BMW řady 1 s pohonem předních kol realitou, do Evropy ale nemíří

BMW uvedlo v Číně řadu 1 s karosérií sedan, pravděpodobně má pohon předních kol. | foto: BMW

O tříprostorové verzi BMW řady 1 se spekuluje již delší dobu. Naposledy to vypadalo, že se sedan ukáže společně s příchodem třetí generace, která dostane platformu UKL s pohonem předních kol. Ten okamžik zřejmě nastal dnes, jen si novou jedničku v Evropě zatím nekoupíme.

BMW s předním pohonem bylo až donedávna prakticky nemyslitelnou záležitostí. Pak ale přišla první MPV řady 2 Active a Gran Tourer, což celou situaci úplně otočilo. V Mnichově vyvinuli platformu UKL, kterou dostalo i nové Mini nebo SUV X1, a čile se začalo spekulovat o použití i v následujícím třetím vydání řady 1. Téměř jistotu pak dal koncept BMW Compact Sedan z loňského roku, představený čínskému publiku. A právě z něj vychází BMW řady 1 Sedan, vytvořené ve spolupráci s čínským partnerem, automobilkou Brilliance (aliance se označuje zkratkou BBA). I z tohoto je jasné, že model je určen (zatím) primárně pro čínské zákazníky.

Ačkoliv BMW oficiálně nepotvrdilo použití předního pohonu, ba ani nezmínilo jakýkoliv technický detail, z vyjádření, že se spolu s MPV a SAV (Active Tourer a X1) jedná o třetí prémiový kompaktní model konsorcia BBA je však více než zřejmé, že použitá platforma bude stejná. Němci mimochodem i tak slibují nabídnout nejsportovnější a nejemotivnější model svého segmentu, kde mimo jiné již nějakou dobu úřadují Audi A3 Sedan a Mercedes-Benz CLA. Testování probíhalo především v Číně, kde bude jednička schopna vyhovět specifickým situacím místního provozu i klimatickým podmínkám v různých částech země.

Vzhled sedanu vychází z již zmiňovaného konceptu, v jehož stylu si zachovává přední část s typickými ledvinkami a mírně do stran protaženými světlomety s LED kroužky. Designový styl značky podtrhuje mimo jiné i Hofmeisterův záhyb spodní části zadního C-sloupku. Uvnitř se sází především na online služby ConnectedDrive, spojené samozřejmě z posledních generací multimediálních systémů. Více ale zatím BMW neprozradilo. Výroba nového modelu bude probíhat ve společné továrně BMW a Brilliance, kde doplní své čtyři větší sourozence. Pohonné jednotky pak budou vznikat v nové motorárně ve městě Shenyang.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy