Humvee určený na závodní okruhy? Jeho 900 koní mu dovolí neuvěřitelné kousky

Společnost Mil-Spec Automotive postavila "závodní" Hummer s výkonem 900 koní | foto: Mil-Spec Automotive

Když se řekne Hummer, Humvee nebo HMMWV, většina z nás si představí obrovský off-road v armádních barvách, který byl postaven ke zdolávání nejnáročnějšího terénu, přepravě vojáků a válčení v nebezpečných končinách celého světa. Americká společnost Mil-Spec Automotive se však rozhodla světu ukázat, že šasi tohoto letitého mastodonta zvládne podstatně víc. Klidně i protáčet kola na asfaltu, jezdit bokem a vzbuzovat obdiv na parkovištích i závodních okruzích.

Na trhu se v poslední době objevilo hned několik společností, které se snaží prorazit s modernizovanými a upravenými klasikami. Ovšem zatímco valná většina z nich se soustředí spíše na sporťáky a stylové vozy, společnost Mil-Spec Automotive se zaměřila na vysloužilé armádní vozy HMMWV, známé v civilním provedení pod označením Hummer H1.

Tato monstra jsou v očích většiny z nás určena spíše do těžkého terénu, kde bezesporu dokáží překonat i ta nejdivočejší očekávání. Lidé z Mil-Spec se však rozhodli světu dokázat, že šasi tohoto letitého válečníka dokáže podstatně více, včetně dovádění na závodním okruhu.

Základem se stal Humvee v konfiguraci čtyřdveřového pickupu s otevřenou střechou, jehož podvozek ale prošel kompletní přestavbou. V Mil-Spec do vozu instalovali zakázkové coilovery a kompletně změnily geometrii vozu. Oproti sériové H1 je tak okruhová verze o úctyhodných 17.78 centimetrů nižší. Drsné offroadové pneumatiky také nahradily nízkoprofilové sportovní pneumatiky Pirelli P-Zero.

O dostatek výkonu se stará modifikovaný 6.6 litrový naftový turbodiesel Duramax V8, který má mít podle příspěvku na Instagramu výkon okolo 900 koní a točivý moment šílených 2033 Nm. Při sešlápnutí plynu navíc z výfuku vyletí taková oblaka černého dýmu, že by z toho EPA i tvůrci Euro-norem zřejmě dostali infarkt. O přenos výkonu na silnici se stará pohon všech kol a se zastavením rozjetého kolosu pak řidiči pomohou nové a pořádně velké kotoučové brzdy Wilwood s šestipístkovými brzdiči.

Pokud byste ale po tomhle monstru náhodou zatoužili, máme pro vás špatné zprávy. Jeho vývoj byl totiž součástí ladění motorů pro jiné modely společnosti Mil-Spec a současně měl reprezentovat schopnosti společnosti. Na dotaz redakce Autoblog pak společnost odpověděla, že v současné době nemá v plánu nabízet zákazníkům model H1 upravený pro dovádění na závodním okruhu.

A to je celkem pochopitelné, neboť primárním cílem společnosti je nejprve dostavět a prodat sérii prvních 12 modifikovaných Hummerů H1 z jejich produkce, které jsou určeny do terénu. Současně ale zástupci společnosti potvrdili, že výkonná varianta Humvee vzbudila velkou pozornost a tak je docela možné, že pokud by se našel skutečně movitý zájemce, který by si vybral vhodný čas, možná by se v Mil-Spec uvolili postavit ještě jeden podobný výkonný kolos. Do té doby ale zůstane primárním cílem přestavba modelů H1 spíše na offroadové náčiní. 

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy