Softwarový inženýr z amerického Long Islandu prohlašuje, že mu systém automatického zavírání dveří jeho BMW X5 doslova amputoval palec na pravé ruce. Automobilku se proto nyní rozhodl zažalovat a na veřejnost tak nyní unikly šokující informace ze spisu.
Celá děsivá událost se měla odehrát již 6. července roku 2016, když poškozený Godwin Boateng čekal u vozu na svého přítele, jak uvádí na webu New York Post. Během toho ale měl mít ruku odloženou na sloupku dveří, což se ukázalo být chybou.
V žalobě má být uvedeno, že celá hororová situace se odehrála následovně "Když byly dveře pootevřeny zhruba na 30 centimetrů, senzor systému SCAD (Soft Closing Automatic Doors) aktivoval elektromotor, který pevně, a nikoliv lehce, uzavřel dveře i přes maso, nervy, žíly, šlachy, svaly a kost pravého palce pana Boatenga."
Boateng poté okamžitě popadl amputovaný kus svého palce a vyrazil do nemocnice, kde byl palec uložen do ledu a chirurg mu musel oznámit, že palec není možné znovu přišít. Od té doby měl Boatenga podstoupit ještě dvě operace a dokonce mu na pahýlu palce narostl i nehet. Kvůli vysoké citlivosti prstu však občas musí nosit palec umělý.
Godwin Boateng si bohužel následky nese doteď. Jeho ruka bývá často nateklá a údajně prý často cítí v prstu neuvěřitelnou bolest, kterou popsal jako bodání nožem. Navíc je Boateng pravák, takže nyní bojuje i s prostými věcmi, jako je například zapínání knoflíků, zavazování tkaniček nebo psaní.
„S designem dveří musí být něco špatně," prohlásil Avi Cohen, Boatengův advokát, v rozhovoru pro the Post. „Měl by zde být nějaký mechanismus, který by měl člověka ochránit před podobnými následky. Následně pak Cohen přirovnal dveře ke gilotině.
Žaloba samotná pak automobilku BMW viní, že ačkoliv si byla vědoma problémy se senzorem, majitele dotčených vozidel nijak nevarovala a neměla ani snahu opravit závadu.
New York Post, který o případu informoval mezi prvními, se pokoušel získat vyjádření advokáta automobilky BMW, nicméně ten odmítl situaci komentovat.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.