K poskytování služeb, cílení reklam a analýze návštěvnosti využíváme soubory cookie. Používáním webu s tímto vyjadřujete souhlas. Další informace

Proč se Volkswagen bojí Škodovky? Důvodů má hned několik

-jka / AutoRoad.cz, 7. října 2017, 10:25 Aktualizováno 7.10.2017, 22:10 Google+

Podle Volkswagenu má Škodovka nepoctivou výhodu a proto se jí tak daří. Proč si to myslí a co s tím plánuje Volkswagen udělat?

Počet komentářů:  11 komentářů (Poslední 09.10. 08:55) Napište svůj názor
Škoda Kodiaq Scout

Škoda Kodiaq Scout | foto: Škoda Auto

Sdílejte článek

Podle zdrojů agentury Reuters plánuje Volkswagen přistřihnout sesterské automobilce drápky a omezit tak její úspěšnost. Ptáte se proč? Podle vedení i odborů má Volkswagen ze své vlastní Škodovky strach, a vnímá ji jako konkurenci. Hlavní výhody jí podle dostupných informací mají plynout z využívání sdíleních technologií, za které by nyní měla automobilka Škoda platit více peněz. Dalším krokem by mělo být přesunutí části výroby do Německa.

Co to pro český trh znamená? Podle odborů by tím mohlo zaniknout až dva tisíce pracovních míst. Definitivní rozhodnutí by mělo padnout v roce 2022, kdy se má začít vyrábět nástupce současného Superbu. Vše odstartovaly příznivé recenze a ziskovost Škodovky, která vystupňovala rivalitu uvnitř koncernu. To vše navíc ve chvíli, kdy Volkswagen plánuje zrušení tisíců pracovních míst, aby zefektivnil výrobu a odboural nadbytečné kapacity.

"Zvažuje se přesun následníka modelu Superb do daleko dražší lokality v Německu, čemuž hodláme zabránit," řekl Jaroslav Povšík, předseda podnikové rady Škody Auto. Volkswagen se také domnívá, že by měla Škoda platit vyšší poplatky za sdílení koncernových technologií, včetně jednotné platformy pro konstrukci a karoserie automobilů.

"Oni chtějí zajišťovat vytížení německých lokalit. Nejde jim Passat, ale vidí, že Superb se prodává dobře, a rádi by si ho tam vzali," míní Povšík. Celou záležitost s vedením Škody Auto chce v blízké době řešit i premiér Bohuslav Sobotka, který pokládá tyto informace za závažné, neboť Škoda je v České republice pilířem průmyslu a exportu.

"Je proto jasnou prioritou vlády zachovat a dále rozvíjet a modernizovat výrobní kapacity a produkci Škoda Auto v ČR. Vláda má jednoznačný zájem na tom, aby byly realizovány všechny plánované investice VW a Škody v Česku a nedocházelo k přesunu výroby mimo Českou republiku," uvedl tiskový mluvíč vlády, Martin Ayrer.

Následky emisního skandálu dieselgate to automobilce Volkswagen navíc vůbec neulehčují. "Ztratili jsme Ameriku, ztrácíme diesely, nemůžeme prodat auta, abychom si zlepšili cashflow, přicházejí vyšší pokuty a z Volkswagenu zní otázka, co budeme dělat. Co s elektromobilitou, jestli dělat hybridy, jak dlouho bude diesel, to všechno rozhoduje o tom, kdo pak, až to nastane, bude vepředu," dodal Povšík.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Proč se Volkswagen bojí Škodovky? Důvodů má hned několik

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 11, poslední 09.10.2017 08:55 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 11 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Škoda Design navrhl trofeje pro vítěze Tour de France 2018

Česká cena pro vítěze Tour de France? Její návrh vznikal ve Škodě

Škoda VOS

Tajemná Škoda VOS? Obrněný speciál komunistických papalášů dokázal divné věci

Ilustrační foto

Jak si půjčit auto v zahraničí? Pozor na skryté triky, mohou vás stát balík

Výměna oleje

Jak vyměnit v autě olej? Jednoduchý úkon může být těžší, než se zdá

Vazirani Shul

Vazirani Shul: elektrický hypersport pro petrolheady od tvůrce Gran Turisma

Náraz byl tak silný, že doslova smetl dům ze základů. Místo kusu zbořené základové zdi teď dům podpírá samotný automobil

Auto pevnější než dům? Vůz narazil do domu tak silně, až ho smetl ze základů

Nohy na palubní desce mohou být rychlou cestou k doživotním následkům

Nohy na palubní desce? Rychlá cesta k doživotním následkům

Vincent Black Lightning

Nejdražší motocykl na světě? Black Lightning uháněl 241 km/h už v roce 1948

MINI John Cooper Works se vznáší 65 metrů nad Ostravou. Nejvýše umístěný automobil nad terénem v ČR stojí na Bolt Tower v Dolních Vítkovicích.

Nový ostravský unikát? Extrémněji zaparkované auto už asi v Česku nenajdete

Hyundai i30 N Line

Hyundai představilo novou i30 N Line: Ostře řezaný Hot Hatch vypadá rychle, ale něco mu chybí

reklama
reklama

Doporučujeme

Ford, Autonomous Vehicle Development

Strategie jednotné výroby nepřinesla Fordu nic dobrého. Jak si chce získat…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Československý autobus kabriolet? S vyhlídkovým RTO jsme zase předběhli dobu

  2. Tesla Model S s nájezdem 643 700 km? Neuvěříte, jaké byly náklady na její provoz

  3. Škoda, kterou dnes skoro nikdo nezná? Československé hranice bránila Želva

  4. Pneumatiky vyrobené z 10 000 listů papíru? Ruský nápad překvapil i samotné autory

  5. Obrněný Zetor Gerlach? Nová úroveň armádní obrany, modularity, mobility pro různé mise

  6. Předchůdce Felicie přepsal dějiny? Škoda 450 bodovala ve světě, v Česku přišla s revolucí

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud