Softwarový inženýr z amerického Long Islandu prohlašuje, že mu systém automatického zavírání dveří jeho BMW X5 doslova amputoval palec na pravé ruce. Automobilku se proto nyní rozhodl zažalovat a na veřejnost tak nyní unikly šokující informace ze spisu.
Celá děsivá událost se měla odehrát již 6. července roku 2016, když poškozený Godwin Boateng čekal u vozu na svého přítele, jak uvádí na webu New York Post. Během toho ale měl mít ruku odloženou na sloupku dveří, což se ukázalo být chybou.
V žalobě má být uvedeno, že celá hororová situace se odehrála následovně "Když byly dveře pootevřeny zhruba na 30 centimetrů, senzor systému SCAD (Soft Closing Automatic Doors) aktivoval elektromotor, který pevně, a nikoliv lehce, uzavřel dveře i přes maso, nervy, žíly, šlachy, svaly a kost pravého palce pana Boatenga."
Boateng poté okamžitě popadl amputovaný kus svého palce a vyrazil do nemocnice, kde byl palec uložen do ledu a chirurg mu musel oznámit, že palec není možné znovu přišít. Od té doby měl Boatenga podstoupit ještě dvě operace a dokonce mu na pahýlu palce narostl i nehet. Kvůli vysoké citlivosti prstu však občas musí nosit palec umělý.
Godwin Boateng si bohužel následky nese doteď. Jeho ruka bývá často nateklá a údajně prý často cítí v prstu neuvěřitelnou bolest, kterou popsal jako bodání nožem. Navíc je Boateng pravák, takže nyní bojuje i s prostými věcmi, jako je například zapínání knoflíků, zavazování tkaniček nebo psaní.
„S designem dveří musí být něco špatně," prohlásil Avi Cohen, Boatengův advokát, v rozhovoru pro the Post. „Měl by zde být nějaký mechanismus, který by měl člověka ochránit před podobnými následky. Následně pak Cohen přirovnal dveře ke gilotině.
Žaloba samotná pak automobilku BMW viní, že ačkoliv si byla vědoma problémy se senzorem, majitele dotčených vozidel nijak nevarovala a neměla ani snahu opravit závadu.
New York Post, který o případu informoval mezi prvními, se pokoušel získat vyjádření advokáta automobilky BMW, nicméně ten odmítl situaci komentovat.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.