Na první pohled je zřejmé, že se jedná o model GT, ale značně pozměněný. Vyznačuje se kompletně přepracovanou karoserií z uhlíkových vláken, delším rozvorem a delší zádí.
Velká část povrchu LED světlometů je v barvě karoserie a spodní část přídě má průduchy ve stylu NACA. Rozšířené blatníky nechávají více místa pro přívody vzduchu a aerodynamické komponenty jsou mnohem viditelnější než u ostatních verzí GT. Vzadu vyniká pevné křídlo, dvojité koncovky výfuku, závodní difuzor a zapuštěná zadní světla.
Pod kapotou je upravený motor twin-turbo V6, jehož výkon byl naladěn na 588 kW (800 koní) a má krom jiného i zvětšený objem. Motor spolupracuje dle lidí z Fordu s něčím, co nazývají „pravou závodní převodovkou“.
Ta posílá výkon motoru na kola obutá do závodních pneumatik Michelin Pilot Sport. Přesný objem motoru a nebo jízdní výkony Ford prozatím nezveřejnil. Ale pro srovnání můžeme uvést, že sériové GT s výkonem "pouhých" 660 koní umí z 0 na 100 km/h za 3,2 s a dosahuje úctyhodných 348 km/h.
Extrémní Ford GT lze již objednávat na oficiálních stránkách Fordu. Za každý z 67 exkluzivních vozů nový majitel zaplatí 1,7 milionu USD (téměř 39 milionů Kč).