Škoda jako plážová bugina? Podívejte se, zda jí to sluší

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 19. června 2017, 14:25 Aktualizováno 20.6.2017, 05:34 Google+

Každý rok navrhují a staví učni Středního odborného učiliště strojírenského Škoda učňovský automobil. Po třech úspěšných studiích vozů z předchozích tří let se nyní učni rozhodli pro elektricky poháněnou buginu, která dostala jméno Škoda Element. Písmeno E odkazuje na elektřinu, samotné jméno Element zase na to, že elektropohon bude v budoucnu elementárním zdrojem mobility.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Škoda Element

Škoda Element | foto: Škoda Auto

Sdílejte článek

22 učňů ve věku 17 a 18 let z celkových 900 učňů, kteří se učí na Středním odborném učilišti strojírenském ŠA, dostalo od října minulého roku příležitost vyzkoušet si práci na vývoji nového automobilu. Mladí technici si rozhodnutí, jaký vůz má vzniknout, nechali pořádně projít hlavou. „Elektromobilita není jen přechodný trend – je to budoucnost. Proto jsme se rozhodli postavit auto s elektrickým pohonem,“ vysvětluje Daniel Launa, jeden z učňů, volbu letošního týmu.

Škoda Element vychází z vozu Citigo. Dvoumístná plážová bugina nemá střechu ani boční dveře. Pod kapotou pracuje elektromotor o výkonu 60 kW (82 PS). Zcela nové uspořádání má díky kreativním nápadům učňů také interiér

Projekt letošního učňovského auta začal na podzim roku 2016 prvními výkresy. Od ledna 2017 pracují vysoce motivovaní učni nejen na papíře a v počítači, ale stále v dílně se svářečkou a s nůžkami na plech. Střecha musela pryč, boky vozu jsou kompletně přepracovány, zavazadlový prostor byl uzavřen víkem.

Nejsložitější byla výroba individuálních dílů karoserie. Schopnosti učňů však rostly spolu s jejich úkoly. V praxi poznali, co obnáší spolupracovat jako tým, osvojili si technické a organizační schopnosti a naučili se, jak vystačit se závazným rozpočtem. Při takové práci jsou vždy vítány nápady v duchu ‚Simply Clever’. Rady od zkušených profesionálů ze svařovny, designu nebo technického vývoje byly ale samozřejmě také kvitovány s povděkem. 17 chlapců a 4 dívky věnovali projektu více než 1500 hodin, práce na voze byla součástí jejich výuky.

Vytisknout

Diskuze: Škoda jako plážová bugina? Podívejte se, zda jí to sluší

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

DeLorean DMC-12

DeLorean. Filmová legenda z Návratu do budoucnosti stojí jako rodinný dům

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud