Dospělejší, agresivnější, prostornější a lehčí. Bude to ale novému Suzuki Swift stačit?

ar6, 27. prosince 2016, 14:39 Google+

Zatímco většina automobilek se snaží mít co možná nejrozmanitější portfolio, a tím tak pokrýtou značnou část trhu, Suzuki se soustředí především na dvě kategorie automobilů. Crossovery a off-roady, respektive malé vozy. Především v té druhé sází poslední měsíce na silnou modelovou ofenzivu. Po modelech Baleno a Ignis totiž přichází také s novou generací populárního Swiftu.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Nová generace Suzuki Swift dospěla a nabízí také hybridní pohon.

Nová generace Suzuki Swift dospěla a nabízí také hybridní pohon. | foto: Suzuki

Sdílejte článek

Předchozí generace malého Suzuki si nejen v Evropě vydobyly výborné renomé, za rozumné peníze totiž nabídly hodně muziky, a to například i v podobě povedeného podvozku či pohonných jednotek. Líbil se i vzhled, proto se novinka, prozatím určená jen japonskému trhu, v základních liniích příliš neodlišuje. Detaily už jsou ale mnohem odlišnější, navíc odkazující na nejnovější modely japonského výrobce. Přední části tak dominují šestiúhelníková maska chladiče a tvarově komplikované světlomety, které je možné vybavit také full-LED technologií.

img-responsive

Zadní část je typická velkými světlomety. | foto: Suzuki

Směrem dozadu bystré oko jistě zaregistruje větší množství záhybů a především výrazněji tvarované blatníky. Zadní světla lehce odkazují na větší Baleno, víko kufru navíc zdobí decentní spoiler. Kliky zadních bočních dveří jsou skryty do C-sloupků, což vytváří dojem třídveřové karosérie. Tmavé provedení navíc výborně kontrastuje s jednou z devíti barev karosérie (pokud nezvolíte černou), mezi nimiž je i nová červená perleťová metalíza. Kola mají maximálně 16 palců, přičemž v černém provedení jsou určena pro sportovněji laděné výbavové stupně RS, RS Hybrid a RSt. Ty mají rovněž jinou masku chladiče optický bodykit a decentní střešní spoiler.

Základem vozu je platforma Heartect (zavěšení MacPherson vpředu a torzní příčka vzadu), jejíž hlavní doménou je vyšší tuhost a nižší hmotnost. V porovnání s předchůdcem tak auto váží o 30 až 160 kilogramů méně, nejtěžší varianta tak váží pouhých 970 kilogramů! Jakkoliv už odcházející generace platila za jedno z nejkratších aut v segmentu, novinka je s délkou 3840 milimetrů ještě o 10 milimetrů kratší. Narostl naopak rozvor náprav, a to 20 milimetrů na 2450 milimetrů. Šířka zůstala na 1695 milimetrech, výška je s 1500 milimetry o 10 milimetrů nižší než teď. Nárůstem především rozvoru Suzuki slibuje více místa na zadních sedadlech, docela razantně se zvětšil také základní objem kufru. Ze současných 211 litrů se stalo 265 litrů, po sklopení zadních opěradel ale vznikne nepraktický schod.

img-responsive

Kabina je prostornější a modernější než doposud. | foto: Suzuki

Vzhled palubní desky je hodně závislý na zvolené výbavové verzi. Ty vyšší mají ve standardu multimediální systém s dotykovou obrazovkou, navigací i rozhraním Apple CarPlay a Android Auto. Displej je navíc ve stylovém černém lesklém rámečku. Pak jsou tu ale základní verze výbavy, mající místo obrazovky pouze černý plast v lesklém rámečku. Na tomto místě se v evropské verzi jistě objeví minimálně rádio. Podobně jako u Balena, i Swift má klimatizaci řešenou v podobě malé obrazovky v otočném ovladači. Mezi dvojicí budíků se u hybridů nachází 4,2palcový displej palubního počítače, na vše se pak řidič dívá zpoza tříramenného sportovního volantu. Výše zmíněné sportovněji orientované verze mají navíc například stříbrné dekorační plochy.

Motorový prostor drtivé většiny verzí obsadí zážehová dvanáctistovka o výkonu 67 kW (91 k) s točivým momentem 118 Nm. Pohon předních kol jednotka kombinuje s pětistupňovým manuálem nebo automatem CVT, čtyřkolka má výhradně bezestupňový automat. Spotřeba je podle verze 4,2 až 4,4 l/100 km. Stejný motor může na přání doplnit mild hybridní technologie SHVS s integrovaným startér generátorem, který je napojen na lithium-iontovou baterii. Do ní je ukládána energie, získaná například při brzdění, kterou následně auto využívá jako pomocníka při akceleraci. Také hybridní verze má na výběr mezi pohonem předních nebo všech kol, jedinou převodovkou je ale automat CVT. Spotřeba je mezi 3,6 až 3,7 l/100 km. Exkluzivně pro variantu RSt je určen litrový přeplňovaný tříválec Boosterjet o výkonu 75 kW (102 k) s točivým momentem 150 Nm. Na rozdíl od dvanáctistovky je k dispozici pouze pohon předních kol s automatickou šestistupňovou převodovkou a spotřebou 5,1 l/100 km.

Největší změnou ovšem mezigeneračně prošla bezpečnostní výbava. Ta nyní zahrnuje až šest airbagů, za příplatek jsou dostupné také elektronické asistenty. Mezi ně patří autonomní nouzové brzdění, adaptivní tempomat nebo varování při opuštění jízdního pruhu. Informace systémy sbírají prostřednictvím kamery a laserového radaru za vnitřním zpětným zrcátkem. Dostupné jsou tři stupně výbavy pro dvanáctistovku (XG, XL a RS), dva stupně pro hybrid (XL Hybrid a RS Hybrid) a jeden pro litrový tříválec (RSt). Ceny vozu začínají v Japonsku na 1 343 520 jenech (cca 296 000 korun) za dvoukolku a 1 497 960 jenech (cca 330 000 korun) za čtyřkolku. Nejlevnější hybrid stojí 1 625 400 jenů (cca 358 000 korun), litrový tříválec pak vychází na 1 704 240 jenů (cca 376 000 korun). V Evropě se Swift poprvé objeví na ženevském autosalonu, že je vůz připraven na zdejší silnou konkurenci naznačuje i fakt, že podvozek byl laděn především podle chuti evropských zákazníků.

Vytisknout

Diskuze: Dospělejší, agresivnější, prostornější a lehčí. Bude to ale novému Suzuki Swift stačit?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Renault 5 Turbo 2

Do prodeje jde kultovní rychlý Renault. Nové Clio RS je proti němu hračka pro…

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud