Softwarový inženýr z amerického Long Islandu prohlašuje, že mu systém automatického zavírání dveří jeho BMW X5 doslova amputoval palec na pravé ruce. Automobilku se proto nyní rozhodl zažalovat a na veřejnost tak nyní unikly šokující informace ze spisu.
Celá děsivá událost se měla odehrát již 6. července roku 2016, když poškozený Godwin Boateng čekal u vozu na svého přítele, jak uvádí na webu New York Post. Během toho ale měl mít ruku odloženou na sloupku dveří, což se ukázalo být chybou.
V žalobě má být uvedeno, že celá hororová situace se odehrála následovně "Když byly dveře pootevřeny zhruba na 30 centimetrů, senzor systému SCAD (Soft Closing Automatic Doors) aktivoval elektromotor, který pevně, a nikoliv lehce, uzavřel dveře i přes maso, nervy, žíly, šlachy, svaly a kost pravého palce pana Boatenga."
Boateng poté okamžitě popadl amputovaný kus svého palce a vyrazil do nemocnice, kde byl palec uložen do ledu a chirurg mu musel oznámit, že palec není možné znovu přišít. Od té doby měl Boatenga podstoupit ještě dvě operace a dokonce mu na pahýlu palce narostl i nehet. Kvůli vysoké citlivosti prstu však občas musí nosit palec umělý.
Godwin Boateng si bohužel následky nese doteď. Jeho ruka bývá často nateklá a údajně prý často cítí v prstu neuvěřitelnou bolest, kterou popsal jako bodání nožem. Navíc je Boateng pravák, takže nyní bojuje i s prostými věcmi, jako je například zapínání knoflíků, zavazování tkaniček nebo psaní.
„S designem dveří musí být něco špatně," prohlásil Avi Cohen, Boatengův advokát, v rozhovoru pro the Post. „Měl by zde být nějaký mechanismus, který by měl člověka ochránit před podobnými následky. Následně pak Cohen přirovnal dveře ke gilotině.
Žaloba samotná pak automobilku BMW viní, že ačkoliv si byla vědoma problémy se senzorem, majitele dotčených vozidel nijak nevarovala a neměla ani snahu opravit závadu.
New York Post, který o případu informoval mezi prvními, se pokoušel získat vyjádření advokáta automobilky BMW, nicméně ten odmítl situaci komentovat.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.