V rámci výzvy budou během roku 2023 v britském sídle TMUK v Burnastonu vyrobeny první prototypy vozidel. V případě úspěšných výsledků testování je pak cílem připravit malosériovou výrobu. Tento projekt je zajímavou příležitostí k prozkoumání dalšího uplatnění technologie palivových článků od Toyoty v konkrétním automobilovém segmentu, který je v mnoha odvětvích průmyslu klíčový, a projekt tak zde může přispět ke snižování uhlíkových emisí.
Ačkoli vedení projektu zajišťuje britská Toyota, k dispozici bude tým pro výzkum a vývoj společnosti Toyota Motor Europe (TME), jenž britským pracovníkům poskytne odbornou technickou podporu k získání vlastních odborných znalostí a dosažení takové soběstačnosti, aby dokázali vyvinout vodíkový pohon nové generace.
Toyota již přes 20 let prosazuje multi-technologický přístup k uhlíkové neutralitě, kdy nabízí různorodou modelovou nabídku vozidel včetně všech elektrifikovaných technologií, od hybridů přes plug-in hybridy a bateriové elektromobily až po vozidla poháněná palivovými články. Základním stavebním kamenem k dosažení tohoto cíle je úspěšný vývoj v oblasti vodíkové dopravy.
„Velká Británie je pro pick-upy jedním z klíčových trhů a zároveň jde o důležitý trh značky Toyota. Tato dotace je skvělou příležitostí, jak vyvinout bezemisní řešení pro klíčový segment trhu. Rádi bychom poděkovali britské vládě za podporu, která našemu konsorciu pomůže při výzkumu a vývoji pohonu na bázi palivového článku pro Toyotu Hilux, v souladu s našimi cíli v oblasti uhlíkové neutrality,“ komentoval Matt Harrison, prezident a CEO společnosti Toyota Motor Europe.
Toyota plánuje využít nové příležitosti na trhu s užitkovými vozy v podobě bezemisních produktů. Toyota vloni úspěšně požádala o dotaci prostřednictvím APC, kdy předložila projekt na podporu vývoje nových čistších technologií a řešení mobility.
V rámci britského automobilového průmyslu hraje APC ústřední roli, neboť nabízí jedinečné příležitosti k překonání hranice mezi současným průmyslem a budoucími technologickými požadavky. Dotace se speciálně zaměřuje na pozdější fáze výzkumu a vývoje, kdy se ověřovací studie proměňují v prototypy vozidel.