Dospělejší, agresivnější, prostornější a lehčí. Bude to ale novému Suzuki Swift stačit?

ar6, 27. prosince 2016, 14:39 Google+

Zatímco většina automobilek se snaží mít co možná nejrozmanitější portfolio, a tím tak pokrýtou značnou část trhu, Suzuki se soustředí především na dvě kategorie automobilů. Crossovery a off-roady, respektive malé vozy. Především v té druhé sází poslední měsíce na silnou modelovou ofenzivu. Po modelech Baleno a Ignis totiž přichází také s novou generací populárního Swiftu.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Nová generace Suzuki Swift dospěla a nabízí také hybridní pohon.

Nová generace Suzuki Swift dospěla a nabízí také hybridní pohon. | foto: Suzuki

Sdílejte článek

Předchozí generace malého Suzuki si nejen v Evropě vydobyly výborné renomé, za rozumné peníze totiž nabídly hodně muziky, a to například i v podobě povedeného podvozku či pohonných jednotek. Líbil se i vzhled, proto se novinka, prozatím určená jen japonskému trhu, v základních liniích příliš neodlišuje. Detaily už jsou ale mnohem odlišnější, navíc odkazující na nejnovější modely japonského výrobce. Přední části tak dominují šestiúhelníková maska chladiče a tvarově komplikované světlomety, které je možné vybavit také full-LED technologií.

img-responsive

Zadní část je typická velkými světlomety. | foto: Suzuki

Směrem dozadu bystré oko jistě zaregistruje větší množství záhybů a především výrazněji tvarované blatníky. Zadní světla lehce odkazují na větší Baleno, víko kufru navíc zdobí decentní spoiler. Kliky zadních bočních dveří jsou skryty do C-sloupků, což vytváří dojem třídveřové karosérie. Tmavé provedení navíc výborně kontrastuje s jednou z devíti barev karosérie (pokud nezvolíte černou), mezi nimiž je i nová červená perleťová metalíza. Kola mají maximálně 16 palců, přičemž v černém provedení jsou určena pro sportovněji laděné výbavové stupně RS, RS Hybrid a RSt. Ty mají rovněž jinou masku chladiče optický bodykit a decentní střešní spoiler.

Základem vozu je platforma Heartect (zavěšení MacPherson vpředu a torzní příčka vzadu), jejíž hlavní doménou je vyšší tuhost a nižší hmotnost. V porovnání s předchůdcem tak auto váží o 30 až 160 kilogramů méně, nejtěžší varianta tak váží pouhých 970 kilogramů! Jakkoliv už odcházející generace platila za jedno z nejkratších aut v segmentu, novinka je s délkou 3840 milimetrů ještě o 10 milimetrů kratší. Narostl naopak rozvor náprav, a to 20 milimetrů na 2450 milimetrů. Šířka zůstala na 1695 milimetrech, výška je s 1500 milimetry o 10 milimetrů nižší než teď. Nárůstem především rozvoru Suzuki slibuje více místa na zadních sedadlech, docela razantně se zvětšil také základní objem kufru. Ze současných 211 litrů se stalo 265 litrů, po sklopení zadních opěradel ale vznikne nepraktický schod.

img-responsive

Kabina je prostornější a modernější než doposud. | foto: Suzuki

Vzhled palubní desky je hodně závislý na zvolené výbavové verzi. Ty vyšší mají ve standardu multimediální systém s dotykovou obrazovkou, navigací i rozhraním Apple CarPlay a Android Auto. Displej je navíc ve stylovém černém lesklém rámečku. Pak jsou tu ale základní verze výbavy, mající místo obrazovky pouze černý plast v lesklém rámečku. Na tomto místě se v evropské verzi jistě objeví minimálně rádio. Podobně jako u Balena, i Swift má klimatizaci řešenou v podobě malé obrazovky v otočném ovladači. Mezi dvojicí budíků se u hybridů nachází 4,2palcový displej palubního počítače, na vše se pak řidič dívá zpoza tříramenného sportovního volantu. Výše zmíněné sportovněji orientované verze mají navíc například stříbrné dekorační plochy.

Motorový prostor drtivé většiny verzí obsadí zážehová dvanáctistovka o výkonu 67 kW (91 k) s točivým momentem 118 Nm. Pohon předních kol jednotka kombinuje s pětistupňovým manuálem nebo automatem CVT, čtyřkolka má výhradně bezestupňový automat. Spotřeba je podle verze 4,2 až 4,4 l/100 km. Stejný motor může na přání doplnit mild hybridní technologie SHVS s integrovaným startér generátorem, který je napojen na lithium-iontovou baterii. Do ní je ukládána energie, získaná například při brzdění, kterou následně auto využívá jako pomocníka při akceleraci. Také hybridní verze má na výběr mezi pohonem předních nebo všech kol, jedinou převodovkou je ale automat CVT. Spotřeba je mezi 3,6 až 3,7 l/100 km. Exkluzivně pro variantu RSt je určen litrový přeplňovaný tříválec Boosterjet o výkonu 75 kW (102 k) s točivým momentem 150 Nm. Na rozdíl od dvanáctistovky je k dispozici pouze pohon předních kol s automatickou šestistupňovou převodovkou a spotřebou 5,1 l/100 km.

Největší změnou ovšem mezigeneračně prošla bezpečnostní výbava. Ta nyní zahrnuje až šest airbagů, za příplatek jsou dostupné také elektronické asistenty. Mezi ně patří autonomní nouzové brzdění, adaptivní tempomat nebo varování při opuštění jízdního pruhu. Informace systémy sbírají prostřednictvím kamery a laserového radaru za vnitřním zpětným zrcátkem. Dostupné jsou tři stupně výbavy pro dvanáctistovku (XG, XL a RS), dva stupně pro hybrid (XL Hybrid a RS Hybrid) a jeden pro litrový tříválec (RSt). Ceny vozu začínají v Japonsku na 1 343 520 jenech (cca 296 000 korun) za dvoukolku a 1 497 960 jenech (cca 330 000 korun) za čtyřkolku. Nejlevnější hybrid stojí 1 625 400 jenů (cca 358 000 korun), litrový tříválec pak vychází na 1 704 240 jenů (cca 376 000 korun). V Evropě se Swift poprvé objeví na ženevském autosalonu, že je vůz připraven na zdejší silnou konkurenci naznačuje i fakt, že podvozek byl laděn především podle chuti evropských zákazníků.

Vytisknout

Diskuze: Dospělejší, agresivnější, prostornější a lehčí. Bude to ale novému Suzuki Swift stačit?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ford Transit Trail

Test: Ford Transit Trail – outdoor dodávka, která je skvělým základem pro „malého“ bydlíka

Škoda Fabia Combi Scoutline

Škoda Fabia Combi končí. Jak to s ní vypadá v bazarech?

on-line prodej

Jako plech po tornádu. Automobilový trh je pokřivený, covid, elektromobilita, čipy...

Jeep Willys

Test: Jeep Willys, legenda U.S. Army

Toyota přepracovala Mirai, nová generace má mít dojezd 650 km, atraktivní vzhled a produkuje jen čistou vodu

Na vodíkovou Toyotu Mirai stříleli z pistole

Mercedes-Benz G-Boss

Mercedes-Benz třídy G od G&B Design vypadá jako rozzlobený school bus

Ilustrační foto

Nemáte kabriolet? I tak můžete dýchat čerstvý vzduch

Nákup aut se přesouvá do online prostředí

Nákup aut se přesouvá do online prostředí

Ilustrační foto

Škoda v Česku zastaví výrobu. Promluvily odbory

mercedes-benz citan

Nový Mercedes-Benz Citan jako obytný vůz

Hyundai Kona Electric

Test Hyundai Kona electric. Má stále co nabídnout?

Ford Fiesta ST

Test: Ford Fiesta ST – hothatch ze staré školy, který nestojí majlant a bude vás neskutečně bavit!

22 let od premiéry má Škoda Fabia dynamičtější a emotivnější vzhled než kdy předtím

ŠKODA FABIA dnes oficiálně vstupuje na český trh

BMW i Vision Circular

U BMW došli kvalitní designéři? Koncept i Vision Circular vypadá přinejmenším zvláštně

Uniklé fotografie nového kompaktního SUV Volvo XC40

Volvo Cars se údajně chystá na burzu. Jedna věc je ale velkou neznámou

reklama

Doporučujeme

Renault 5 Turbo 2

Do prodeje jde kultovní rychlý Renault. Nové Clio RS je proti němu hračka pro…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Škoda Fabia Combi končí. Jak to s ní vypadá v bazarech?

  2. Jako plech po tornádu. Automobilový trh je pokřivený, covid, elektromobilita, čipy...

  3. Test: Jeep Willys, legenda U.S. Army

  4. Na vodíkovou Toyotu Mirai stříleli z pistole

  5. Mercedes-Benz třídy G od G&B Design vypadá jako rozzlobený school bus

  6. Nemáte kabriolet? I tak můžete dýchat čerstvý vzduch

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud