První elektrická Multikára brázdila ulice Prahy již před více než 30 lety

Elektrická Multicar M25 | foto: Petr Boháč

Za účelem obsluhy pěší zóny a provádění komunálních prací v Praze, byl v roce 1990 přestavěn vůz Multicar M25 na elektrický pohon. Tato přestavba proběhla v podniku Pražské Komunikace Závod Střed.

Elektrický Multicar M25 byl dobíjen a parkován v areálu nádraží Praha Střed (dnešní Masarykovo nádraží). Odtud jezdil po své trase přes ulici Na Příkopě, po Václavském náměstí, Staroměstském náměstí, Celetnou ulicí, přes Karlův Most, Nerudovu ulici, po Hradčanském náměstí a zpět.

Elektrická Multicar M25 | foto: Petr Boháč

V roce 2020 byla ve firmě Aerovka s.r.o. postavena replika této elektrické Multikáry. Oproti původní , tři dekády staré M25, je ta současná vybavena moderním elektrickým pohonem včetně lithiových baterií.

Maximální rychlost komunálního elektrovozidla na bázi Multikáry je 50 km/h a jeho dojezd je 100 km. Tyto parametry jsou pro použití pro práci ve městě zcela dostačující.

Elektrická Multicar M25 | foto: Petr Boháč

Elektrická Multicar M25 | foto: Petr Boháč

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy