Lada má nový nejrychlejší model, Kalina NFR ale evropských standardů nedosahuje

ar6, 8. dubna 2016, 19:42 Google+

Trošku přiostřit některý ze standardních modelů, to není pro AvtoVAZ zase tak velká novinka. Stačí vzpomenout na Kalinu nebo Grantu Sport, které sice měřítek evropských ostrých modelů příliš nedosahují, ve své domovině ale právě takto vystupují. Kalina NFR má být v tomhle ohledu přece jen jiná, vždyť se dokonce chlubí titulem nejrychlejší sériové Lady.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Lada Kalina NFR je nejrychlejším sériovým vozem ruského výrobce.

Lada Kalina NFR je nejrychlejším sériovým vozem ruského výrobce. | foto: Lada

Sdílejte článek

Rozeznat Kalinu NFR od Kaliny Sport nebo vůbec standardní Kaliny není moc velký problém. Stačí se zaměřit na výrazněji tvarované nárazníky, nasávací otvory na kapotě, decentní difuzor nebo výrazný zadní spoiler. Sedmnáctipalcová litá kola potom obouvají nízkoprofilové pneumatiky, které si ale s ruskými silnicemi příliš tykat nebudou.

Uvnitř sází AvtoVAZ především na bohatou výbavu, zahrnující mimo jiné multimediální systém se sedmipalcovou dotykovou obrazovkou, čtyři reproduktory, klimatizaci, elektricky ovládaná a vyhřívaná zrcátka, elektrická okna, vyhřívané přední okno nebo zadní parkovací senzory. Sedadla s výraznějším bočním vedením a oranžovým prošíváním dostala vyhřívání a nápis „NFR.“

Sportovní hatchback dělá ale sportovním především jeho technika. V případě Kaliny je to zážehová šestnáctistovka, naladěná na 136 koní při 6800 ot./min a 154 Nm při 4750 ot./min. Není to moc, ale v kombinaci s poladěným manuálním pětikvaltem to vede k akceleraci z 0 na 100 km/h za 9,2 sekundy a maximální rychlost 203 km/h. Úpravami prošel dále podvozek a řízení, na všech kolech jsou nyní kotoučové brzdy.

Cena nejostřejší Kaliny je 820 000 rublů (cca 289 000 korun), kvůli aktuální akční politice výrobce je ale nižší o 100 000 rublů (cca 35 000 korun). A aby Lada podpořila exkluzivitu svého vozu, vyrobí letos jen padesát kusů.

Vytisknout

Diskuze: Lada má nový nejrychlejší model, Kalina NFR ale evropských standardů nedosahuje

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Golf R vs. Porsche 911 S vs. McLaren 675 LT

VIDEO: Srovnání VW Golfu R, Porsche 911 S a McLarenu 675LT na čtvrt míli. Vítěz…

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud