Zatuchlé vody miniaut čeří nová Kia Picanto. Citigo se musí mít na pozoru

Třetí vydání Kie Picanto poprvé přijede i ve verzi GT-Line. | foto: Kia Motors

Segment miniaut, na rozdíl od vyšších tříd, netrpí tak častou modelovou obměnou. Šesti- nebo sedmiletý cyklus není ničím výjimečným a naopak každá nová modelová řada je zajímavým rozčeřením poměrně stojatých vod. Aktuálně se o to postarala Kia Picanto, jež je ve třetí generaci zase o něco dospělejší.

Kia do toho v posledních měsících pořádně šlape a po Optimě, Niru a Riu nám servíruje další nový model. Třetí generace Picanta přitom nebude do počtu, předchůdce se od roku 2011 prodalo na 1,4 milionu kusů a Korejci by na toto číslo moc rádi navázali. Pomoci jim v tom má například také výrazný design, jenž je dílem center v korejském Namyang a německém Frankfurtu. V mnoha ohledech připomíná Rio, to především rozměrnými předními světlomety s LED denním svícením a blinkry, mezi nimiž je korporátní maska chladiče ve tvaru tygřího nosu.

Při přechodu dozadu nejsou přehlédnout širší C-sloupky a především převis prodloužený na 520 milimetrů (přední je naopak o 25 milimetrů kratší). Vzadu jsou reflektory ve tvaru písmene C, opět se řadí spíše k těm mohutnějším ve třídě. Celkově pak Kia sází na 11 odstínů karosérie, z nichž šest je úplně nových, a 14- až 16palcová litá kola. Základem jsou ale ocelové čtrnáctky. Od třetího čtvrtletí pak i Picanto dostane anténu ve tvaru žraločí ploutve. Podobně jako další modely pak nabídne také sportovně laděné provedení GT-Line s optickým bodykitem, dvojitou koncovkou výfuku a černými, stříbrnými nebo červenými akcenty.

Délka pětidveřového hatchbacku zůstala na 3595 milimetrech, to stejné se dá říct také o šířce 1595 milimetrů a výšce 1485 milimetrů (tam je mezigenerační nárůst pěti milimetrů). Natáhl se ale rozvor náprav, a to o 15 milimetrů na rovných 2400 milimetrů. Spolu s upravenými převisy to znamená více místa uvnitř, dokonce nejvíce na nohy i hlavu ze všech blízkých konkurentů. Dalších 15 milimetrů pro nohy vpředu bylo získáno posunem palubní desky. Kufr s dvojitým dnem v základním uspořádání disponuje 255 litry, po sklopení zadních sedadel pak má 1010 litrů. Mimochodem, u litrových motorů mohou být vzadu dvě nebo tři místa. Další litry přidávají odkládací prostory v kabině, třeba posuvná schránka mezi předními sedadly.

Jestliže prvky exteriéru připomínají Rio, pak je interiér prakticky jeho kopií. Stačí se podívat na ovládání klimatizace, případně sedmipalcovou dotykovou obrazovku multimediálního systému s rozhraním Apple CarPlay a Andoird Auto, parkovací kamerou nebo 3D navigací. Volitelně pak bude dostupná třeba i bezdrátová nabíječka. Jinak ale Kia sází především na individualizaci, vedle standardního látkového čalounění v kombinaci černé a šedé tak nabídne i pět barevných verzí s kontrastním prošíváním a ve vybraných případech i umělou kůží. S nimi půjde barevně sladit také části loketních opěrek ve dveřích. Samostatnou kapitolu představují sedadla s nastavitelnými opěrkami hlav a výplní, vycházející z větší Optimy. Že Picanto cílí na ženy dokazuje přepracované make-up zrcátko, sportovní duch pak podporuje verze GT-Line s jiným volantem.

Podvozek má vpředu nezávislé zavěšení MacPherson a vzadu torzní příčku, která dostala o 1,8 kilogramu lehčí ramena. Přepracované řízení má rychlejší převod v poměru 14,3:1, mezi krajními polohami je pak jen 2,8 otáčky. Celkově by měl být hatchback tužší (44 procent konstrukce karosérie je z vysokopevnostní oceli), lehčí a bezpečnější – jako první v segmentu nabídne vektorování točivého momentu brzděním. A když je řeč o bezpečnosti, volitelně dostane Picanto také kolenní airbag řidiče a autonomní nouzové brzdění, dnes již nutné pro nejlepší hodnocení v nárazových testech Euro NCAP. Výrazně pak bylo zlepšeno i odhlučnění, například instalací dodatečných tlumicích materiálů do podlahy nebo palubní desky.

Technické údaje

1.0 MPI 1.0 T-GDI 1.25 MPI 1.25 MPI
Výkon: 49 kW 74 kW 62 kW 62 kW
Toč. moment: 96 Nm 172 Nm 122 Nm 122 Nm
Převodovka: 5 MT 5 MT 5 MT 4 AT
Zrychlení: 14,3 s 10,1 s 12,0 s 13,7 s
Max. rychlost: 161 km/h 180 km/h 173 km/h 161 km/h
Spotřeba: 3,9 - 4,4 l NA l 4,5 - 4,6 l 5,4 l
Rozměry: 3595 x 1595 x 1485 mm
Rozvor: 2400 mm
Kufr: 255/1010 l

V útrobách pracuje hned trojice motorů, vůbec poprvé pak došlo na přeplňování. Litrový tříválec T-GDI, dostupný od čtvrtého čtvrtletí letošního roku, má 74 kW (101 k) a 172 Nm, které na silnici přináší pětistupňová manuální převodovka. Stejnou skříň mají i dva atmosférické motory, převzaté, i když s výrazným přepracováním, ze současné generace vozu – litrový tříválec s parametry 49 kW (67 k) a 96 Nm, respektive čtyřválcová dvanáctistovka s parametry 62 kW (84 k) a 122 Nm. Silnější jednotka je pak ale dostupná také se čtyřstupňovým automatem, manuál pro změnu u všech motorů může dostat stop & start. Do prodeje se nová Kia Picanto dostanete po premiéře na ženevském autosalonu ve druhém čtvrtletí letošního roku. Nabídne samozřejmě také proslulou sedmiletou záruku, omezenou 150 tisíci kilometry.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy