Ikonická Porsche minulých dekád? Tohle je 7 největších skvostů

Porsche představilo nejikoničtější model z každé dekády své historie | foto: youtube.com

Automobilka Porsche oslaví tento rok již 70 let od svého založení. Za tu dobu stihla představit několik úchvatných modelů, vymyslet řadu inovativních řešení, pokořit několik rekordů, vyhrát řadu závodů a hlavně vydobýt si skvělé jméno po celém světě.

Porsche přináší další díl svého video magazínu 9:11, ve kterém nás tentokrát seznámí s poutavou historií nejznámějších a nejúspěšnějších modelů, které během posledních sedmdesáti let představila. Vybrat z každého desetiletí pouze jeden automobil muselo být nesmírně těžké, ovšem podle nás se volba povedla na výbornou.

Hned prvním modelem se stalo Porsche 356 SL, které se představilo v roce 1951. Jednalo se o první německý sportovní vůz, který se mohl pochlubit zkratkou SL, tedy Super Light. Jeho aerodynamická karoserie mu i přes výkon pouhých 46 koní dovolovala dosahovat rychlosti až 160 km/h a vítězit i na náročných okruzích, jako například v LeMans. Právě díky tomuto modelu si Porsche na začátku vydobylo své renomé.

V šedesátých letech se nejvýznamnějších modelem stalo Porsche 911 2.0 Coupe, které musela automobilka narychlo přejmenovat z označení 901, které už měl registrované Peugeot. Zrodila se tak ikonická 911, jež nabízela 130 koní a maximální rychlost 210 km/h.

V sedmdesátých letech proslavil automobilku model 917 KH, který pro Porsche poprvé vyhrál legendární závod 24 hodin LeMans. V dalším roce se pak vůz v typických závodních barvách objevil i v dnes už legendárním filmu LeMans, kde si hlavní roli zahrál Steve McQueen.

Koncem osmdesátých let si automobilka připsala pořádný zápis do knihy automobilové historie, když představila model Porsche 959. Tehdy nejrychlejší sériově vyráběný vůz na světě. Maximální rychlost přes 300 km/h si však mohlo užívat jen vybraných 222 majitelů, mezi nimiž nechyběl třeba Bill Gates.

Nejikoničtější modely Porsche | zdroj: youtube.com

Devadesátá léta patřila milovníkům jízdy s otevřenou střechou, kteří mohli své nastřádané úspory zainvestovat do modelu Boxster. Roadster s motorem uprostřed sdílel řadu dílů s modelem 911 a jeho nesmazatelným přínosem byla stabilizace ekonomické situace automobilky, jež byla začátkem 90. let poměrně turbulentní.

Začátek nového tisíciletí znamenal pro Porsche zcela novou kapitolu, kterou úspěšně odstartoval model Cayenne. Éra SUV se pomalu hlásila o slovo, čehož dokázalo Porsche dokonale využít. Zejména v USA pak slavil nový model takový úspěch, že 4 z 10 prodaných Cayennů našlo domov někde mezi New Yorkem a Los Angeles.

Dvacáté první století nemůže patřit ničemu jinému, než Porsche 918 Spyder, které díky revolučnímu využití hybridní technologie dokázalo nabídnout neskutečný výkon. 918S se dokonce stalo vůbec prvním sériově vyráběným automobilem, který na Nurburgringu pokořil hranici 7 minut.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy