Toyota Prius možná není řidičsky nejzáživnějším automobilem na trhu, ovšem svůj úkol splní vždy spolehlivě a navíc se ji podařilo odstartovat éru moderních hybridů, za což ji také patří obdiv. Pokud byste s ní ale chtěli vyrazit na závodní trať, zřejmě se vám všichni vysmějí. Tedy alespoň pokud pod kapotu neuložíte poctivou V8 z Hellcatu
Přestavby, během kterých se "normální" motor vymění za poctivou V8, nejsou v zámoří ničím výjimečným, což ostatně dosvědčuje celá plejáda videí na YouTube, na kterých jsou zachyceny různé přestavby se společným jmenovatelem: V8. Tenhle motor zkrátka může pohánět cokoliv, od zahradní sekačky, přes Mazdu Mx-5, obří off-road až například po "hybrid".
V případě Priusu však prostá záměna motoru nestačila. Aby bylo možné udělat z hybridního rodinného stroje trhač asfaltu, bylo potřeba vyrobit speciální šasi, které tvoří nový základ automobilu. Z původního Priuse tak zůstala vlastně jen karoserie, ovšem to nikoho jistě moc netrápí.
Poté přišel na řadu motor, kterým je V8 z Dodge Challenger Hellcat. Ten produkuje v sériovém stavu cca 707 koní, což rozhodně není málo. Nick Fillipedes z American Racing Headers, který má přestavbu na svědomí, však dokázal z motoru vymáčknout ještě pár ukrytých koní. Výsledkem je tak 800 koní změřených na kolech, takže samotná hodnota výkonu motoru bude ještě o pár procent vyšší.
Samozřejmostí je i výměna spojky a převodovky, neboť standardní CVT převodovka by se s pravděpodobností rovnající se jistotě rozlétla vlivem obřího výkonu a točivého momentu již po prvních pár metrech. Na její místo tak byla usazena vcelku obyčejná manuální šestistupňová převodovka.
Změn doznal i interiér, který se zbavil většiny sedadel. Spoustu místa zabral vnitřní rám a řada výztuží, které mají zabránit kroucení karoserie a současně zajistit řidiči adekvátní bezpečí, kdyby náhodou něco nevyšlo. Při pohledu je také patrných několik změn, ovšem tou nejvýraznější jsou obří zadní pneumatiky, na které putuje všechen výkon.
A že tohle auto opravdu není slabé dokazují i videa, na kterých se Prius vcelku ochotně staví během akcelerace na zadní kola. Nečekejte žádné scény jako z Rychle a zběsile, ovšem standardnímu Hellcatu Demon se tahle jízda po zadních možná dokáže vyrovnat.
Vůz navíc dokáže pokořit oblíbený americký sprint na čtvrt míle (cca 402 metrů) pod 10 sekund, což už je opravdu úctyhodný výkon.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.