeré písemné otázky jak nejlépe bude umět. Vůz, který se prodává formou aukce, už přilákal 54 přihazujících, kteří vyšroubovali cenu na rovných 50 000 dolarů (cca 1 127 000 Kč). Do konce aukce však stále zbývají 3 dny a 13 hodin. Majitel však v inzerátu varuje, že vůz inzeruje i jinde a tak není vyloučeno, že se prodá dříve.