Driftování stiskem jediného tlačítka? Je to blbost, říká Audi

Audi | foto: www.autoroad.cz

Dnešní sportovní automobily mají nejrůznější elektronické berličky. Mezi ty méně pochopitelné se řadí takzvaný driftovací režim. Ve zkratce se jedná o pomocníka, který za řidiče odvede většinu práce ve chvíli, kdy chce mít efektní průjezd zatáčkou dveřmi napřed. Audi se ale rozhodlo vystavit driftovacímu režimu stopku.

Má ho Focus RS, nabízí ho některé Mercedesy-AMG a objevuje se dokonce i ve Ferrari. Speciální driftovací režim nemá za úkol udělat z vás lepšího řidiče, ale pouze většího frajera. Tam, kde u starších automobilů musíte pečlivě pilovat přidávání plynu, brzdění nebo točení volantem, stačí dnes prostě zmáčknout tlačítko, korigovat volant a stát na plynovém pedálu. Elektronika udělá „drift“ za vás. Audi se ale toto směřování vůbec nelíbí.

V rozhovoru pro australský Motoring to prozradil vedoucí vývoje Stephan Reil. „Nemám ho rád (driftovací režim). Nevidím pro něj důvod. Nevidíme smysl v tom, jen sedět a pálit zadní pneumatiky. Není to rychlé,“ uvedl. Reil zároveň dodal, že specifický režim pro snadné driftování tak nedostane žádný sportovní model Audi.

„Můžete si zadriftovat sami. Stačí podržet tři sekundy tlačítko ESP a ono se vypne. Pak už nebude elektronika do řízení vůbec zasahovat, i kdyby auto bylo naprosto mimo vaši kontrolu. To je to, co jste po něm požadoval,“ řekl Reil. Vzhledem k tomu, že automobilky použití této elektronické berličky obhajují především z bezpečnostních důvodů, je tento pohled velice zajímavý. Jednoho by také mohlo napadnout, že jde o další z pomalých kroků k autonomnímu řízení, protože i tehdy se budou chtít lidé uvnitř auta jízdou bavit. Jestli dojde ještě k masovějšímu rozšíření efektních průjezdů dveřmi napřed díky elektronice ukáže až čas. My doufáme, že opět zvítězí řidičské schopnosti.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy