Nejmenší automobil z nabídky společnosti Volkswagen, model Up!, dostal oficiálně svou ostrou variantu s označením GTi. Tenhle ostrý "prcek" vzdává po 41 letech poctu prvnímu vyrobenému Volkswagenu GTi
Dnes automobilka Volkswagen oficiálně potvrdila ostrou variantu oblíbeného městského hatchbacku Up! GTi. Ten by se měl veřejnosti poprvé představit na každoročním setkání milovníků vozů VW u jezera Wörthersee, které probíhá od 24. do 27. května.
Malý Up! GTi by svým pojetím měl vzdávat poctu prvnímu vyrobenému Volkswagenu Golf GTi, který vyjel na silnice v roce 1976. Kromě kompaktních rozměrů a nízké váhy mají podobný i výkon. Up! totiž nabídne 85 kW (115 koní), zatímco originální Golf GTi nabízel 81 kW (110 koní).
Na obrázcích, které vidíte v galerii, si můžete prohlédnout koncept modelu Up! GTi v před-produkční verzi. Stejně jako první Golf GTi, i Up! nabídne typické červené pruhy v mřížce chladiče, typické kostkované potahy sedadel a hlavně dokonalý jízdní zážitek.
Pod jeho kapotou se ukrývá přeplňovaný litrový motor o výkonu 85 kw (115 koní) spojený s šestistupňovou manuální převodovkou. Díky nízké váze pouhých 991 kilogramů dokáže zrychlit z 0 na 100 km/h za 8,8 vteřiny a maximální rychlost činí 197 km/h.
O kvalitní jízdní zážitek se postará i přepracovaný podvozek, který byl oproti klasickému Upu snížen o 15 milimetrů. Podběhy nově zcela vyplňují 17 palcová kola s originálním designem.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?