Toyota Prius možná není řidičsky nejzáživnějším automobilem na trhu, ovšem svůj úkol splní vždy spolehlivě a navíc se ji podařilo odstartovat éru moderních hybridů, za což ji také patří obdiv. Pokud byste s ní ale chtěli vyrazit na závodní trať, zřejmě se vám všichni vysmějí. Tedy alespoň pokud pod kapotu neuložíte poctivou V8 z Hellcatu
Přestavby, během kterých se "normální" motor vymění za poctivou V8, nejsou v zámoří ničím výjimečným, což ostatně dosvědčuje celá plejáda videí na YouTube, na kterých jsou zachyceny různé přestavby se společným jmenovatelem: V8. Tenhle motor zkrátka může pohánět cokoliv, od zahradní sekačky, přes Mazdu Mx-5, obří off-road až například po "hybrid".
V případě Priusu však prostá záměna motoru nestačila. Aby bylo možné udělat z hybridního rodinného stroje trhač asfaltu, bylo potřeba vyrobit speciální šasi, které tvoří nový základ automobilu. Z původního Priuse tak zůstala vlastně jen karoserie, ovšem to nikoho jistě moc netrápí.
Poté přišel na řadu motor, kterým je V8 z Dodge Challenger Hellcat. Ten produkuje v sériovém stavu cca 707 koní, což rozhodně není málo. Nick Fillipedes z American Racing Headers, který má přestavbu na svědomí, však dokázal z motoru vymáčknout ještě pár ukrytých koní. Výsledkem je tak 800 koní změřených na kolech, takže samotná hodnota výkonu motoru bude ještě o pár procent vyšší.
Samozřejmostí je i výměna spojky a převodovky, neboť standardní CVT převodovka by se s pravděpodobností rovnající se jistotě rozlétla vlivem obřího výkonu a točivého momentu již po prvních pár metrech. Na její místo tak byla usazena vcelku obyčejná manuální šestistupňová převodovka.
Změn doznal i interiér, který se zbavil většiny sedadel. Spoustu místa zabral vnitřní rám a řada výztuží, které mají zabránit kroucení karoserie a současně zajistit řidiči adekvátní bezpečí, kdyby náhodou něco nevyšlo. Při pohledu je také patrných několik změn, ovšem tou nejvýraznější jsou obří zadní pneumatiky, na které putuje všechen výkon.
A že tohle auto opravdu není slabé dokazují i videa, na kterých se Prius vcelku ochotně staví během akcelerace na zadní kola. Nečekejte žádné scény jako z Rychle a zběsile, ovšem standardnímu Hellcatu Demon se tahle jízda po zadních možná dokáže vyrovnat.
Vůz navíc dokáže pokořit oblíbený americký sprint na čtvrt míle (cca 402 metrů) pod 10 sekund, což už je opravdu úctyhodný výkon.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?