Účtenka Volkswagenu za dieselgate se jen v USA vyšplhala na neuvěřitelných 30 miliard $

Ilustrační fotografie | foto: youtube.com

Náprava emisního skandálu ve Spojených státech se navýšila o další 3 miliardy dolarů, neboť se ukázalo, že je technicky i časově mnohem náročnější, než se původně zdálo.

Celková částka za opravy ve Spojených státech činí nyní neuvěřitelných 30 miliard dolarů. Od objevení emisního skandálu přitom již uplynuly dva roky, finanční boje mezi automobilkou Volkswagen a poškozenými však stále pokračují.  

Společnost Volkswagen připustila použití nelegálního softwaru k ovlivňování emisních testů v září 2015. Od té doby firma upravuje své vozy tak, aby vyhovovaly požadavkům daným zákonem. Proces ve Spojených státech se ale ukazuje jako složitější a nákladnější, než se původně očekávalo.

Nezbývá nám nic jiného než sledovat, jak bude pokračovat náprava automobilů a odškodnění majitelů v Evropě. Na společnost Volkswagen si nyní dělá zálusk i česká firma Safe Diesel, která se rozhodla zrealizovat a zafinancovat hromadnou žalobu. Do svých služeb najala ty nejlepší evropské právníky a z posudků, které si nechala zpracovat, jasně vyplývá, že úprava softwaru tak, aby splňoval emisní normy, musí zákonitě „poškodit“ majitele buď zvýšením spotřeby, nebo snížením výkonu a zvýšením tlaků v motoru, tedy i jeho rychlejší opotřebení.

V souvislosti s vyšetřováním emisního skandálu bylo již zadrženo několik osob z vedení automobilky. Jedním z nich je i Wolfgang Hatz, bývalý člen představenstva v divizi VW Porsche. Ten byl vedoucím výzkumu a vývoje ve firmě Porsche, vlastněnou společností VW a zastával i další role ve skupině VW včetně vývoje motorů v Audi. Své místo opustil ihned po obvinění automobilky z emisního skandálu.

Pan Hatz byl údajně blízký bývalému generálnímu řediteli Martinovi Winterkornovi, který popřel, že by o zařízeních, jež by umožnily vozidlům uměle snižovat emise během testů, cokoliv věděl. Dalším obviněným byl bývalý ředitel Audi, Giovanni Pamio, zadržený v USA na začátku tohoto roku.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy