Celková částka za opravy ve Spojených státech činí nyní neuvěřitelných 30 miliard dolarů. Od objevení emisního skandálu přitom již uplynuly dva roky, finanční boje mezi automobilkou Volkswagen a poškozenými však stále pokračují.
Společnost Volkswagen připustila použití nelegálního softwaru k ovlivňování emisních testů v září 2015. Od té doby firma upravuje své vozy tak, aby vyhovovaly požadavkům daným zákonem. Proces ve Spojených státech se ale ukazuje jako složitější a nákladnější, než se původně očekávalo.
Nezbývá nám nic jiného než sledovat, jak bude pokračovat náprava automobilů a odškodnění majitelů v Evropě. Na společnost Volkswagen si nyní dělá zálusk i česká firma Safe Diesel, která se rozhodla zrealizovat a zafinancovat hromadnou žalobu. Do svých služeb najala ty nejlepší evropské právníky a z posudků, které si nechala zpracovat, jasně vyplývá, že úprava softwaru tak, aby splňoval emisní normy, musí zákonitě „poškodit“ majitele buď zvýšením spotřeby, nebo snížením výkonu a zvýšením tlaků v motoru, tedy i jeho rychlejší opotřebení.
V souvislosti s vyšetřováním emisního skandálu bylo již zadrženo několik osob z vedení automobilky. Jedním z nich je i Wolfgang Hatz, bývalý člen představenstva v divizi VW Porsche. Ten byl vedoucím výzkumu a vývoje ve firmě Porsche, vlastněnou společností VW a zastával i další role ve skupině VW včetně vývoje motorů v Audi. Své místo opustil ihned po obvinění automobilky z emisního skandálu.
Pan Hatz byl údajně blízký bývalému generálnímu řediteli Martinovi Winterkornovi, který popřel, že by o zařízeních, jež by umožnily vozidlům uměle snižovat emise během testů, cokoliv věděl. Dalším obviněným byl bývalý ředitel Audi, Giovanni Pamio, zadržený v USA na začátku tohoto roku.