Jedním z nejméně příjemných typů nehody na parkovištích jsou ty, kdy se o vaše auto lehce otře auto někoho jiného. Karosérie totiž na první pohled zůstane neponičená, na jejím laku se ale objeví nepříjemná připomínka celého incidentu. Ano, barva druhého vozu. Víte, jak jí šetrně odstranit?
Lak automobilu se většinou skládá ze tří vrstev. První základová vrstva je nanesena na holý plech, druhá vrstva má požadovaný odstín, který vidíme pouhým okem, a třetí je naopak jakási ochranná vrstva, která navíc druhé vrstvě dodává požadovaný lesk. Tato třetí vrstva je také nejtlustší. Úplně nahoře pak je ještě tenká vrstvička vosku, pomáhající pohlcovat drobné nedokonalosti a chránící například před škrábanci. Když dojde k drobnému střetu, při němž barva jednoho auta zůstane na laku toho druhého, většinou se dostane přes vosk do třetí vrstvy laku. V některých případech může jít hlouběji, ale to je spíše výjimka.
Abyste se právě laku druhého vozu ze svého auta zbavili, můžete využít řadu produktů. Pokud není poškození výrazné, stačí vzít například odstraňovač škrábanců a pomocí utěrky z mikrovlákna jej rozetřít na místě poškození. Jestliže je ale poškození vážnější, budete potřebovat sprej WD-40, což je univerzální mazivo, které změkčí nežádoucí barevné škrábance, a houbičku s brusnou vrstvou. Na vyleštění je dobré použít směs vody se saponátem na mytí nádobí, k ochraně místa poslouží opět vrstvička vosku. A kdyby bylo poškození ještě hlubší, můžete použít „kouzelné pero“ v odstínu původního laku, které stopy po nehodě spolehlivě zacelí.
Přípravek WD-40 aplikujte pouze na místo, kde je lak poškozen, čímž jej změkčíte před použitím houbičky. Tu namočte v horké vodě a začněte odstraňovat cizí barvu tak, jak to ukazuje ve videu Chris Fix. Nezapomínejte ale, že používáte brusnou vrstvu, takže je důležité postupovat opatrně, abyste s cizím lakem neodstranili i ochrannou vrstvu svého vlastního laku. Pokud jsou škrábance horizontální, pohybujte s houbičkou horizontálně. Po prvotním vybroušení opět použijte WD-40 a pak opakujte práci s houbičkou i na zbytku laku. Ačkoliv už lak vypadá jako nový, ještě je potřeba ho omýt vodou se saponátem a odstranit zbytek WD-40 a následně místo poškození ošetřit voskem. Lak pak bude vypadat zase jako nový!
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.