Legendu jménem Ford Mustang jistě není potřeba nijak představovat. Tyto sportovní vozy se těší popularitě po celém světě a nejeden nadšenec by byl ochoten dát cokoliv za kus, který bude v naprosto původním a originálním stavu. A právě jeden takový se nyní prodává.
Řeč je o tomto nádherném Fordu Mustang Mach 1 z roku 1969, který se objevil na eBay. Prodejce koupil vůz v roce 1978 a jezdil s ním až do roku 1981. Pak se ale oženil, založil rodinu a Mustang šel stranou. Skvostný vůz ovšem neprodal, namísto toho ho zamkl ve vyhřívané garáži, kde stál téměř čtyři desetiletí.
Jenže jak uvádí prodejce v inzerátu, už zřejmě nastal čas, aby si kouzlo tohoto vozu užil někdo jiný. Někdo, kdo ocení fakt, že se jedná o skvěle zachovalý stroj, který se dá označit za malou časovou schránku. Ostatně v jeho podbězích můžeme stále vidět pneumatiky, které na něj byly nazuty v roce 1978.
Díky skladování vozu v suché a vyhřívané garáži je automobil v takřka dokonalém stavu. Několik desítek fotografií dokazuje, že dokonce ani na podvozku nejsou známky rzi. Barvy pod nánosem prachu už je sice trochu zašlá, ovšem to by měl snadno vyřešit odborník zaměřený na renovace laků.
Dokonce i fotografie interiéru naznačují, že vůz je v dokonalé kondici. Sedačky i koberečky přežily několik desetiletí bez újmy, pouze ve stropnici nad spolujezdcem jsou dvě malé dírky, jak uvádí prodejce. Žádný z panelů karoserie není zasažen korozí, na některých místech je dokonce ještě původní anti-korozní ochrana. A žádné díly karoserie údajně nebyly měněny za nové. Tohle auto je zkrátka originální od kol až po střechu.
Pod kapotou je navíc umístěn motor Q-Code 428 Cobra Jet, což znamená vidlicový sedmilitrový osmiválec o výkonu 250 kW (cca 340 koní) a 597 Nm točivého momentu. Výkonnější motor už byste pod kapotou první generace modelu Mach 1 nenašli.
Jak navíc prodejce dodává, motor je v dobrém stavu, dá se nastartovat, udržuje volnoběh, nekouří a nevydává žádné divné zvuky. Dokonce i jeho čtyřrychlostní převodovka by měla být plně funkční. Před prvním startem po tak dlouhé době však proběhlo několik preventivních servisních úkonů.
Palivová nádrž byla vypuštěna a vyčištěna. Palivový systém dostal nové filtry i hadičky a vyčištění se nevyhnul ani karburátoru. Důsledná kontrola, seřízení nebo případná výměna proběhla u svíček, zapalovacích kabelů, rozdělovače a startéru. Chladící systém byl propláchnut, některé hadice byly vyměněny za nové a samozřejmostí je i výměna oleje a olejového filtru.
Mechanik, který se zhostil prvního nastartování, dokonce sundal i víko ventilů a důkladně promazal veškeré součástky. Během prvního startu pak údajně nebylo na motoru znát, že si dal téměř 40letou přestávku. A dokonce i prodejce uvádí, že se mu vybavily staré vzpomínky na dobu, kdy si auto naplno užíval.
Zpátky ale k samotnému inzerátu. Prodejce na sebe sice neuvedl telefonní číslo, je však ochoten zodpovědět veškeré písemné otázky jak nejlépe bude umět. Vůz, který se prodává formou aukce, už přilákal 54 přihazujících, kteří vyšroubovali cenu na rovných 50 000 dolarů (cca 1 127 000 Kč). Do konce aukce však stále zbývají 3 dny a 13 hodin. Majitel však v inzerátu varuje, že vůz inzeruje i jinde a tak není vyloučeno, že se prodá dříve.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?