Softwarový inženýr z amerického Long Islandu prohlašuje, že mu systém automatického zavírání dveří jeho BMW X5 doslova amputoval palec na pravé ruce. Automobilku se proto nyní rozhodl zažalovat a na veřejnost tak nyní unikly šokující informace ze spisu.
Celá děsivá událost se měla odehrát již 6. července roku 2016, když poškozený Godwin Boateng čekal u vozu na svého přítele, jak uvádí na webu New York Post. Během toho ale měl mít ruku odloženou na sloupku dveří, což se ukázalo být chybou.
V žalobě má být uvedeno, že celá hororová situace se odehrála následovně "Když byly dveře pootevřeny zhruba na 30 centimetrů, senzor systému SCAD (Soft Closing Automatic Doors) aktivoval elektromotor, který pevně, a nikoliv lehce, uzavřel dveře i přes maso, nervy, žíly, šlachy, svaly a kost pravého palce pana Boatenga."
Boateng poté okamžitě popadl amputovaný kus svého palce a vyrazil do nemocnice, kde byl palec uložen do ledu a chirurg mu musel oznámit, že palec není možné znovu přišít. Od té doby měl Boatenga podstoupit ještě dvě operace a dokonce mu na pahýlu palce narostl i nehet. Kvůli vysoké citlivosti prstu však občas musí nosit palec umělý.
Godwin Boateng si bohužel následky nese doteď. Jeho ruka bývá často nateklá a údajně prý často cítí v prstu neuvěřitelnou bolest, kterou popsal jako bodání nožem. Navíc je Boateng pravák, takže nyní bojuje i s prostými věcmi, jako je například zapínání knoflíků, zavazování tkaniček nebo psaní.
„S designem dveří musí být něco špatně," prohlásil Avi Cohen, Boatengův advokát, v rozhovoru pro the Post. „Měl by zde být nějaký mechanismus, který by měl člověka ochránit před podobnými následky. Následně pak Cohen přirovnal dveře ke gilotině.
Žaloba samotná pak automobilku BMW viní, že ačkoliv si byla vědoma problémy se senzorem, majitele dotčených vozidel nijak nevarovala a neměla ani snahu opravit závadu.
New York Post, který o případu informoval mezi prvními, se pokoušel získat vyjádření advokáta automobilky BMW, nicméně ten odmítl situaci komentovat.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?