Zachovává ideu Velorexu, tříkolky s využitím motocyklových komponent. Jeho tvůrce Pavel Brída vlastní Velorex z roku 1950 a proto jej napadlo postavit jeho pokračovatele.
Bohužel na značku Velorex si již zaregistroval ochrannou známku někdo jiný. Z toho důvodu nese tříkolka označení Velor-X-Trike. Na vývoji spolupracoval Mojmír Stránský, jeden z autorů původního Velorexu.
Velor-X-Trike měří na délku 3,8 m, do šířky 1,9 m a na výšku 1,32 m. Dosahuje pohotovostní hmotnosti kolem 500 kg. Jeho kabina pojme dva pasažéry. K pohonu byl zvolen motocyklový motor Honda objemu 1,3 litru. Dle tradice je poháněno zadní kolo přes řetěz.
Design přebral prvky z klasika jako tvar karoserie především v zadní části, kola evokující motocyklový výplet a hrdlo nádrže v přední části stroje.
Ambiciózní se zdá cena základní verze 19.900 Euro. Tu ospravedlňuje, že každý stroj bude unikát. Každá tříkolka bude vybavena dle přání zákazníka. V plánu jsou verze S, LS, GLS a R (od Racing). Verze Racing by měla nabídnout výkon přes 200 koní při hmotnosti snížené na 400 kg.
Výrobce má s Velor-X-Trike velké plány, chce s ním prorazit i v Japonsku a USA.
Velor-X-Trike: Velorex se vrátil
Na Motosalonu v Brně byl včera představen nástupce Velorexu, tříkolka Velor-X-Trike. Vyvinula jej firma Motscoot z Opavy.
Doporučit článek
Další zprávy
-
Češi si na MS vychutnali Dány. Porazili je 7:4
-
Ze slov atentátníka mrazí! Proč útočil na Fica?
-
Kdo je Juraj Cintula, útočník, který střílel na Fica?
-
Fico krvácel do břicha. Lékaři ho stále operují
-
Atentátníkem, který střílel na Fica, má být slovenský spisovatel
-
TEST Subaru Crosstrek e-BOXER Executive – sen každého chalupáře či správce lesů?
-
TEST Volkswagen Amarok Aventura – lepší i levnější, než první generace, bravo!
-
OFF ROAD TEST: Subaru Forester – jak zvládá náročný terén ?
-
TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?