I když se již několik dní šíří zvěsti o ukončení její výroby, Škoda Citigo je městský vůz, který má co nabídnout. Přemýšleli jste někdy nad tím, proč je tak oblíbený u pizzérií a obdobných podniků nabízejících dovoz?
Parkování
První výhodou, která při pohledu na Škodu CITIGO napadne zřejmě většinu lidí, je určitý příslib snadného parkování, které bývá poslední dobou čím dál tím větším problémem. A to nemusíme vůbec mluvit o našem hlavním městě. Navíc řidiči zabývající se rozvozem jídla to nemají s hledáním cílové destinace nijak jednoduché a čas strávený sháněním vhodného parkování v tuto chvíli neznamená jen peníze, ale i studené jídlo a nespokojené zákazníky. Pravdou je že automobily s rozměry typu CITIGO se (spolu s šikovným řidičem) vejdou i do takových míst, která bychom jinak považovali za neprůjezdná.
Zavazadlový prostor
Zavazadlový prostor u tak malého automobilu samozřejmě nemůže být nijak ohromující, a pokud budeme mluvit v číslech, jeho objem tvoří 251 litrů. Jelikož ale řidiči jezdí zpravidla sami, není problém sklopit dělené opěradlo zadních sedadel a tím zvětšit objem na podstatně příjemnějších 700 litrů, což je 14x více, než kolik by pojmul klasický motocyklový kufr. Ptáte se, proč nyní mluvíme o motorkách? Nenarážíme ani tak na to, že jsou skútry a motocykly v některých státech běžným prostředkem pro dopravu pizzy, spíše chceme poukázat na fakt, že pokud si vyberete CITIGO ve správné motorizaci, máte spotřebu motocyklu v kapse.
Ekonomický provoz
Jak nám řekl Pavel Jína, produktový tiskový mluvčí Škody Auto: „„Model ŠKODA CITIGO je typickým městským autem s příznivou spotřebou. Speciálně CITIGO G-TEC s pohonem CNG, které dokáže jezdit za méně než korunu na kilometr, je pro podnikatele, kteří potřebují v městském provozu vozit zboží svým zákazníkům, velice zajímavá a praktická nabídka. Celkově se CITIGO vyznačuje tak, jako všechny vozy ŠKODA, praktičností a vysokou užitnou hodnotou.“ Provozní náklady jsou tedy nespornou výhodou tohoto modelu.
Navíc, pokud kdokoliv (pizzerie) odebere 3 vozy během dvanácti měsíců, stává se fleetovým zákazníkem, který má nárok na zvýhodněné podmínky, velkoodběratelské slevy, apod.
Budoucnost
Jelikož je z předchozích odstavců zřejmé, že CITIGO je autem s nezastupitelnou rolí, rozhodli jsme se kontaktovat tiskové oddělení Škody Auto s dotazem týkající se zvěstí o ukončení výroby. Pavel Jína nám na to odpověděl: „Model ŠKODA CITIGO je nedílnou součástí nabídky ŠKODA. Je to velmi oblíbené městské auto. V následujících týdnech začneme globálně nabízet modernizovanou verzi.“
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?