Nejmenší automobil z nabídky společnosti Volkswagen, model Up!, dostal oficiálně svou ostrou variantu s označením GTi. Tenhle ostrý "prcek" vzdává po 41 letech poctu prvnímu vyrobenému Volkswagenu GTi
Dnes automobilka Volkswagen oficiálně potvrdila ostrou variantu oblíbeného městského hatchbacku Up! GTi. Ten by se měl veřejnosti poprvé představit na každoročním setkání milovníků vozů VW u jezera Wörthersee, které probíhá od 24. do 27. května.
Malý Up! GTi by svým pojetím měl vzdávat poctu prvnímu vyrobenému Volkswagenu Golf GTi, který vyjel na silnice v roce 1976. Kromě kompaktních rozměrů a nízké váhy mají podobný i výkon. Up! totiž nabídne 85 kW (115 koní), zatímco originální Golf GTi nabízel 81 kW (110 koní).
Na obrázcích, které vidíte v galerii, si můžete prohlédnout koncept modelu Up! GTi v před-produkční verzi. Stejně jako první Golf GTi, i Up! nabídne typické červené pruhy v mřížce chladiče, typické kostkované potahy sedadel a hlavně dokonalý jízdní zážitek.
Pod jeho kapotou se ukrývá přeplňovaný litrový motor o výkonu 85 kw (115 koní) spojený s šestistupňovou manuální převodovkou. Díky nízké váze pouhých 991 kilogramů dokáže zrychlit z 0 na 100 km/h za 8,8 vteřiny a maximální rychlost činí 197 km/h.
O kvalitní jízdní zážitek se postará i přepracovaný podvozek, který byl oproti klasickému Upu snížen o 15 milimetrů. Podběhy nově zcela vyplňují 17 palcová kola s originálním designem.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?