I když se již několik dní šíří zvěsti o ukončení její výroby, Škoda Citigo je městský vůz, který má co nabídnout. Přemýšleli jste někdy nad tím, proč je tak oblíbený u pizzérií a obdobných podniků nabízejících dovoz?
Parkování
První výhodou, která při pohledu na Škodu CITIGO napadne zřejmě většinu lidí, je určitý příslib snadného parkování, které bývá poslední dobou čím dál tím větším problémem. A to nemusíme vůbec mluvit o našem hlavním městě. Navíc řidiči zabývající se rozvozem jídla to nemají s hledáním cílové destinace nijak jednoduché a čas strávený sháněním vhodného parkování v tuto chvíli neznamená jen peníze, ale i studené jídlo a nespokojené zákazníky. Pravdou je že automobily s rozměry typu CITIGO se (spolu s šikovným řidičem) vejdou i do takových míst, která bychom jinak považovali za neprůjezdná.
Zavazadlový prostor
Zavazadlový prostor u tak malého automobilu samozřejmě nemůže být nijak ohromující, a pokud budeme mluvit v číslech, jeho objem tvoří 251 litrů. Jelikož ale řidiči jezdí zpravidla sami, není problém sklopit dělené opěradlo zadních sedadel a tím zvětšit objem na podstatně příjemnějších 700 litrů, což je 14x více, než kolik by pojmul klasický motocyklový kufr. Ptáte se, proč nyní mluvíme o motorkách? Nenarážíme ani tak na to, že jsou skútry a motocykly v některých státech běžným prostředkem pro dopravu pizzy, spíše chceme poukázat na fakt, že pokud si vyberete CITIGO ve správné motorizaci, máte spotřebu motocyklu v kapse.
Ekonomický provoz
Jak nám řekl Pavel Jína, produktový tiskový mluvčí Škody Auto: „„Model ŠKODA CITIGO je typickým městským autem s příznivou spotřebou. Speciálně CITIGO G-TEC s pohonem CNG, které dokáže jezdit za méně než korunu na kilometr, je pro podnikatele, kteří potřebují v městském provozu vozit zboží svým zákazníkům, velice zajímavá a praktická nabídka. Celkově se CITIGO vyznačuje tak, jako všechny vozy ŠKODA, praktičností a vysokou užitnou hodnotou.“ Provozní náklady jsou tedy nespornou výhodou tohoto modelu.
Navíc, pokud kdokoliv (pizzerie) odebere 3 vozy během dvanácti měsíců, stává se fleetovým zákazníkem, který má nárok na zvýhodněné podmínky, velkoodběratelské slevy, apod.
Budoucnost
Jelikož je z předchozích odstavců zřejmé, že CITIGO je autem s nezastupitelnou rolí, rozhodli jsme se kontaktovat tiskové oddělení Škody Auto s dotazem týkající se zvěstí o ukončení výroby. Pavel Jína nám na to odpověděl: „Model ŠKODA CITIGO je nedílnou součástí nabídky ŠKODA. Je to velmi oblíbené městské auto. V následujících týdnech začneme globálně nabízet modernizovanou verzi.“
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?