Inovovaná Škoda Octavia rozdmýchala mezi příznivci i odpůrci domácí automobilky výrazné neshody. Jedněm se nová tvář se čtyřmi světlomety líbila, podle druhých ale zase až příliš kopíruje někdejší Mercedes třídy E. Teď jistě diskuzi vyvolá i ceník omlazeného liftbacku nebo kombi. Ceny totiž šly mírně nahoru, na druhou stranu ale Octavia nabízí i řadu doposud nedostupných prvků.
Rozebírat stále dokola vnější vzhled nové Octavie je jako nosit dříví do lesa. Ti, kterým se líbila už při představení svůj názor nezmění, stejně je na tom ale i opačný tábor. Ke cti Škodovce slouží, že ve všech verzích dostane v základu LED diody denního svícení, s nimiž vůz vypadá lépe, a od čtvrté linie Style se dokonce můžete těšit na full-LED přední světlomety, u této modelové řady doposud nevídané. Pořídit si je můžete i k nižším výbavám, vyjma té základní, v paketu se zadními LED světlomety a dešťovým a světelným senzorem za ně zaplatíte 25 000 korun. Kde je změn méně, to jsou zadní partie. Měnila se v podstatě pouze optika světlometů, rovněž vybavených moderními světelnými diodami. Kabina, to jsou především multimediální systémy, respektive rádia s dotykovou obrazovkou. Už v základu je uhlopříčka 6,5 palce, která se u vrcholného provedení Laurin & Klement dostane až na navigaci s osmi palci. Několikrát zmiňovaný infotainment Columbus s 9,2palcovou obrazovkou, navigací, WiFi hotspotem nebo konektivitou LTE je dostupný pro dva nejvyšší stupně výbavy za 48 500, respektive 30 900 korun.
Jistých změn doznala nabídka pohonných jednotek, z níž vypadla dvanáctistovka TSI o výkonu 63 kW (85 k) a 1.6 TDI o výkonu 66 kW (90 k). Novým základem se tak stává litrový tříválec TSI s výkonem 85 kW (116 k) a volbou mezi šestistupňovým manuálem nebo automatem DSG. Následují čtyřválcové zážehové jednotky 1.4 TSI o výkonu 110 kW (150 k) a 1.8 TSI o výkonu 132 kW (180 k). V obou případech je volba mezi šestistupňovou manuální nebo dvouspojkovou automatickou převodovkou, silnější motor pak se šestistupňovým DSG kombinuje i pohon všech kol. Turbodieselová paleta jednotek TDI obsahuje šestnáctistovku o výkonu 85 kW (116 k) a dvoulitry s výkonem 110 kW (150 k) a 135 kW (184 k). Slabší motory mají opět výběr mezi manuální (1.6 má pět a 2.0 šest stupňů) a dvouspojkovou převodovkou s tím, že dvoulitr s DSG dostane volitelně pohon obou náprav, nejsilnější diesel jinak než s DSG a pohonem všech kol nepořídíte. Alternativu opět představuje 1.4 G-TEC na CNG o výkonu 81 kW (110 k), na výběr je mezi šestistupňovým manuálem nebo dvouspojkovým automatem DSG.
Základní výbava Active obsahuje sedm airbagů, Isofix pro zadní sedadla, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky stavitelná a vyhřívaná zrcátka, elektrická okna vpředu, manuální klimatizaci, rádio Swing se 6,5palcovou obrazovkou, USB a čtyřmi reproduktory, výškově stavitelné sedadlo řidiče, zadní dělená opěradla, LED denní svícení, zadní LED svítilny, střešní ližiny (pouze kombi) nebo 16palcová ocelová kola s okrasnými kryty. Druhá linie Ambition přidává asistent rozjedu do kopce (pro modely s automatem), elektricky ovládaná zadní okna, rádio s osmi reproduktory, palubní počítač, výškově stavitelné sedadlo spolujezdce, kožený tříramenný volant, mlhovky nebo 16palcová litá kola. Ze stupně Ambition pak vychází akční model Fresh navíc s tempomatem, zadními parkovacími senzory, Bluetooth, displejem MaxiDOT, vyhřívanými předními sedadly nebo multifunkčním volantem.
Ceník - Škoda Octavia 2017
Active Ambition Fresh Style L&K 1.0 TSI (85 kW) 407 900 Kč 463 900 Kč 436 900 Kč 513 900 Kč ---------- 1.0 TSI DSG (85 kW) ---------- 513 900 Kč 486 900 Kč 563 900 Kč ---------- 1.4 TSI (110 kW) 444 900 Kč ---------- 473 900 Kč ---------- ---------- 1.4 TSI DSG (110 kW) ---------- ---------- 523 900 Kč ---------- ---------- 1.8 TSI (132 kW) ---------- 539 900 Kč ---------- 589 900 Kč 677 900 Kč 1.8 TSI DSG (132 kW) ---------- ---------- ---------- 639 900 Kč 729 900 Kč 1.8 TSI DSG 4x4 (132 kW) ---------- ---------- ---------- 694 900 Kč 784 900 Kč 1.6 TDI (85 kW) 471 900 Kč 527 900 Kč 500 900 Kč 577 900 Kč ---------- 1.6 TDI DSG (85 kW) ---------- 577 900 Kč 550 900 Kč 627 900 Kč ---------- 2.0 TDI (110 kW) ---------- 577 900 Kč ---------- 627 900 Kč 717 900 Kč 2.0 TDI DSG (110 kW) ---------- 627 900 Kč ---------- 677 900 Kč 767 900 Kč 2.0 TDI DSG 4x4 (110 kW) ---------- 632 900 Kč ---------- 682 900 Kč 772 900 Kč 2.0 TDI DSG 4x4 (135 kW) ---------- 684 900 Kč ---------- 734 900 Kč 824 900 Kč 1.4 G-TEC (81 kW) 460 900 Kč 516 900 Kč ---------- 566 900 Kč ---------- 1.4 G-TEC DSG (81 kW) 510 900 Kč 566 900 Kč ---------- 616 900 Kč ----------Poznámka: Příplatek za kombi činí 30 000 korun u výbav Active a Fresh a 35 000 korun u výbav Ambition, Style a L&K.
Mimo akční modely následuje po linii Ambition výbava Style navíc se světelným a dešťovým senzorem, tempomatem, zadními parkovacími senzory, automatickou dvouzónovou klimatizací, infotainmentem Bolero s osmipalcovou obrazovkou, Bluetooth, USB a osmi reproduktory, MaxiDOTem, multifunkčním volantem, bezklíčkovým odemykáním a startováním KESSY, full-LED předními světlomety, chromovanými doplňky, leštěnou maskou chladiče nebo LED svítilnou v kufru (pouze kombi). Nejvyšší verze Laurin & Klement přidává boční airbagy vzadu, asistent rozjezdu do kopce pro všech motory, hlídání mrtvého úhlu, upozornění na dopravu za vozidlem, adaptivní tempomat, systém Front Assist, parkovací senzory vpředu i vzadu, elektricky sklopná a vyhřívaná zrcátka, infotainment Amundsen s osmipalcovou obrazovkou, navigací a deseti reproduktory, barevný MaxiDOT, bezdrátové dobíjení chytrých telefonů, vyhřívaný multifunkční kožený volant, elektrická přední sedadla, vyhřívání sedadel vpředu i vzadu, čalounění kombinací kůže a Alcantary, mlhovky s Corner funkcí, volič jízdních režimů, elektrické víko pátých dveří (pouze kombi) nebo 18palcová leštěná kola.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.