Zní to neuvěřitelné, ale je to tak. Víceúčelová vozidla Multicar vyjela poprvé na silnice v roce 1958. Ani na počátku 3. tisíciletí přitom z vozovek nevymizela. Právě naopak!
Pohled do historie značky Multicar
Když bylo ve východoněmeckém Waltershausenu v roce 1958 vyrobeno první vozidlo se značkou Multicar, nikdo zřejmě neočekával, jakou mají tyto automobily před sebou budoucnost. Vždyť model M21 neměl kabinu ani volant a ovládal se pouze pomocí pák. Tyto relativní nedostatky vyřešil až jeho nástupce, Multicar M22. Postupně ale vznikaly další a další typy a vznikají vlastně dodnes.
Co jste o Multikárách možná nevěděliPamětníci si jistě vzpomenou na vozidlo Multicar M25, jež bylo vyrobeno na konci 70. let a svého času se stalo kultovním strojem (nejen) východního bloku. Statistiky dokonce „hovoří“ o 100 tisících prodaných kusech, z nichž 70 % bylo vyvezeno za hranice.
V roce 2013 opustil výrobní linku nový model s označením Multicar M31. Historie této značky tedy rozhodně není uzavřenou kapitolou. Mimochodem víte, jakou dokáže vyvinout rychlost? Tipujete 80, 90 či 100 km/h? Chyba lávky! Ve skutečnosti až 110 km/h!
Multikáry jsou sice menší automobily, v tom ovšem spočívá jejich výhoda. Mohou totiž bez problémů fungovat i ve stísněných podmínkách, a to i díky svému výkonu a perfektní manévrovatelnosti. Žádný div, že nalezly uplatnění v mnoha oblastech lidské činnosti.
Dostupnost náhradních dílů MulticarI dnes lze na tuzemských silnicích potkat vozidla Multicar. Nejedná se přitom pouze o novější modely, ale rovněž o starší typy. To svědčí nejen o kvalitě jednotlivých vozů, ale také o všeobecné dostupnosti náhradních dílů, které si lze pořídit na mnoha místech. Populární Multikáry zkrátka ani dnes nepatří do starého železa.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?