Libůstkou Suzuki je v posledních měsících obnovování jmen z přelomu století. Nejprve se vrátila Vitara, před pár týdny ve Frankfurtu Baleno a za měsíc v Tokiu uvidíme crossover Ignis.
S délkou 3700 mm, šířkou 1660 mm a výškou 1595 mm jde o jeden z nejmenších crossoverů na současné automobilové mapě. Vnější vzhled až na detaily odpovídá konceptu iM-4 z letošního ženevského autosalonu, což by mohlo naznačovat, že se Ignis podívá i k nám. Kabině vévodí displej multimediálního systému, který jakoby vystupuje z palubní desky. Sportovní nádech dodávají kolébkové přepínače i vícebarevné provedení palubní desky, respektive výplní dveří.
Pod kapotou najdeme přeplňovaný litrový tříválec Boosterjet z Balena nebo čtyřválcovou dvanáctistovku, doplněnou mild-hybridní technologií. Standardem bude pohon předních kol v kombinaci s automatem CVT, za příplatek však Japonci nabídnou rovněž čtyřkolku.Třešničkou na dortu bude koncept Ignis Trail, odhalující dobrodružnější povahu nového modelu. Sněhobílou karosérii zvýrazňují nejen červené doplňky, ale především také černě lakované podběhy rozšířených blatníků a spodní část dveří.
Kola s o něco většími pneumatikami mají červenočerné lakování, na černou střechu se dostaly ližiny. I díky nim je výška koncepčního modelu 1620 mm. Uvnitř je zajímavé především dvoubarevné kožené čalounění, doplněné oranžovými dekory.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?