Hybrid trhající asfalt? Upravený Prius se klidně postaví na zadní

Upravená Toyota Prius SRT8 předvádí na závodní tratit parádní show
Upravená Toyota Prius SRT8 předvádí na závodní tratit parádní show, foto: youtube.com
Antonín Marek , AutoRoad.cz 28. května 2018 08:49 | akt. 28. května 2018 12:42
Sdílej:

Toyota Prius možná není řidičsky nejzáživnějším automobilem na trhu, ovšem svůj úkol splní vždy spolehlivě a navíc se ji podařilo odstartovat éru moderních hybridů, za což ji také patří obdiv. Pokud byste s ní ale chtěli vyrazit na závodní trať, zřejmě se vám všichni vysmějí. Tedy alespoň pokud pod kapotu neuložíte poctivou V8 z Hellcatu

Přestavby, během kterých se "normální" motor vymění za poctivou V8, nejsou v zámoří ničím výjimečným, což ostatně dosvědčuje celá plejáda videí na YouTube, na kterých jsou zachyceny různé přestavby se společným jmenovatelem: V8. Tenhle motor zkrátka může pohánět cokoliv, od zahradní sekačky, přes Mazdu Mx-5, obří off-road až například po "hybrid".

V případě Priusu však prostá záměna motoru nestačila. Aby bylo možné udělat z hybridního rodinného stroje trhač asfaltu, bylo potřeba vyrobit speciální šasi, které tvoří nový základ automobilu. Z původního Priuse tak zůstala vlastně jen karoserie, ovšem to nikoho jistě moc netrápí.

Poté přišel na řadu motor, kterým je V8 z Dodge Challenger Hellcat. Ten produkuje v sériovém stavu cca 707 koní, což rozhodně není málo. Nick Fillipedes z American Racing Headers, který má přestavbu na svědomí, však dokázal z motoru vymáčknout ještě pár ukrytých koní. Výsledkem je tak 800 koní změřených na kolech, takže samotná hodnota výkonu motoru bude ještě o pár procent vyšší.

Samozřejmostí je i výměna spojky a převodovky, neboť standardní CVT převodovka by se s pravděpodobností rovnající se jistotě rozlétla vlivem obřího výkonu a točivého momentu již po prvních pár metrech. Na její místo tak byla usazena vcelku obyčejná manuální šestistupňová převodovka.

Změn doznal i interiér, který se zbavil většiny sedadel. Spoustu místa zabral vnitřní rám a řada výztuží, které mají zabránit kroucení karoserie a současně zajistit řidiči adekvátní bezpečí, kdyby náhodou něco nevyšlo. Při pohledu je také patrných několik změn, ovšem tou nejvýraznější jsou obří zadní pneumatiky, na které putuje všechen výkon.

A že tohle auto opravdu není slabé dokazují i videa, na kterých se Prius vcelku ochotně staví během akcelerace na zadní kola. Nečekejte žádné scény jako z Rychle a zběsile, ovšem standardnímu Hellcatu Demon se tahle jízda po zadních možná dokáže vyrovnat.

Vůz navíc dokáže pokořit oblíbený americký sprint na čtvrt míle (cca 402 metrů) pod 10 sekund, což už je opravdu úctyhodný výkon.

Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.