Libůstkou Suzuki je v posledních měsících obnovování jmen z přelomu století. Nejprve se vrátila Vitara, před pár týdny ve Frankfurtu Baleno a za měsíc v Tokiu uvidíme crossover Ignis.
S délkou 3700 mm, šířkou 1660 mm a výškou 1595 mm jde o jeden z nejmenších crossoverů na současné automobilové mapě. Vnější vzhled až na detaily odpovídá konceptu iM-4 z letošního ženevského autosalonu, což by mohlo naznačovat, že se Ignis podívá i k nám. Kabině vévodí displej multimediálního systému, který jakoby vystupuje z palubní desky. Sportovní nádech dodávají kolébkové přepínače i vícebarevné provedení palubní desky, respektive výplní dveří.
Pod kapotou najdeme přeplňovaný litrový tříválec Boosterjet z Balena nebo čtyřválcovou dvanáctistovku, doplněnou mild-hybridní technologií. Standardem bude pohon předních kol v kombinaci s automatem CVT, za příplatek však Japonci nabídnou rovněž čtyřkolku.Třešničkou na dortu bude koncept Ignis Trail, odhalující dobrodružnější povahu nového modelu. Sněhobílou karosérii zvýrazňují nejen červené doplňky, ale především také černě lakované podběhy rozšířených blatníků a spodní část dveří.
Kola s o něco většími pneumatikami mají červenočerné lakování, na černou střechu se dostaly ližiny. I díky nim je výška koncepčního modelu 1620 mm. Uvnitř je zajímavé především dvoubarevné kožené čalounění, doplněné oranžovými dekory.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.