Trošku přiostřit některý ze standardních modelů, to není pro AvtoVAZ zase tak velká novinka. Stačí vzpomenout na Kalinu nebo Grantu Sport, které sice měřítek evropských ostrých modelů příliš nedosahují, ve své domovině ale právě takto vystupují. Kalina NFR má být v tomhle ohledu přece jen jiná, vždyť se dokonce chlubí titulem nejrychlejší sériové Lady.
Rozeznat Kalinu NFR od Kaliny Sport nebo vůbec standardní Kaliny není moc velký problém. Stačí se zaměřit na výrazněji tvarované nárazníky, nasávací otvory na kapotě, decentní difuzor nebo výrazný zadní spoiler. Sedmnáctipalcová litá kola potom obouvají nízkoprofilové pneumatiky, které si ale s ruskými silnicemi příliš tykat nebudou.
Uvnitř sází AvtoVAZ především na bohatou výbavu, zahrnující mimo jiné multimediální systém se sedmipalcovou dotykovou obrazovkou, čtyři reproduktory, klimatizaci, elektricky ovládaná a vyhřívaná zrcátka, elektrická okna, vyhřívané přední okno nebo zadní parkovací senzory. Sedadla s výraznějším bočním vedením a oranžovým prošíváním dostala vyhřívání a nápis „NFR.“
Sportovní hatchback dělá ale sportovním především jeho technika. V případě Kaliny je to zážehová šestnáctistovka, naladěná na 136 koní při 6800 ot./min a 154 Nm při 4750 ot./min. Není to moc, ale v kombinaci s poladěným manuálním pětikvaltem to vede k akceleraci z 0 na 100 km/h za 9,2 sekundy a maximální rychlost 203 km/h. Úpravami prošel dále podvozek a řízení, na všech kolech jsou nyní kotoučové brzdy.
Cena nejostřejší Kaliny je 820 000 rublů (cca 289 000 korun), kvůli aktuální akční politice výrobce je ale nižší o 100 000 rublů (cca 35 000 korun). A aby Lada podpořila exkluzivitu svého vozu, vyrobí letos jen padesát kusů.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.