Již podesáté předvedou učni z německé automobilky svůj koncept golfu GTi na akci u jezera Worthersee, kde se pravidelně setkávají milovníci koncernu pocházejícího z Wolfsburgu.
Pod kapotou tohoto odvážného návrhu se ukrývá malý benzínový motor o neznámém objemu a počtu válců, který generuje výkon 404 koní a posílá ho na přední nápravu. S ním spolupracuje malý elektromotor o výkonu 17 koní, který pohání výhradně zadní nápravu. Vůz může jezdit čistě jako předokolka za využití spalovacího motoru, jako zadokolka s elektrickým pohonem, nebo jako čtyřkolka, kombinující obě pohonné jednotky.
K nabíjení dvou baterií, které jsou uložené v kufru vozidla, navrhlo 13 učňů z Volkswagenu speciální systém rekuperace energie z brzdového systému.
Ústřední barvou celého konceptu je modrá. Na karoserii ostatně vidíme kombinaci dvou odstínů této barvy. Jedinou výjimkou jsou kola, která kombinují černou a světle modrou barvu.
V interiéru modrá barva lemuje výdechy ventilace, výplň dveří i volant. V kufru je pak modrou barvou podsvícen Subwoofer, který je součástí audio výbavy o 11 reproduktorech a celkovém výkonu 1,690 wattů, jak uvádí CarScoops.
Spolu s konceptem GTI bude představen i koncept kombíku GTE, jehož největší novinkou je dvojnásobná kapacita baterií na celkových 16,8 kWh, čímž byl zajištěn dvojnásobný dojezd na jedno nabití. Další novinky se vztahují již jen k podobě interiéru a exteriéru, které ale VW neukázal.