Zaslouží si Ford Mustang Mach-E nosit ikonický emblém Mustangu?

AutoRoad.cz, 19. září 2020, 23:14 Google+

Zamrzlá jezera, rozpálené pouště, nejmodernější simulátory – vývojové týmy Fordu z celého světa pracovaly na tom, aby elektrický Mustang Mach-E přinášel zákazníkům rovněž z celého světa řidičské zážitky hodné Mustangu.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Ford Mustang Mach-E se za 10 minut nabije na 119 kilometrů

Ford Mustang Mach-E se za 10 minut nabije na 119 kilometrů | foto: Ford

Sdílejte článek

„Dnešní technika nám umožňuje přizpůsobit vůz ve virtuálním světě, takže už první fyzické prototypy se svým jízdním projevem blíží požadovanému charakteru. Posledních 10 procent, která jsou kriticky důležitá, lze však definovat pouze na silnici,“ řekl Geert Van Noyen, vedoucí v oddělení ladění jízdních vlastností Ford of Europe. „Vyvážená a pohotová elektrická platforma nám umožnila naladit Mustang Mach-E tak, aby rozdával řidičům radost v zatáčkách norského průsmyku Trollstigen, na německé dálnici i hrbolaté britské okresce.“

Klíčovými ingrediencemi vrozeného sportovního charakteru Mustangu Mach-E jsou rychle reagující elektromotory a nízké těžiště díky baterii uložené pod podlahou.

img-responsive

Ford Mustang Mach-E GT má nabídnout výkon 342 kW (465 k) a zrychlení z nuly na 100 km/h pod 5 vteřin | foto: Ford

Evropský charakter vozu ladili odborníci Fordu na více než 100 kilometrech testovacích drah v Lommelu, které napodobují povrchy komunikací z různých evropských zemí. Evropské silnice bývají užší i klikatější a jezdí se na nich rychleji než v jiných částech světa, což si vyžádalo specifickou kalibraci odpružení, tlumení, stabilizátorů i řízení Mustangu Mach-E. Rovněž pneumatiky byly zvoleny s ohledem na ideální rovnováhu přilnavosti a komfortu v jednotlivých evropských zemích, které jsou značně rozmanité co do podnebí i kvality silnic.

Chování Mustangu Mach-E při velmi vysokých rychlostech se hodnotilo na německých dálnicích i na klopené dráze v Lommelu o délce 4,2 km, na níž se krouží rychlostí 220 km/h. Vedle stability a plynulosti ovládání se při těchto zkouškách posuzovala rovněž vnímaná kultivovanost v interiéru.

img-responsive

Ford Mustang Mach-E GT má nabídnout výkon 342 kW (465 k) a zrychlení z nuly na 100 km/h pod 5 vteřin | foto: Ford

„Díky elektrickému pohonu je interiér Mustangu Mach-E velmi tichý. O to důležitější je zabránit pronikání nežádoucího hluku a vibrací do něj,“ řekl Van Noyen.

Asistenční technologie včetně adaptivního tempomatu s funkcí Stop&Go, rozpoznáváním dopravních značek a vedením uprostřed jízdního pruhu dokážou interpretovat vodorovné i svislé dopravní značení napříč kontinentem, takže řidiči se mohou těšit na intuitivní a klidné cestování bez ohledu na to, kde konkrétně žijí, pracují či tráví dovolenou.

img-responsive

Ford Mustang Mach-E GT má nabídnout výkon 342 kW (465 k) a zrychlení z nuly na 100 km/h pod 5 vteřin | foto: Ford

Evropským řidičům bude vyhovovat okamžitý nástup výkonu, který je elektrickému pohonu vlastní. Hnací soustava Mustangu Mach-E rozděluje točivý moment mezi přední a zadní kola a inženýři Fordu ji důkladně testovali, aby ověřili, že ve skandinávském sněhu i španělském létě vůz svým chováním v zatáčkách připomíná Mustang s poháněnou zadní nápravou.

Možnost přizpůsobit jízdní projev Mustangu Mach-E různým podmínkám však není jen výsadou inženýrů Fordu. Řidiči mohou vybírat z jízdních režimů Whisper (šepot), Active (aktivní) a Untamed (nezkrocený). Podle zvoleného režimu se mění odezva řízení, akcelerátoru i brzd, ale také nepřímé osvětlení interiéru a dokonce i zvukový doprovod.

Ford nedávno absolvoval s Mustangem Mach-E turné po Norsku, jež patří z hlediska rozvoje elektromobility k nejprogresivnějším trhům v Evropě. Získal tak mimo jiné cenný vhled do každodenního provozování takového vozu v existující nabíjecí infrastruktuře.

img-responsive

Ford Mustang Mach-E GT má nabídnout výkon 342 kW (465 k) a zrychlení z nuly na 100 km/h pod 5 vteřin | foto: Ford

Model s větší baterií a pohonem všech kol, který má dle předběžných údajů dojezd 540 km2 podle metodiky WLTP, překonal v reálném provozu očekávání, když při non-stop jízdě z Osla do Trondheimu urazil 484 km a v baterii stále zbývalo 14 procent energie.

V provedení s větší baterií a pohonem zadních kol činí cílová hodnota dojezdu dle WLTP dokonce 610 km. Aktuální testy ukazují, že nabíjení je oproti původním předpokladům téměř o 30 procent rychlejší. Na rychlonabíječce IONITY se Mustang Mach-E nabíjí průměrným tempem 119 km dojezdu za 10 minut nabíjení.

„Pokud jsme v případě Mustangu Mach-E chtěli něčeho dosáhnout, bylo to přivést na svět elektromobil, který by si zasloužil nosit emblém Mustangu,“ řekl Van Noyen.

Prodej Mustangu Mach-E bude v České republice zahájen v červenci 2021.

Vytisknout

Diskuze: Zaslouží si Ford Mustang Mach-E nosit ikonický emblém Mustangu?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Škoda

Klasický nebo alternativní pohon chtějí zákaznící? Škoda promluvila

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud