Nejhezčí čtyřoká Octavia se představuje, Scout leze do zelí Yetimu nebo Tiguanu

Škoda Octavia Scout je nejhezčím zástupce své řady s novou přední částí. | foto: Škoda Auto

Kruh se uzavírá. Po standardních verzích i ostrém RS ukázala Škodovka omlazenou tvář také zvednuté kombi Scout. To se podobně jako dnešní kompaktní SUV umí poprat s lehčím terénem a k tomu odvézt pohodlně celou rodinu. Mimo to jde možná o nejhezčí Octavii současnosti.

Octavia Scout se povedla už v minulé generaci a střídání stráží na tomto faktu nic nezměnilo. „Čtyřoký“ facelift ale mnohým dělal vrásky na čele, protože v případě základního liftback či kombi i sportovního RS způsoboval nemalé rozpaky. A ty asi bude leckdo mít i při pohledu na Scout, decentní oplastování karosérie a o 30 milimetrů vyšší světlá výška ale novým (volitelně) adaptivním full-LED světlometům sluší nejvíce z celé modelové řady. Vedle „očí“ dostal Scout také novou masku chladiče, přepracovanou kapotu, upravené mlhovky a zadní LED světla s jinou optikou.

Vyloženě praktickým prvkem je zahrnutí paketu pro špatné cesty, chlubící se plastovým zakrytováním částí podlahy, včetně brzdového a palivového vedení pod vozem. Do lehčího terénu se budou hodit větší nájezdové úhly – 16,6 stupňů vpředu a 14,5 stupňů vzadu. K dispozici bude pohon všech kol s elektronicky řízenou lamelovou spojkou, stejně jako elektronická uzávěrka diferenciálu EDS, aktivní na přední i zadní nápravě. Volič jízdních režimů nově obsahuje mód Offroad, umožňující především snadné a bezpečné sjíždějí svahů. Pod kapotou najdeme 1.8 TSI o výkonu 132 kW (180 k) a dvě verze turbodieselu 2.0 TDI o výkonu 110 kW (150 k) nebo 135 kW (184 k). Slabší varianta je nově nabízena i se sedmistupňovým dvouspojkovým automatem DSG a pohonem obou náprav.

Základním infotainmentem je podobně jako u RS model Swing se 6,5palcovou obrazovkou. Mnohem zajímavější jsou ale vlastně všechny ostatní varianty s novým skleněným designem displejů. Vrchol představuje navigace Columbus s úhlopříčkou 9,2 palce, internetovým připojením a WiFi hotspotem. Za příplatek jsou dostupné nouzové volání eCall a online služby Škoda Connect. Mezi Simly Clever řešení se u Scouta řadí vyhřívaný volant a sedadla s potahovou látkou Thermo Flux, která zvyšuje prodyšnost a zaručuje špičkový komfort jízdy za různých klimatických podmínek. Zavazadlový prostor má objem 610 až 1740 litrů,  maximální přípustná hmotnost přívěsu činí v závislosti na motorizaci až dvě tuny.

Bezpečnostní výbava byla rozšířena o asistent pro couvání s přívěsem, sledování mrtvého úhlu a monitorování provozu za vozidlem a vedle něj při couvání. Crew Protect Assist při hrozící nehodě zavře okna a střešní okno, předepne bezpečnostní pásy cestujících vpředu a spolupracuje s vylepšeným systémem Front Assist s funkcí nouzové brzdy a prediktivní ochranou chodců. Rozšířeny byly také funkce parkovacího asistentu. Do prodeje omlazený Scout zamíří na jaře příštího roku.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy