Že bude příští BMW řady 1 vybaveno pohonem předních kol a jednou z možností bude též karosérie sedan, víme již delší dobu. Na autosalonu v čínském Guangzhou se pak tyto spekulace zhmotnily v realitu, ačkoliv je tedy Concept Compact Sedan pořád jen konceptem.
Design kompaktního sedanu je ale podle stupně dotažení jednotlivých dílů karosérie velice blízko konečné podobě. Velký důraz byl kladen na optické rozšíření karosérie, proto tvar světlometů s LED prstenci opticky směřuje k velkým ledvinkám, zatímco nárazník je rozdělen do tří částí. Zadní reflektory využívají rovněž světelných diod, svým tvarem možná nejvíce připomínají limuzínu řady 7.
Velice dobře se v Mnichově povedlo vyřešit u sedanů často problematické ztvárnění zadních partií. Linie střechy elegantně klesá až k víku kufru, jehož zakončení tvoří odtoková hrana. Vpředu naopak vynikne dlouhá kapota, typická pro vozy BMW. Profil dále doplňuje výrazný prolis a 20palcová kola s dvoubarevným lakováním, schovaná do vytažených podběhů. Bronzová metalíza Liquid Metal zásluhou jemných pigmentů mění v závislosti na úhlu dopadu světla své odstíny mezi tmavými a světlými, čímž maximalizuje trojrozměrný efekt samotného designu.
Kabina je orientovaná na řidiče, a to nejen díky natočení středové konzole, ale také barevnému head up displeji s výklopným štítkem, promítající nejdůležitější informace do jeho zorného pole. Pocitovou šířku interiéru podporují horizontální linie i plynulý přechod palubní desky do výplní dveří. Multimediální systém dostal 8,8palcovou obrazovku, vybrané ovladače operují pouze na základě dotyku.
Anatomická sedadla jsou čalouněná kůží Nappa a kombinují odstíny Ivory, Grey Brown a Muted Brown s kontrastními pruhy v oranžové Velocity Tulip. Palubní deska je laděna do světlých tónů, podsvícení potom obstarává oranžová. Vzadu je místo pouze pro dva cestující na samostatných sedadlech, pocitovou vzdušnost jim přidává panoramatická střecha. Cestující na těchto sedadlech mají k dispozici rovněž vlastní výdechy klimatizace.
O technice konceptu se BMW nezmiňuje, téměř jisté je ale použití platformy UKL v kombinaci s přeplňovanými zážehovými tříválci. Do prodeje by sériová podoba tohoto konceptu měla zamířit zhruba za rok.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.