Škoda Citigo se od jara 2017 představí s rozsáhlou modernizací designu exteriéru a přepracovaným interiérem. Na rozdíl od sesterského Volkswagenu up! ale nečekejte přeplňovaný litrový tříválec.
Příď modelu byla důkladně přepracována. Nová kapota, nová maska chladiče v typickém designu značky, upravený nárazník a pozměněná mlhová světla dodávají vozu nový svěží vzhled. Zatmavené zadní skupinové svítilny jsou nyní k dispozici i pro výbavu Ambition. Pro výbavu Style je k dispozici ColourConcept se střechou a kryty zpětných zrcátek v bílé nebo černé barvě.
Přední světlomety jsou vybavené LED-světlem pro denní svícení a mlhová světla mohou být volitelně vybavená Corner funkcí, s jejíž pomocí si vůz na křižovatkách osvítí prostor, do kterého řidič míří, tak, že při rychlostech do 40 km/h při odbočování automaticky zapne pravé nebo levé mlhové světlo.
Nabídku možností individualizace vozu doplňují nová patnáctipalcová kola z lehkých slitin ve stříbrné a antracitové kombinaci pro výbavu Style a nový odstín vrchního laku zelená Kiwi.
Škoda Citigo narostla o 34 mm do délky na 3597 mm, zatímco další vnější rozměry – šířka 1645 mm (pro 5dveřovou variantu), výška 1478 mm – zůstaly nezměněny. Díky velkorysému rozvoru 2420 mm vytvořili konstruktéři interiér, který nabízí dostatek prostoru i cestujícím na zadních sedadlech. Citigo je důkazem toho, že i velmi malé vozy mohou být uvnitř prostorné. Objem zavazadlového prostoru 251 litrů patří k největším ve třídě, po sklopení zadních sedadel objem vzroste až na 951 litrů.
Základním agregátem je motor 1.0 MPI o výkonu 44 kW (60 k) a točivým momentem 95 Nm při 3000 ot./min. Škoda Citigo s ním z 0 na 100 km/h akceleruje za 14,4 s a dosahuje maximální rychlosti 162 km/h. U motoru 1.0 MPI s výkonem 55 kW (75 k) je k dispozici shodné maximum točivého momentu (95 Nm při 3000 ot./min). Citigo s touto motorizací dosáhne rychlosti 100 km/h z klidu za 13,5 s a dosahuje nejvyšší rychlost 173 km/h.
K dispozici je také motor poháněný zemním plynem nebo benzinem – varianta 1.0 G-Tec. Tříválec upravený pro plynový pohon má výkon 50 kW (68 k). S ním trvá zrychlení z 0 na 100 km/h 16,3 s, maximální rychlost činí 165 km/h a průměrná spotřeba pouhých 4,5 m3 zemního plynu na 100 km. Emise CO2 na kilometr jízdy přitom činí pouhých 82 gramů.
K dispozici budou výbavy Active, Ambition a Style. Navíc jsou nabízeny i varianty Monte Carlo a akční nabídka Fresh. Premiéru bude mít Škoda Citigo na Mezinárodním autosalonu v Ženevě (7. – 19. března 2017). V České republice jej bude možno objednávat v průběhu měsíce dubna, první vozy dorazí k zákazníkům počátkem června 2017.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?