Inovovaná Škoda Octavia rozdmýchala mezi příznivci i odpůrci domácí automobilky výrazné neshody. Jedněm se nová tvář se čtyřmi světlomety líbila, podle druhých ale zase až příliš kopíruje někdejší Mercedes třídy E. Teď jistě diskuzi vyvolá i ceník omlazeného liftbacku nebo kombi. Ceny totiž šly mírně nahoru, na druhou stranu ale Octavia nabízí i řadu doposud nedostupných prvků.
Rozebírat stále dokola vnější vzhled nové Octavie je jako nosit dříví do lesa. Ti, kterým se líbila už při představení svůj názor nezmění, stejně je na tom ale i opačný tábor. Ke cti Škodovce slouží, že ve všech verzích dostane v základu LED diody denního svícení, s nimiž vůz vypadá lépe, a od čtvrté linie Style se dokonce můžete těšit na full-LED přední světlomety, u této modelové řady doposud nevídané. Pořídit si je můžete i k nižším výbavám, vyjma té základní, v paketu se zadními LED světlomety a dešťovým a světelným senzorem za ně zaplatíte 25 000 korun. Kde je změn méně, to jsou zadní partie. Měnila se v podstatě pouze optika světlometů, rovněž vybavených moderními světelnými diodami. Kabina, to jsou především multimediální systémy, respektive rádia s dotykovou obrazovkou. Už v základu je uhlopříčka 6,5 palce, která se u vrcholného provedení Laurin & Klement dostane až na navigaci s osmi palci. Několikrát zmiňovaný infotainment Columbus s 9,2palcovou obrazovkou, navigací, WiFi hotspotem nebo konektivitou LTE je dostupný pro dva nejvyšší stupně výbavy za 48 500, respektive 30 900 korun.
Jistých změn doznala nabídka pohonných jednotek, z níž vypadla dvanáctistovka TSI o výkonu 63 kW (85 k) a 1.6 TDI o výkonu 66 kW (90 k). Novým základem se tak stává litrový tříválec TSI s výkonem 85 kW (116 k) a volbou mezi šestistupňovým manuálem nebo automatem DSG. Následují čtyřválcové zážehové jednotky 1.4 TSI o výkonu 110 kW (150 k) a 1.8 TSI o výkonu 132 kW (180 k). V obou případech je volba mezi šestistupňovou manuální nebo dvouspojkovou automatickou převodovkou, silnější motor pak se šestistupňovým DSG kombinuje i pohon všech kol. Turbodieselová paleta jednotek TDI obsahuje šestnáctistovku o výkonu 85 kW (116 k) a dvoulitry s výkonem 110 kW (150 k) a 135 kW (184 k). Slabší motory mají opět výběr mezi manuální (1.6 má pět a 2.0 šest stupňů) a dvouspojkovou převodovkou s tím, že dvoulitr s DSG dostane volitelně pohon obou náprav, nejsilnější diesel jinak než s DSG a pohonem všech kol nepořídíte. Alternativu opět představuje 1.4 G-TEC na CNG o výkonu 81 kW (110 k), na výběr je mezi šestistupňovým manuálem nebo dvouspojkovým automatem DSG.
Základní výbava Active obsahuje sedm airbagů, Isofix pro zadní sedadla, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky stavitelná a vyhřívaná zrcátka, elektrická okna vpředu, manuální klimatizaci, rádio Swing se 6,5palcovou obrazovkou, USB a čtyřmi reproduktory, výškově stavitelné sedadlo řidiče, zadní dělená opěradla, LED denní svícení, zadní LED svítilny, střešní ližiny (pouze kombi) nebo 16palcová ocelová kola s okrasnými kryty. Druhá linie Ambition přidává asistent rozjedu do kopce (pro modely s automatem), elektricky ovládaná zadní okna, rádio s osmi reproduktory, palubní počítač, výškově stavitelné sedadlo spolujezdce, kožený tříramenný volant, mlhovky nebo 16palcová litá kola. Ze stupně Ambition pak vychází akční model Fresh navíc s tempomatem, zadními parkovacími senzory, Bluetooth, displejem MaxiDOT, vyhřívanými předními sedadly nebo multifunkčním volantem.
Ceník - Škoda Octavia 2017
Active Ambition Fresh Style L&K 1.0 TSI (85 kW) 407 900 Kč 463 900 Kč 436 900 Kč 513 900 Kč ---------- 1.0 TSI DSG (85 kW) ---------- 513 900 Kč 486 900 Kč 563 900 Kč ---------- 1.4 TSI (110 kW) 444 900 Kč ---------- 473 900 Kč ---------- ---------- 1.4 TSI DSG (110 kW) ---------- ---------- 523 900 Kč ---------- ---------- 1.8 TSI (132 kW) ---------- 539 900 Kč ---------- 589 900 Kč 677 900 Kč 1.8 TSI DSG (132 kW) ---------- ---------- ---------- 639 900 Kč 729 900 Kč 1.8 TSI DSG 4x4 (132 kW) ---------- ---------- ---------- 694 900 Kč 784 900 Kč 1.6 TDI (85 kW) 471 900 Kč 527 900 Kč 500 900 Kč 577 900 Kč ---------- 1.6 TDI DSG (85 kW) ---------- 577 900 Kč 550 900 Kč 627 900 Kč ---------- 2.0 TDI (110 kW) ---------- 577 900 Kč ---------- 627 900 Kč 717 900 Kč 2.0 TDI DSG (110 kW) ---------- 627 900 Kč ---------- 677 900 Kč 767 900 Kč 2.0 TDI DSG 4x4 (110 kW) ---------- 632 900 Kč ---------- 682 900 Kč 772 900 Kč 2.0 TDI DSG 4x4 (135 kW) ---------- 684 900 Kč ---------- 734 900 Kč 824 900 Kč 1.4 G-TEC (81 kW) 460 900 Kč 516 900 Kč ---------- 566 900 Kč ---------- 1.4 G-TEC DSG (81 kW) 510 900 Kč 566 900 Kč ---------- 616 900 Kč ----------Poznámka: Příplatek za kombi činí 30 000 korun u výbav Active a Fresh a 35 000 korun u výbav Ambition, Style a L&K.
Mimo akční modely následuje po linii Ambition výbava Style navíc se světelným a dešťovým senzorem, tempomatem, zadními parkovacími senzory, automatickou dvouzónovou klimatizací, infotainmentem Bolero s osmipalcovou obrazovkou, Bluetooth, USB a osmi reproduktory, MaxiDOTem, multifunkčním volantem, bezklíčkovým odemykáním a startováním KESSY, full-LED předními světlomety, chromovanými doplňky, leštěnou maskou chladiče nebo LED svítilnou v kufru (pouze kombi). Nejvyšší verze Laurin & Klement přidává boční airbagy vzadu, asistent rozjezdu do kopce pro všech motory, hlídání mrtvého úhlu, upozornění na dopravu za vozidlem, adaptivní tempomat, systém Front Assist, parkovací senzory vpředu i vzadu, elektricky sklopná a vyhřívaná zrcátka, infotainment Amundsen s osmipalcovou obrazovkou, navigací a deseti reproduktory, barevný MaxiDOT, bezdrátové dobíjení chytrých telefonů, vyhřívaný multifunkční kožený volant, elektrická přední sedadla, vyhřívání sedadel vpředu i vzadu, čalounění kombinací kůže a Alcantary, mlhovky s Corner funkcí, volič jízdních režimů, elektrické víko pátých dveří (pouze kombi) nebo 18palcová leštěná kola.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).