Libůstkou Suzuki je v posledních měsících obnovování jmen z přelomu století. Nejprve se vrátila Vitara, před pár týdny ve Frankfurtu Baleno a za měsíc v Tokiu uvidíme crossover Ignis.
S délkou 3700 mm, šířkou 1660 mm a výškou 1595 mm jde o jeden z nejmenších crossoverů na současné automobilové mapě. Vnější vzhled až na detaily odpovídá konceptu iM-4 z letošního ženevského autosalonu, což by mohlo naznačovat, že se Ignis podívá i k nám. Kabině vévodí displej multimediálního systému, který jakoby vystupuje z palubní desky. Sportovní nádech dodávají kolébkové přepínače i vícebarevné provedení palubní desky, respektive výplní dveří.
Pod kapotou najdeme přeplňovaný litrový tříválec Boosterjet z Balena nebo čtyřválcovou dvanáctistovku, doplněnou mild-hybridní technologií. Standardem bude pohon předních kol v kombinaci s automatem CVT, za příplatek však Japonci nabídnou rovněž čtyřkolku.Třešničkou na dortu bude koncept Ignis Trail, odhalující dobrodružnější povahu nového modelu. Sněhobílou karosérii zvýrazňují nejen červené doplňky, ale především také černě lakované podběhy rozšířených blatníků a spodní část dveří.
Kola s o něco většími pneumatikami mají červenočerné lakování, na černou střechu se dostaly ližiny. I díky nim je výška koncepčního modelu 1620 mm. Uvnitř je zajímavé především dvoubarevné kožené čalounění, doplněné oranžovými dekory.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.