Škoda Citigo se od jara 2017 představí s rozsáhlou modernizací designu exteriéru a přepracovaným interiérem. Na rozdíl od sesterského Volkswagenu up! ale nečekejte přeplňovaný litrový tříválec.
Příď modelu byla důkladně přepracována. Nová kapota, nová maska chladiče v typickém designu značky, upravený nárazník a pozměněná mlhová světla dodávají vozu nový svěží vzhled. Zatmavené zadní skupinové svítilny jsou nyní k dispozici i pro výbavu Ambition. Pro výbavu Style je k dispozici ColourConcept se střechou a kryty zpětných zrcátek v bílé nebo černé barvě.
Přední světlomety jsou vybavené LED-světlem pro denní svícení a mlhová světla mohou být volitelně vybavená Corner funkcí, s jejíž pomocí si vůz na křižovatkách osvítí prostor, do kterého řidič míří, tak, že při rychlostech do 40 km/h při odbočování automaticky zapne pravé nebo levé mlhové světlo.
Nabídku možností individualizace vozu doplňují nová patnáctipalcová kola z lehkých slitin ve stříbrné a antracitové kombinaci pro výbavu Style a nový odstín vrchního laku zelená Kiwi.
Škoda Citigo narostla o 34 mm do délky na 3597 mm, zatímco další vnější rozměry – šířka 1645 mm (pro 5dveřovou variantu), výška 1478 mm – zůstaly nezměněny. Díky velkorysému rozvoru 2420 mm vytvořili konstruktéři interiér, který nabízí dostatek prostoru i cestujícím na zadních sedadlech. Citigo je důkazem toho, že i velmi malé vozy mohou být uvnitř prostorné. Objem zavazadlového prostoru 251 litrů patří k největším ve třídě, po sklopení zadních sedadel objem vzroste až na 951 litrů.
Základním agregátem je motor 1.0 MPI o výkonu 44 kW (60 k) a točivým momentem 95 Nm při 3000 ot./min. Škoda Citigo s ním z 0 na 100 km/h akceleruje za 14,4 s a dosahuje maximální rychlosti 162 km/h. U motoru 1.0 MPI s výkonem 55 kW (75 k) je k dispozici shodné maximum točivého momentu (95 Nm při 3000 ot./min). Citigo s touto motorizací dosáhne rychlosti 100 km/h z klidu za 13,5 s a dosahuje nejvyšší rychlost 173 km/h.
K dispozici je také motor poháněný zemním plynem nebo benzinem – varianta 1.0 G-Tec. Tříválec upravený pro plynový pohon má výkon 50 kW (68 k). S ním trvá zrychlení z 0 na 100 km/h 16,3 s, maximální rychlost činí 165 km/h a průměrná spotřeba pouhých 4,5 m3 zemního plynu na 100 km. Emise CO2 na kilometr jízdy přitom činí pouhých 82 gramů.
K dispozici budou výbavy Active, Ambition a Style. Navíc jsou nabízeny i varianty Monte Carlo a akční nabídka Fresh. Premiéru bude mít Škoda Citigo na Mezinárodním autosalonu v Ženevě (7. – 19. března 2017). V České republice jej bude možno objednávat v průběhu měsíce dubna, první vozy dorazí k zákazníkům počátkem června 2017.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.