Stalo se tak na výroční schůzi v rodném městě automobilky, německém Wolfsburgu. Kromě modelů které se představí na evropských silnicích byla odhalena data i pro modely určené pro Čínu a jižní Ameriku.
Na časové ose tak můžeme vidět, že již v červnu se můžeme těšit na příchod nové generace Volkswagen Polo. To bude stejně jako jeho dvojče Seat Ibiza postaveno na platformě MQB A0. Automobilka v nedávných dnech vypustila i oficiální video, které odhaluje tvary tohoto vozu.
V srpnu se Evropa může těšit na uvedení modelu T-Roc. Tento model by měl zaútočit na segment kompaktních crossoverů, který se poslední dobou značně rozrostl. Vůz bude stát na platformě MQB a svými rozměry by se měl přibližovat vozům jako je např. Nissan Juke, Jeep Renegade, Mazda CX-3, Honda HR-V, atd.. Tou samou dobou bude v Číně spuštěn prodej modelu Phideon, luxusní limuzíny s hybridním pohonem.
Nová generace oblíbeného SUV Touareg by měla dorazit k evropským zákazníkům během listopadu. Tentýž měsíc by měl do jižní Ameriky dorazit model VW Virtus, což je VW polo v provedení sedan. Konec roku bude provázet nový VW Jetta, určený pro severoamerický trh.
Na meetingu jsme se, kromě oznámení nových modelů, dočkali i vizí do budoucnosti. Podle těch by automobilka Volkswagen chtěla do roku 2020 nabízet 19 různých vozů typu SUV a do roku 2025 se stát leaderem v prodeji elektromobilů. Podle automobilky by jejich prodeje měly činit milion vozů ročně.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.