Segment malých crossoverů čeká revoluce, do Evropy míří Suzuki Ignis

Suzuki Ignis míří do Evropy, jde o nejmenší crossover na trhu. | foto: Suzuki

Označení městský crossover nebo SUV dnes náleží autům jako Renault Captur, Peugeot 2008 nebo Citroën C4 Cactus. To všechno jsou modely s délkou do maximálně 4,1 metru. Už brzy ale možná bude nutné tuto kategorii předefinovat, protože se do Evropy chystá Suzuki Ignis.

Jméno Ignis není podobně jako nedávno Baleno neznámé. V Evropě se objevilo ve druhé polovině 90. let a na začátku 21. století hned na dvou generacích malého crossoveru. Ani jedna přitom svou délkou nepřesáhla 3,8 metru, slovo malá tak možná není vůbec na místě. Buď jak buď, loni se v Tokiu ukázalo třetí vydání crossoveru (nebo chcete-li SUV) se jménem Ignis. A ze zajetých kolejí rozhodně nevyšlo, opět se pyšní délkou 3700 milimetrů, která je doplněná šířkou 1660 milimetrů, výškou 1595 milimetrů a rozvorem 2435 milimetrů. Spolu s nadcházejícím pařížským autosalonem se toto auto dostane také do Evropy, kde se toho na první pohled moc nezměnilo.

Auto téměř bez konkurence, dalo by se říct. Ignis je o několik čísel menší než Captur nebo 2008, terénních schopností Pandy 4x4 nebo Lady 4x4 zase určitě dosahovat nebude. Stylová alternativa k off-roadu Jimny? Ano, tak by mohl být nový Ignis označován. Design vozu je hodně stylový, zároveň ale minimalistický a odkazující na minulost. Konkrétně například na model Cervo ze sedmdesátých let, který měl trojité žebrování na zadním sloupku. Novinka k tomu přidává ještě velká světla vpředu i vzadu, krátké převisy, světlou výšku 180 milimetrů nebo plastovou ochranu podběhů.

Do interiéru evropské verze nás zatím Suzuki nepustilo, pokud se ale budeme držet japonského provedení, můžeme se těšit na kabinu o několik řádů hezčí a kvalitnější než u Balena. Dominovat jí bude volně stojící obrazovka multimediálního systému a velice jednoduchá středová konzole. Tady je cítit styl modelů třídy kei. Prostoru by mělo být tak akorát pro čtyři cestující.

Karosérie je inspirovaná některými Suzuki minulosti. | foto: Suzuki

Základem crossoveru je lehká platforma nové generace, dovolující také použití mikrohybridní technologie SHVS v kombinaci se zážehovou dvanáctistovkou o výkonu 66 kW (90 k). V Japonsku je toto ústrojí jedinou možností, přičemž spolupracuje výhradně s automatem CVT a pohonem předních nebo všech kol. Jestli se stejná nabídka dostane i k nám zatím jisté není, bylo by nicméně překvapením, kdyby nedošlo i na přeplňovaný litrový tříválec Boosterjet o výkonu 82 kW (112 k). Dobrou zprávou je nízká hmotnost, kdy na domácím trhu ani vrcholný model s pohonem všech kol neváží více než tunu. Do prodeje se Ignis dostane v lednu příštího roku.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy