Extrémní Ford Mustang Mach-E GT bude za 1,9 milionu Kč i v Česku

Ford Mustang Mach-E GT, nejdynamičtější a nejsportovnější provedení elektrického SUV značky | foto: Ford

Ford Mustang Mach-E GT, nejdynamičtější a nejsportovnější provedení nového elektrického SUV značky Ford, lze na vybraných evropských trzích již objednávat, oznámil včera Ford.

Mustang Mach-E GT se pyšní nejvyšším točivým momentem ze všech produkčních modelů, které kdy Ford v Evropě prodával. Díky tomu akceleruje z klidu na 100 km/h za 3,7 s, což jej staví do pozice historicky nejlépe akcelerujícího pětimístného vozu v evropské nabídce značky.

Elektrické hnací ústrojí, jehož dva motory pohánějí všechna čtyři kola, adaptivní podvozek MagneRide® a sportovní brzdová soustava Brembo udělují Mustangu Mach-E GT dynamiku a obratnost na úrovni sportovních automobilů. Model se vyznačuje také specifickou kalibrací pohonné soustavy, která posílá na zadní kola větší část celkového točivého momentu než u jiných variant Mustangu Mach-E s pohonem všech kol. Přenos extrémního točivého momentu na vozovku zajišťují pneumatiky vyvinuté speciálně pro tento model.

Ford Mustang Mach-E GT, nejdynamičtější a nejsportovnější provedení elektrického SUV značky | foto: Ford

Další novinkou je jízdní režim Untamed Plus. Jeho účelem je pomoci řidičům zajíždět konstantní časy na závodním okruhu, čemuž je přizpůsobeno také nastavení protiprokluzového a stabilizačního systému.

Do specifické výbavy modelu GT patří sportovní sedadla Ford Performance, sériově montovaná 20palcová kola z lehké slitiny, exkluzivní barvy oranžová Cyber a modrá Grabber či specifická sada vnějšího vzhledu, která dále zvýrazňuje dynamický a sportovní charakter tohoto prémiového SUV, ale současně zachovává typické znaky nejprodávanějšího sportovního vozu světa.

Navzdory bezprecedentnímu výkonu nabízí Mustang Mach-E GT dojezd na jedno nabití až 500 km dle metodiky WLTP. Standardně se totiž dodává s větším trakčním akumulátorem o využitelné kapacitě 88 kWh. Při nabíjení výkonem 150 kW lze za 10 minut navýšit dojezd v průměru o 99 km. Z 10 na 80 procent se akumulátor dokáže nabít přibližně za 45 minut.

Ford Mustang Mach-E GT, nejdynamičtější a nejsportovnější provedení elektrického SUV značky | foto: Ford

Zážitek z jízdy na elektřinu

Sériově montovaný adaptivní podvozek MagneRide® byl naladěn s ohledem na specifika evropských silnic a očekávání zdejších zákazníků. Pracuje na principu elektronického ovládání magnetoreoloigické kapaliny, která tvoří náplň tlumičů pérování. Díky tomu může v reálném čase reagovat na aktuální situaci a zároveň umožňuje plynule měnit charakteristiku tlumení podle zvoleného jízdního režimu.

Také brzdy a pneumatiky jsou pro Mustang Mach-E GT specifické. Ve spolupráci se společností Pirelli vyvinul Ford pláště o rozměru 245/45 R20, jejichž směs i dezén odpovídají dynamickým nárokům, které na pneumatiky klade vyšší výkon a točivý moment vozu. V kombinaci s koly, která jsou při šířce osm palců (přibližně 20 cm) o palec širší než u standardního Mustangu Mach-E, to znamená mimořádnou přilnavost a příčnou stabilitu na úrovni sportovních vozů. Chlazené přední kotouče Brembo jsou při průměru 385 mm větší než na jakékoliv jiné variantě Mustangu Mach-E.

Vůz má dva motory na střídavý proud, přičemž každý pohání jednu nápravu. Kombinovaný výkon soustavy činí 358 kW (487 k). Točivým momentem 860 Nm Mach-E GT dokonce zhruba o 15 procent překonává exkluzivní supersportovní model Ford GT.

Vzadu je zcela nový, olejem chlazený synchronní elektromotor s permanentními magnety, který dosáhne maximálního točivého momentu již za 0,5 sekundy. Přední motor pak nezávisle pohání přední kola s ohledem na co nejlepší akceleraci a chování v zatáčkách.

Ford Mustang Mach-E GT, nejdynamičtější a nejsportovnější provedení elektrického SUV značky | foto: Ford

Spolu s postupným přepínáním jízdních režimů od Whisper přes Active po Untamed narůstá podíl hnací síly přenášený na zadní kola. Jízdní charakteristika vozu se tak mění od klidného SUV s pohonem upřednostňujícím přední kola až po dynamické sportovní kupé s projevem příznačným pro zadní pohon.

Specifikem modelu Mustang Mach‑E GT je exkluzivní mód Untamed Plus. Oproti režimu Untamed s jeho ostřejším řízením a odezvou akcelerátoru, tužším podvozkem, simulovaným podřazováním a zvýrazněným zvukem v interiéru přináší Untamed Plus navíc kalibraci hnacího ústrojí vhodnou pro jízdu na závodním okruhu. Tomu je přizpůsobena i citlivost protiprokluzové a stabilizační elektroniky.

Exkluzivní vzhled i výbava

Rozšířená standardní výbava posiluje exkluzivitu Mustangu Mach-E GT a pomáhá zákazníkům vytěžit maximum z přirozené kultivovanosti elektrického pohonu. Vedle jedinečných odstínů laku, modré Grabber a oranžové Cyber, se nový model odlišuje také lemy blatníků v barvě karoserie, novou polykarbonátovou maskou s 3D efektem, vyvedenou v šedém odstínu Dark Matter, a předním nárazníkem s aerodynamickými prvky.

Výhradně pro model Mustang Mach-E GT jsou určena také 20palcová kola z lehké slitiny. Mají frézované čelní plochy a vnitřní plochy lakované lesklým černým lakem. K dalším exteriérovým detailům patří střecha v černém odstínu Shadow, kryty zrcátek v černém odstínu Pillar a brzdové třmeny v červené barvě Colorado.

Ford Mustang Mach-E GT, nejdynamičtější a nejsportovnější provedení elektrického SUV značky | foto: Ford

V prostorném a ergonomickém interiéru čeká na řidiče full-HD dotyková obrazovka o úhlopříčce 15,5 palce. Běží na ní nová generace komunikačního a zábavního systému SYNC, která se učí znát návyky a preference řidiče.

Sportovní sedadla Ford Performance jsou tvarovaná s ohledem na vedení trupu při sportovní jízdě a potažená měkčeným materiálem koženého vzhledu. Stejný se objevuje také na volantu.

Z komfortní výbavy lze jmenovat audiosystém B&O s 10 reproduktory nebo bezdotykové ovládání pátých dveří, které usnadňuje přístup do zadního zavazadlového prostoru s objemem 402 litrů. Na přání se dodává panoramatická skleněná střecha.

Mustang Mach-E GT je sériově vybaven pokročilými asistenčními technologiemi, jako je inteligentní adaptivní tempomat s funkcí Stop&Go a centrováním v jízdním pruhu, hlídání mrtvých úhlů, aktivní parkovací asistent 2.0 či předkolizní asistent s funkcí automatického brzdění v nebezpečné situaci.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy