Swift jde proti Fabii s hmotností motokáry. Má i čtyřválec a další překvapení

Nové Suzuki Swift výrazně ubralo na váze. | foto: Suzuki

Suzuki pokračuje s výraznou modelovou ofenzivou posledních měsíců. Baleno na podzim doplnilo kapesní SUV Ignis a nyní přichází na řadu úplně nové vydání Swiftu. To vzhledově známe již z Japonska, technicky pak nevybočuje ze zajetých kolejí.

Pokud jste čekali nějaké překvapení, musíte být zklamaní. 3840 milimetrů dlouhá, 1735 milimetrů široká a 1495 milimetrů vysoká karosérie Swiftu s rozvorem 2450 milimetrů je totiž designově naprosto stejná jako v Japonsku. Zachována dokonce byla i LED diodová přední světla, což je v této třídě možná až zbytečný luxus. Důležitější je ale nakonec vnitřní prostor, který i přes o chloupek menší délku karosérie (ale naopak větší rozvor) citelně narostl. Pomohla tomu i upravená pozice sedadel. Kufr pojme v základu 254 litrů.

Vzhled palubní desky máme poslepovaný z jiných modelů značky. Čekejte tak o pár stupňů směrem k řidiči natočenou středovou konzoli, LED podsvětlení panelu klimatizace nebo volant ve tvaru písmene D. U vyšších verzí výbavy nebude chybět sedmipalcová obrazovka infotainmentu SLDA, která může být ovládaná i s rukavicemi. Nechybí 3D navigace a rozhraní Apple CarPlay, Android Auto i MirrorLink. Mezi budíky se ukrývá tentokrát 4,2palcová LCD obrazovka. V základní výbavě všech Swiftů by neměla chybět šestice airbagů, klimatizace, digitální rádio se čtyřmi reproduktory nebo přední okna v elektrice.

Motorový prostor ukrývá místo pro dvě známé pohonné jednotky – litrový tříválec Boosterjet o výkonu 81 kW (111 k) s točivým momentem 170 Nm a čtyřválcovou dvanáctistovku Dualjet o výkonu 66 kW (90 k) s točivým momentem 120 Nm. Zatímco litr má pětistupňový manuál nebo šestistupňový automat, „dvanáctka“ manuál zaměňuje za automat CVT. Pro oba motory je dostupný mild hybridní systém SHVS s integrovaným startér generátorem, regenerativním brzděním a lithium-iontovým akumulátorem. Tříválec má jen manuál, čtyřválec také automat. 1.2 Dualjet, i jako SHVS, pak v duchu tradic dostane volitelný pohon všech kol Allgrip.

Důležitou zprávou je snížení pohotovostní hmotnosti až na minimálních 890 kilogramů. Lví podíl na tom má o 30 kilo lehčí platforma. Zajímavostí je oproti japonské verzi širší rozchod kol vpředu i vzadu. Bezpečnost mají na starosti například autonomní nouzové brzdění, varování před vybočením z jízdního pruhu, adaptivní tempomat nebo automatické přepínání světel.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy