Nová česká škodovka je tady: Citigo přichází s modernizací a dalšími vymoženostmi

Škoda Citigo Monte Carlo | foto: Škoda Auto

Škoda vylepšuje nejmenšího zástupce modelové palety. Inovovaný vůz Škoda Citigo přichází v třídveřovém a pětidveřovém provedení s řadou novinek v oblasti designu, techniky a výbavy. Příď vozu i záď prošly modernizací vzhledu. Čím vším se chystá praktický městský vůz zaujmout?

S délkou 3 597 mm, šířkou 1 645 mm a výškou 1 478 mm (pětidveřová verze) patří model Škoda Citigo k nejkompaktnějším a zároveň nejprostornějším vozům ve svém segmentu. Na výběr jsou tři výbavové stupně: Active, Ambition a Style. Interiér nabízí šířku ve výšce loktů vpředu 1 369 mm (pětidveřová varianta) a zavazadlový prostor o objemu 251 l, který sklopením opěradel zadních sedadel narůstá u třídveřové varianty na 951 l a u pětidveřové varianty na 959 l.

Ke kompletně přepracované přídi patří nová kapota motoru, upravený nárazník, pozměněné mlhové světlomety a nově tvarovaná maska chladiče s typickým designem značky Škoda. Přední světlomety jsou vybaveny LED světly pro denní svícení. Mlhové světlomety jsou nabízeny s funkcí Corner. O zvýšený komfort se navíc stará systém City Safe Drive se světelným a dešťovým senzorem a Light Assist s funkcí Coming Home a Leaving Home.

Infotainment systém Swing

Nová generace hudebních systémů Blues a Swing nabízí mnoho možností propojení – od aux-in konektoru, přes slot na SD karty, až po USB konektor. Na přání je k dispozici příjem digitálního rozhlasového vysílání DAB. Hudební systém Swing nabízí barevný displej, šest reproduktorů a Bluetooth připojení. S ním je možné propojit infotainment systém Swing s chytrým telefonem.

Škoda Citigo | foto: Škoda Auto

Asistenční systémy a bezpečnost

Funkce nouzového brzdění systému City Safe Drive pomáhá zabraňovat kolizím v městském provozu. Asistent se aktivuje automaticky při rychlostech od 5 do 30 km/h. Laserový senzor v horní části čelního skla skenuje oblast deseti metrů před vozidlem. Pokud hrozí kolize a řidič nereaguje, aktivuje se nejprve brzdová soustava a zvýší se citlivost hydraulického brzdového asistenta. V případě potřeby iniciuje systém brzdění až do úplného zastavení. Pokud řidič nezabrzdí dostatečně silně, zvýší systém automaticky brzdný tlak.

Tři tříválcové motory

Škoda Citigo může být vybavena jedním ze tří moderních tříválcových motorů se zdvihovým objemem 999 cm3. Agregáty pohánějí přední kola, jsou uložené vpředu napříč, mají výkon 44 kW (60 k), 50 kW (68 k, pohon na zemní plyn nebo benzin) a 55 kW (75 k). Navzdory malému zdvihovému objemu se litrový motor vyznačuje ve všech výkonových verzích vysokým točivým momentem, nízkou hladinou hluku a vysokou účinností. Všechny motory plní přísné požadavky emisní normy EU 6.

Škoda Citigo | foto: Škoda Auto

Pohon na zemní plyn

Vůz Škoda Citigo 1,0 G-TEC s pohonem na zemní plyn disponuje ve standardní výbavě automatickým systémem Start-Stop a rekuperací brzdné energie. Ve variantě s pohonem na zemní plyn pracuje již zmíněný litrový tříválcový agregát, který byl speciálně upraven pro provoz na zemní plyn a benzin. Výkon činí 50 kW (68 k). Model Škoda Citigo G-TEC si vystačí s pouhými 4,5 kg/100 km zemního plynu.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy