Land Rover oživil starý Defender! Pod kapotou má 400 koní a dovolit si ho bude moci jen málokdo

Land Rover Defender Works V8 | foto: jaguar land rover

Automobilku Land Rover letos čekají oslavy 70 let od zahájení modelu Defender, ale dárky dostanou zákazníci. Kromě představení nové generace ikonického off-roadu se automobilka mimo jiné rozhodla vytvořit limitovanou edici starší generace s motorem V8 a výkonem přes 400 koní. Půjde tak oficiálně o nejrychlejší Defender, jaký kdy automobilka vyrobila.

Automobilka se zřejmě inspirovala od různých úpravců, kteří již dlouhé roky nabízí přestavbu na míru, včetně úpravy motoru a pořádného zvýšení výkonu. K výročí oslav 70 let od zahájení výroby se tak automobilka rozhodla, že teď je ten správný čas vypustit pravděpodobně poslední Defendery staré generace, ale s úplně novými motory.

V divizi " Jaguar Land Rover Classic" tak zasedli ke stolům a navrhli něco, co se vám pokusí vyrazit dech. Doslova. Nový Defender Works V8 totiž pod kapotou ukrývá 5.0 litrový atmosferický vidlicový osmiválec o výkonu cca 405 koní s točivým momentem 515 Nm. Z 0 na 100 km/h akceleruje za 5.6 sekundy a omezovač ho zastaví až při rychlosti 170 km/h.

Myšlenka na znovuvzkříšení Defenderu s motorem V8 už přitom měla vzniknout někdy v roce 2014, kdy automobilka stále vyráběla starší generaci. Automobilka si prý už tehdy byla vědoma silné poptávky po rychlých vozech a také spoléhala na skutečnost, že z Defenderu V8 se jistě stane poptávaný kus mezi sběrateli. I proto bude těchto skvostů vyrobenou pouze 150.

Land Rover Defender Works V8 (1:55) | zdroj: youtube.com

Pokud se na Defender podíváme detailněji, nejspíš si na první pohled nevšimneme výraznějších změn, tedy kromě výraznějších barev a stylových 18 palcových disků kol. Pokud se však podíváme na vůz zblízka a ideálně i pod kapotu, vyjeví se neuvěřitelná řada změn.

Největší změnou je samozřejmě masivní a výkonný motor V8, který je spojen s osmistupňovou automatickou převodovkou ZF vybavenou i sportovním režimem. Tomu musel být uzpůsoben podvozek, který má nyní silnější brzdy a upravené řízení (pružiny, tlumiče, stabilizátory). V podbězích jsou pak výše zmíněné 18 palcové disky s unikátním designem, které byly nazuty do decentních terénních pneumatik.

Nový Defender bude možné objednat v jedné z osmi standardních barev, přičemž dvě saténové nabízí i kontrastní černé lakování střechy, podběhů a masky černou barvou. Kliky dveří, víčko nádrže a nápis na kapotě pak bude zhotoven z opracovaného hliníku. Velkou změnou také mají být výkonné bi-LED světlomety

Uvnitř vozu pak vládne luxus a vznešenost. Sportovní sedadla, stropnice, palubní deska, panely dveří i středová konzole jsou čalouněny kůži Windsor a v palubní desce je intehrován decentní ale výkonný infotainment panel "Land Rover Classic".

Automobilka bude nabízet speciální Defender Works V8 ve dvou provedeních, kratší model 90 a delší 119, přičemž vůz nebude k dostání u dealera, ale bude potřeba si ho zamluvit přímo u Land Rover Classic. Ceny pak startují od 150 000 liber (4,3 milionu Kč) za kratší verzi 90.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy