Softwarový inženýr z amerického Long Islandu prohlašuje, že mu systém automatického zavírání dveří jeho BMW X5 doslova amputoval palec na pravé ruce. Automobilku se proto nyní rozhodl zažalovat a na veřejnost tak nyní unikly šokující informace ze spisu.
Celá děsivá událost se měla odehrát již 6. července roku 2016, když poškozený Godwin Boateng čekal u vozu na svého přítele, jak uvádí na webu New York Post. Během toho ale měl mít ruku odloženou na sloupku dveří, což se ukázalo být chybou.
V žalobě má být uvedeno, že celá hororová situace se odehrála následovně "Když byly dveře pootevřeny zhruba na 30 centimetrů, senzor systému SCAD (Soft Closing Automatic Doors) aktivoval elektromotor, který pevně, a nikoliv lehce, uzavřel dveře i přes maso, nervy, žíly, šlachy, svaly a kost pravého palce pana Boatenga."
Boateng poté okamžitě popadl amputovaný kus svého palce a vyrazil do nemocnice, kde byl palec uložen do ledu a chirurg mu musel oznámit, že palec není možné znovu přišít. Od té doby měl Boatenga podstoupit ještě dvě operace a dokonce mu na pahýlu palce narostl i nehet. Kvůli vysoké citlivosti prstu však občas musí nosit palec umělý.
Godwin Boateng si bohužel následky nese doteď. Jeho ruka bývá často nateklá a údajně prý často cítí v prstu neuvěřitelnou bolest, kterou popsal jako bodání nožem. Navíc je Boateng pravák, takže nyní bojuje i s prostými věcmi, jako je například zapínání knoflíků, zavazování tkaniček nebo psaní.
„S designem dveří musí být něco špatně," prohlásil Avi Cohen, Boatengův advokát, v rozhovoru pro the Post. „Měl by zde být nějaký mechanismus, který by měl člověka ochránit před podobnými následky. Následně pak Cohen přirovnal dveře ke gilotině.
Žaloba samotná pak automobilku BMW viní, že ačkoliv si byla vědoma problémy se senzorem, majitele dotčených vozidel nijak nevarovala a neměla ani snahu opravit závadu.
New York Post, který o případu informoval mezi prvními, se pokoušel získat vyjádření advokáta automobilky BMW, nicméně ten odmítl situaci komentovat.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?