Nový žákovský vůz bude SUV s otevřenou karoserií, které vychází z modelu Škoda Karoq. Studii navrhlo a pracuje na ní 23 žáků podnikového učiliště Škoda Auto. Projekt žákovského vozu má v české automobilce tradici. SUV s otevřenou karoserií je už pátým vozem z dílen Středního odborného učiliště strojírenského Škoda Auto v Mladé Boleslavi.
I v letošním roce mohou studenti Středního odborného učiliště strojírenského Škoda Auto v Mladé Boleslavi opět prokázat svůj konstruktérský talent. Kabriolet Škoda Karoq vychází ze sériové verzeúspěšného kompaktního SUV. Délka vozu se nemění, když činí 4382 milimetrů, stejná zůstala i šířka (1811 mm) a rozvor (2638 mm). Díky tlumičům převzatým z vozu Škoda Octavia RS se snížila světlá výška vozu.
Designová fáze tvorby nového žákovského vozu začala v říjnu 2017. Stejně jako v předchozích letech mělo hned od začátku 23 zúčastněných studentů Středního odborného učiliště Škoda Auto podporu odborníků z oblastí technického vývoje, designu, výroby, stejně tak jako od jejich vyučujících. Poté, co byl v lednu 2018 dokončen a potvrzen design vozu, byla zahájena fáze výroby. Začátkem června bude nová studie představena veřejnosti.
Náročná realizace projektu pro studenty začala nejprve zásadní proměnou sériové karoserie vozu Škoda Karoq. Po odstranění střechy bylo nutno upravit dveře. Kompletně přepracována byla zadní část vozu včetně pátých dveří, které museli žáci nově navrhnout a vyrobit. Vzhledem ke změnám na karoserii musel být upraven i výfukový systém. Nového designu se dočkaly i sloupky A a B. Výrazné změny budou k vidění na předním i zadním nárazníku.
Zcela nové, neotřelé nápady žáků či upravená stávající řešení dále zvýrazňují mimořádný charakter nově vznikající studie. Pozornost upoutají decentně svítící loga značky Škoda. Dalšími nepřehlédnutelnými detaily jsou upravené blinkry nebo podsvícené kliky dveří. Za tmy se na vozovkuz předního a zadního nárazníku promítá logo Škoda.
Vůz Škoda Karoq s otevřenou karoserií bude pohánět moderní čtyřválcový motor 1,5 TSI. S tímto efektivním a výkonným motorem dosahuje sériový vůz maximální rychlosti 204 km/h a z 0 a 100 km/h akceleruje za 8,4 s.
Pro úplné dokončení jedinečného kabrioletu pak zbývá 23 studentům rozhodnout o poslední věci - ve finální fázi je výběr jeho jména.
Nová studie kabrioletu bude nejmladším členem rodiny žákovských vozů, která ukazuje vysokou kvalitu profesního vzdělávání ve společnosti Škoda Auto. Střední odborné učiliště strojírenské Škoda Auto v Mladé Boleslavi, založené už v roce 1927, nabízí mladým lidem tří- a čtyřleté studium technických oborů, ukončené výučním listem nebo maturitou. V současné době se v denním studiu vzdělává více než 900 studentů.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.