Pod kapotou modelu RS5 Sportback se ukrývá stejné monstrum, jaké pohánělo i tolik vychvalovaný model RS5 Coupe. Bavíme se tedy o 2.9 litrovém twin-turbo motoru V6, který produkuje 450 koní a 600 Nm točivého motoru. Všechna tato síla poté putuje na osmi-stupňovou automatickou převodovku Tiptronic.
Díky stálému pohonu všech kol Quattro navíc automobilka dokáže zajistit vynikající přenos výkonu z kol na asfalt, díky čemuž je vůz schopen akcelerovat z 0 na 96 km/h pod 4 sekundy. Pro srovnání - model RS5 Coupe zvládal tento sprint za 3.7 sekundy. Maximální rychlost dosahuje 250 km/h, nicméně s balíčkem Dynamic Plus je možné dosáhnout až 280 km/h.
Co se pohonu všech kol Quattro týče, v základu je rozdělení výkonu nastaveno v poměru 40 / 60, přičemž větší porce výkonu směřuje v základním nastavení na zadní nápravu. V případě potřeby je však možné posílat na přední nápravu až 75 % výkonu, nebo naopak posílat až 85 % na nápravu zadní.
Velikostní změny mezi modely Sportback a Coupe jsou skutečně zanedbatelné. Čtyřdveřový model narostl pouze o 15 milimetrů do šířky a vůz se posadil o 7 milimetrů blíže k zemi. Společně s velkými ráfky kol a masivními přívody vzduchu tak vůz nabídne více agresivity, než kupé.
Kabina vozu nenabízí nic menšího, než standard modelů RS: skvělou ergonomii, luxusní materiály, digitální přístrojový panel, vybavený multimediální systém a řadu dalších podstatných detailů, které zvedají model RS5 o třídu výš. Na uveřejnění všech detailů a cen si však budeme muset počkat až do oficiálního zahájení autosalonu v New Yorku.
Audi RS5 Sportback je samozřejmě celosvětovým modelem, nicméně obrovské nadšení způsobil hlavně v zámoří, kde již roky strádají po zběsilých ale praktických modelech RS4 Avant. Model Sportback se tak těší velkému zájmu a zřejmě bude mít našlápnuto k prodejním úspěchům.