Nejmenší automobil z nabídky společnosti Volkswagen, model Up!, dostal oficiálně svou ostrou variantu s označením GTi. Tenhle ostrý "prcek" vzdává po 41 letech poctu prvnímu vyrobenému Volkswagenu GTi
Dnes automobilka Volkswagen oficiálně potvrdila ostrou variantu oblíbeného městského hatchbacku Up! GTi. Ten by se měl veřejnosti poprvé představit na každoročním setkání milovníků vozů VW u jezera Wörthersee, které probíhá od 24. do 27. května.
Malý Up! GTi by svým pojetím měl vzdávat poctu prvnímu vyrobenému Volkswagenu Golf GTi, který vyjel na silnice v roce 1976. Kromě kompaktních rozměrů a nízké váhy mají podobný i výkon. Up! totiž nabídne 85 kW (115 koní), zatímco originální Golf GTi nabízel 81 kW (110 koní).
Na obrázcích, které vidíte v galerii, si můžete prohlédnout koncept modelu Up! GTi v před-produkční verzi. Stejně jako první Golf GTi, i Up! nabídne typické červené pruhy v mřížce chladiče, typické kostkované potahy sedadel a hlavně dokonalý jízdní zážitek.
Pod jeho kapotou se ukrývá přeplňovaný litrový motor o výkonu 85 kw (115 koní) spojený s šestistupňovou manuální převodovkou. Díky nízké váze pouhých 991 kilogramů dokáže zrychlit z 0 na 100 km/h za 8,8 vteřiny a maximální rychlost činí 197 km/h.
O kvalitní jízdní zážitek se postará i přepracovaný podvozek, který byl oproti klasickému Upu snížen o 15 milimetrů. Podběhy nově zcela vyplňují 17 palcová kola s originálním designem.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?