Ať už se budeme bavit o kterémkoliv Bugatti, zřejmě nikdy nepadne slovo o tom, že by mělo nedostatek výkonu. Totéž platí i pro Divo, jehož motor by měl pocházet z Chiron. Bavíme se tak o stádu cca 1500 koní, které dokáží vůz rozpohybovat k rychlosti okolo 370 km/h.
Výkon i maximální rychlost jsou posazeny vysoko, ovšem cena šplhá ještě výš. Divo bude vyrobeno pouze v 40 kusech, přičemž každý vyjde na 5 milionů Euro, tedy cca 128.8 milionu korun. O nezájem se však automobilka nemusí bát, všechny stroje už si údajně našly své kupce.
Co dalšího ale o modelu Divo víme? Za pozornost stojí bezesporu těchto pět působivých vlastností:
Přítlačná síla o 89 kg vyšší než u Chironu
Automobilka Bugatti osadila Divo aerodynamickým paketem který jednak skvěle vypadá, ale hlavně je opravdu funkční. Divo totiž dokáže vygenerovat o 89 kilogramů přítlačné síly víc než Chiron, celkem se tedy bavíme o přítlaku 455.9 kilogramu.
Pozitivní zprávou také je, že navzdory novému body-kitu se modelu Divo podařilo výrazně zhubnout - cca o 34 kilogramů. Bugatti sice oficiální čísla nezveřejnilo, přesto se odhaduje, že váha by se mohla pohybovat okolo 1 941 kilogramů, ak uvádí Motor1.com
Vyvine přetížení až 1.6 G
Čím větší přítlak, tím větší přetížení. A v tomto případě se bavíme o skutečně vysokém přítlaku. V řeči čísel se sice jedná jen o 0.1 G oproti modelu Chiron, v praxi to však znamená obrovské rozdíly. A to dokonce tak velké, že Divo bylo schopno zajet slavný okruh Nardo o 8 sekund rychleji než model Chiron.
Lepší zrychlení, omezená rychlost
Bugatti měla ve zvyku pokaždé představovat rychlejší model, novinka Divo má však vyšší maximální rychlost proti Chiron úmyslně omezenou. Chiron sice mohl dosahovat rychlostí až 420 km/h, modelu Divo v tom však brání přidané aerodynamické prvky, které se zaměřují hlavně na generování přítlaku. Dobrou zprávou však je, že v akceleraci z 0 na 96 km/h bude Divo rychlejší o 0.1 sekundy. Tenhle sprint tak ve výsledku zvládne za 2.4 sekundy.
Cena? 5 milionů Euro
S cenovkou 5 milionů euro, v přepočtu cca 128.8 milionů korun, je Divo jedním z nejdražších automobilů na trhu. Model Chiron se dá pořídit zhruba o 60 milionů levněji a Veyron Super Sport dokonce o 90.5 milionů levněji. Dá se tedy předpokládat, že zájemce spíš než jeho výkon bude zajímat investice spojená s omezeným množstvím na trhu.
Pouze 40 kusů
Pokud jste doufali, že byste si mohli divo mohli prohlédnout alespoň vystavené na showroomu, moc nadějí tomu nedávejte. Vyrobenou totiž bude pouhých 40 kusů, přičemž každý z nich už zřejmě našel svého kupce. Jak vysoká musela být záloha nevíme, přesto je nám ale jasné, že další zájemci, byť o vůz z druhé ruky, budou muset sáhnout ještě hlouběji do kapsy.