I když se již několik dní šíří zvěsti o ukončení její výroby, Škoda Citigo je městský vůz, který má co nabídnout. Přemýšleli jste někdy nad tím, proč je tak oblíbený u pizzérií a obdobných podniků nabízejících dovoz?
Parkování
První výhodou, která při pohledu na Škodu CITIGO napadne zřejmě většinu lidí, je určitý příslib snadného parkování, které bývá poslední dobou čím dál tím větším problémem. A to nemusíme vůbec mluvit o našem hlavním městě. Navíc řidiči zabývající se rozvozem jídla to nemají s hledáním cílové destinace nijak jednoduché a čas strávený sháněním vhodného parkování v tuto chvíli neznamená jen peníze, ale i studené jídlo a nespokojené zákazníky. Pravdou je že automobily s rozměry typu CITIGO se (spolu s šikovným řidičem) vejdou i do takových míst, která bychom jinak považovali za neprůjezdná.
Zavazadlový prostor
Zavazadlový prostor u tak malého automobilu samozřejmě nemůže být nijak ohromující, a pokud budeme mluvit v číslech, jeho objem tvoří 251 litrů. Jelikož ale řidiči jezdí zpravidla sami, není problém sklopit dělené opěradlo zadních sedadel a tím zvětšit objem na podstatně příjemnějších 700 litrů, což je 14x více, než kolik by pojmul klasický motocyklový kufr. Ptáte se, proč nyní mluvíme o motorkách? Nenarážíme ani tak na to, že jsou skútry a motocykly v některých státech běžným prostředkem pro dopravu pizzy, spíše chceme poukázat na fakt, že pokud si vyberete CITIGO ve správné motorizaci, máte spotřebu motocyklu v kapse.
Ekonomický provoz
Jak nám řekl Pavel Jína, produktový tiskový mluvčí Škody Auto: „„Model ŠKODA CITIGO je typickým městským autem s příznivou spotřebou. Speciálně CITIGO G-TEC s pohonem CNG, které dokáže jezdit za méně než korunu na kilometr, je pro podnikatele, kteří potřebují v městském provozu vozit zboží svým zákazníkům, velice zajímavá a praktická nabídka. Celkově se CITIGO vyznačuje tak, jako všechny vozy ŠKODA, praktičností a vysokou užitnou hodnotou.“ Provozní náklady jsou tedy nespornou výhodou tohoto modelu.
Navíc, pokud kdokoliv (pizzerie) odebere 3 vozy během dvanácti měsíců, stává se fleetovým zákazníkem, který má nárok na zvýhodněné podmínky, velkoodběratelské slevy, apod.
Budoucnost
Jelikož je z předchozích odstavců zřejmé, že CITIGO je autem s nezastupitelnou rolí, rozhodli jsme se kontaktovat tiskové oddělení Škody Auto s dotazem týkající se zvěstí o ukončení výroby. Pavel Jína nám na to odpověděl: „Model ŠKODA CITIGO je nedílnou součástí nabídky ŠKODA. Je to velmi oblíbené městské auto. V následujících týdnech začneme globálně nabízet modernizovanou verzi.“
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.