Toyota Prius možná není řidičsky nejzáživnějším automobilem na trhu, ovšem svůj úkol splní vždy spolehlivě a navíc se ji podařilo odstartovat éru moderních hybridů, za což ji také patří obdiv. Pokud byste s ní ale chtěli vyrazit na závodní trať, zřejmě se vám všichni vysmějí. Tedy alespoň pokud pod kapotu neuložíte poctivou V8 z Hellcatu
Přestavby, během kterých se "normální" motor vymění za poctivou V8, nejsou v zámoří ničím výjimečným, což ostatně dosvědčuje celá plejáda videí na YouTube, na kterých jsou zachyceny různé přestavby se společným jmenovatelem: V8. Tenhle motor zkrátka může pohánět cokoliv, od zahradní sekačky, přes Mazdu Mx-5, obří off-road až například po "hybrid".
V případě Priusu však prostá záměna motoru nestačila. Aby bylo možné udělat z hybridního rodinného stroje trhač asfaltu, bylo potřeba vyrobit speciální šasi, které tvoří nový základ automobilu. Z původního Priuse tak zůstala vlastně jen karoserie, ovšem to nikoho jistě moc netrápí.
Poté přišel na řadu motor, kterým je V8 z Dodge Challenger Hellcat. Ten produkuje v sériovém stavu cca 707 koní, což rozhodně není málo. Nick Fillipedes z American Racing Headers, který má přestavbu na svědomí, však dokázal z motoru vymáčknout ještě pár ukrytých koní. Výsledkem je tak 800 koní změřených na kolech, takže samotná hodnota výkonu motoru bude ještě o pár procent vyšší.
Samozřejmostí je i výměna spojky a převodovky, neboť standardní CVT převodovka by se s pravděpodobností rovnající se jistotě rozlétla vlivem obřího výkonu a točivého momentu již po prvních pár metrech. Na její místo tak byla usazena vcelku obyčejná manuální šestistupňová převodovka.
Změn doznal i interiér, který se zbavil většiny sedadel. Spoustu místa zabral vnitřní rám a řada výztuží, které mají zabránit kroucení karoserie a současně zajistit řidiči adekvátní bezpečí, kdyby náhodou něco nevyšlo. Při pohledu je také patrných několik změn, ovšem tou nejvýraznější jsou obří zadní pneumatiky, na které putuje všechen výkon.
A že tohle auto opravdu není slabé dokazují i videa, na kterých se Prius vcelku ochotně staví během akcelerace na zadní kola. Nečekejte žádné scény jako z Rychle a zběsile, ovšem standardnímu Hellcatu Demon se tahle jízda po zadních možná dokáže vyrovnat.
Vůz navíc dokáže pokořit oblíbený americký sprint na čtvrt míle (cca 402 metrů) pod 10 sekund, což už je opravdu úctyhodný výkon.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.