Škoda Karoq kabriolet? Mladá krev z Mladé Boleslavi

Škoda Karoq kabriolet: Pátý žákovský vůz krátce před premiérou
Škoda Karoq kabriolet: Pátý žákovský vůz krátce před premiérou, foto: Škoda Auto
Antonín Marek , AutoRoad.cz 4. května 2018 14:42 | akt. 26. srpna 2018 14:39
Sdílej:

Nový žákovský vůz bude SUV s otevřenou karoserií, které vychází z modelu Škoda Karoq. Studii navrhlo a pracuje na ní 23 žáků podnikového učiliště Škoda Auto. Projekt žákovského vozu má v české automobilce tradici. SUV s otevřenou karoserií je už pátým vozem z dílen Středního odborného učiliště strojírenského Škoda Auto v Mladé Boleslavi.

I v letošním roce mohou studenti Středního odborného učiliště strojírenského Škoda Auto v Mladé Boleslavi opět prokázat svůj konstruktérský talent. Kabriolet Škoda Karoq vychází ze sériové verzeúspěšného kompaktního SUV. Délka vozu se nemění, když činí 4382 milimetrů, stejná zůstala i šířka (1811 mm) a rozvor (2638 mm). Díky tlumičům převzatým z vozu Škoda Octavia RS se snížila světlá výška vozu.

Designová fáze tvorby nového žákovského vozu začala v říjnu 2017. Stejně jako v předchozích letech mělo hned od začátku 23 zúčastněných studentů Středního odborného učiliště Škoda Auto podporu odborníků z oblastí technického vývoje, designu, výroby, stejně tak jako od jejich vyučujících. Poté, co byl v lednu 2018 dokončen a potvrzen design vozu, byla zahájena fáze výroby. Začátkem června bude nová studie představena veřejnosti.

Náročná realizace projektu pro studenty začala nejprve zásadní proměnou sériové karoserie vozu Škoda Karoq. Po odstranění střechy bylo nutno upravit dveře. Kompletně přepracována byla zadní část vozu včetně pátých dveří, které museli žáci nově navrhnout a vyrobit. Vzhledem ke změnám na karoserii musel být upraven i výfukový systém. Nového designu se dočkaly i sloupky A a B. Výrazné změny budou k vidění na předním i zadním nárazníku.

Zcela nové, neotřelé nápady žáků či upravená stávající řešení dále zvýrazňují mimořádný charakter nově vznikající studie. Pozornost upoutají decentně svítící loga značky Škoda. Dalšími nepřehlédnutelnými detaily jsou upravené blinkry nebo podsvícené kliky dveří. Za tmy se na vozovkuz předního a zadního nárazníku promítá logo Škoda.

Vůz Škoda Karoq s otevřenou karoserií bude pohánět moderní čtyřválcový motor 1,5 TSI. S tímto efektivním a výkonným motorem dosahuje sériový vůz maximální rychlosti 204 km/h a z 0 a 100 km/h akceleruje za 8,4 s.

Pro úplné dokončení jedinečného kabrioletu pak zbývá 23 studentům rozhodnout o poslední věci - ve finální fázi je výběr jeho jména.

Nová studie kabrioletu bude nejmladším členem rodiny žákovských vozů, která ukazuje vysokou kvalitu profesního vzdělávání ve společnosti Škoda Auto. Střední odborné učiliště strojírenské Škoda Auto v Mladé Boleslavi, založené už v roce 1927, nabízí mladým lidem tří- a čtyřleté studium technických oborů, ukončené výučním listem nebo maturitou. V současné době se v denním studiu vzdělává více než 900 studentů.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Xiaomi SU7 Ultra

Xiaomi SU7 Ultra v prodeji. Žlutého ďábla lze koupit za 1,7 milionu korun

Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.

Ekonomika
NISSAN

Fúze Nissan - Honda bude? Situace se mění

Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.

Testy aut
Škoda Octavia 4

Škoda Octavia Style 2.0 TDI – dieselový etalon mezi služebními vozy

Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?

Novinky
Audi A6 Avant (2025)

Nové Audi A6 Avant odhaleno. Skvělá aerodynamika, má diesel i šestiválec a nejmodernější technologie

Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.