Kde Škoda končí, Lada pokračuje. Kalina NFR dostala něco, co by chtěl do Octavie RS každý

Lada Kalina NFR má nově ve standardu samosvorný diferenciál. | foto: Lada

Zatímco Škoda Octavia RS 230 disponovala v základu nejen výkonem 169 kW (230 k), ale také samosvorným diferenciálem, omlazená Octavia RS se stejným výkonem si na něj musí nechat zajít chuť. V tomto kontextu může leckoho překvapit, že mnohem levnější a slabší Lada Kalina NFR samosvor dostane.

Ladu Kalina NFR asi netřeba příliš dlouze představovat. Jedná se o aktuálně nejostřejší i nejrychlejší produkt AvtoVAZu, za jehož stavbou stojí oddělení Lada Sport. To se jinak soustředí především na stavbu závodních speciálů pro rally nebo WTCC. Že je NFR na Ladu velmi exkluzivním zbožím dokazuje i fakt, že letos jich bylo vyrobeno jen padesát.

Pod kapotou má pětidveřový hatchback čtyřválcovou šestnáctistovku o ne zrovna oslnivém výkonu 100 kW (136 k) a točivém momentu 154 Nm. Tyto hodnoty stačí k akceleraci z 0 na 100 km/h za 9,2 sekundy a maximální rychlost 205 km/h. Na vozovku pak sílu přenáší pětistupňová manuální převodovka, která se však nyní dočkala zajímavého pomocníka. Do standardní výbavy všech nových Kalin NFR přibyl samosvorný diferenciál. To je prvek, který by si nejeden nadšenec přál i pro novou Octaviu RS.

Na dynamické parametry podle všeho samosvor vliv nemá, řidič si s ním ale užije větší zábavy za volantem, zároveň má jeho instalace pomoci jízdním vlastnostem a dynamice na kluzkém povrchu. Ostatní prvky, včetně bodykitu, 17palcových kol, upraveného podvozku, řízení nebo čtveřice kotoučových brzd (vpředu od Renaultu) zůstává stejná jako doposud. Magazín Autoreview pak informuje, že se nezvedla ani cena, NFR tak stále pořídíte za 850 000 rublů (cca 359 000 korun). A to je docela sympatická nabídka, nemyslíte?

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy