Zatímco většina automobilek se snaží mít co možná nejrozmanitější portfolio, a tím tak pokrýtou značnou část trhu, Suzuki se soustředí především na dvě kategorie automobilů. Crossovery a off-roady, respektive malé vozy. Především v té druhé sází poslední měsíce na silnou modelovou ofenzivu. Po modelech Baleno a Ignis totiž přichází také s novou generací populárního Swiftu.
Předchozí generace malého Suzuki si nejen v Evropě vydobyly výborné renomé, za rozumné peníze totiž nabídly hodně muziky, a to například i v podobě povedeného podvozku či pohonných jednotek. Líbil se i vzhled, proto se novinka, prozatím určená jen japonskému trhu, v základních liniích příliš neodlišuje. Detaily už jsou ale mnohem odlišnější, navíc odkazující na nejnovější modely japonského výrobce. Přední části tak dominují šestiúhelníková maska chladiče a tvarově komplikované světlomety, které je možné vybavit také full-LED technologií.
Směrem dozadu bystré oko jistě zaregistruje větší množství záhybů a především výrazněji tvarované blatníky. Zadní světla lehce odkazují na větší Baleno, víko kufru navíc zdobí decentní spoiler. Kliky zadních bočních dveří jsou skryty do C-sloupků, což vytváří dojem třídveřové karosérie. Tmavé provedení navíc výborně kontrastuje s jednou z devíti barev karosérie (pokud nezvolíte černou), mezi nimiž je i nová červená perleťová metalíza. Kola mají maximálně 16 palců, přičemž v černém provedení jsou určena pro sportovněji laděné výbavové stupně RS, RS Hybrid a RSt. Ty mají rovněž jinou masku chladiče optický bodykit a decentní střešní spoiler.
Základem vozu je platforma Heartect (zavěšení MacPherson vpředu a torzní příčka vzadu), jejíž hlavní doménou je vyšší tuhost a nižší hmotnost. V porovnání s předchůdcem tak auto váží o 30 až 160 kilogramů méně, nejtěžší varianta tak váží pouhých 970 kilogramů! Jakkoliv už odcházející generace platila za jedno z nejkratších aut v segmentu, novinka je s délkou 3840 milimetrů ještě o 10 milimetrů kratší. Narostl naopak rozvor náprav, a to 20 milimetrů na 2450 milimetrů. Šířka zůstala na 1695 milimetrech, výška je s 1500 milimetry o 10 milimetrů nižší než teď. Nárůstem především rozvoru Suzuki slibuje více místa na zadních sedadlech, docela razantně se zvětšil také základní objem kufru. Ze současných 211 litrů se stalo 265 litrů, po sklopení zadních opěradel ale vznikne nepraktický schod.
Vzhled palubní desky je hodně závislý na zvolené výbavové verzi. Ty vyšší mají ve standardu multimediální systém s dotykovou obrazovkou, navigací i rozhraním Apple CarPlay a Android Auto. Displej je navíc ve stylovém černém lesklém rámečku. Pak jsou tu ale základní verze výbavy, mající místo obrazovky pouze černý plast v lesklém rámečku. Na tomto místě se v evropské verzi jistě objeví minimálně rádio. Podobně jako u Balena, i Swift má klimatizaci řešenou v podobě malé obrazovky v otočném ovladači. Mezi dvojicí budíků se u hybridů nachází 4,2palcový displej palubního počítače, na vše se pak řidič dívá zpoza tříramenného sportovního volantu. Výše zmíněné sportovněji orientované verze mají navíc například stříbrné dekorační plochy.
Motorový prostor drtivé většiny verzí obsadí zážehová dvanáctistovka o výkonu 67 kW (91 k) s točivým momentem 118 Nm. Pohon předních kol jednotka kombinuje s pětistupňovým manuálem nebo automatem CVT, čtyřkolka má výhradně bezestupňový automat. Spotřeba je podle verze 4,2 až 4,4 l/100 km. Stejný motor může na přání doplnit mild hybridní technologie SHVS s integrovaným startér generátorem, který je napojen na lithium-iontovou baterii. Do ní je ukládána energie, získaná například při brzdění, kterou následně auto využívá jako pomocníka při akceleraci. Také hybridní verze má na výběr mezi pohonem předních nebo všech kol, jedinou převodovkou je ale automat CVT. Spotřeba je mezi 3,6 až 3,7 l/100 km. Exkluzivně pro variantu RSt je určen litrový přeplňovaný tříválec Boosterjet o výkonu 75 kW (102 k) s točivým momentem 150 Nm. Na rozdíl od dvanáctistovky je k dispozici pouze pohon předních kol s automatickou šestistupňovou převodovkou a spotřebou 5,1 l/100 km.
Největší změnou ovšem mezigeneračně prošla bezpečnostní výbava. Ta nyní zahrnuje až šest airbagů, za příplatek jsou dostupné také elektronické asistenty. Mezi ně patří autonomní nouzové brzdění, adaptivní tempomat nebo varování při opuštění jízdního pruhu. Informace systémy sbírají prostřednictvím kamery a laserového radaru za vnitřním zpětným zrcátkem. Dostupné jsou tři stupně výbavy pro dvanáctistovku (XG, XL a RS), dva stupně pro hybrid (XL Hybrid a RS Hybrid) a jeden pro litrový tříválec (RSt). Ceny vozu začínají v Japonsku na 1 343 520 jenech (cca 296 000 korun) za dvoukolku a 1 497 960 jenech (cca 330 000 korun) za čtyřkolku. Nejlevnější hybrid stojí 1 625 400 jenů (cca 358 000 korun), litrový tříválec pak vychází na 1 704 240 jenů (cca 376 000 korun). V Evropě se Swift poprvé objeví na ženevském autosalonu, že je vůz připraven na zdejší silnou konkurenci naznačuje i fakt, že podvozek byl laděn především podle chuti evropských zákazníků.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.