Multikáry letos slaví již 59 let existence! Nevěříte, že?

AutoRoad.cz, 21. dubna 2017, 08:24 Google+

Zní to neuvěřitelné, ale je to tak. Víceúčelová vozidla Multicar vyjela poprvé na silnice v roce 1958. Ani na počátku 3. tisíciletí přitom z vozovek nevymizela. Právě naopak!

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
zajímavost

zajímavost | foto: Wikipedia

Sdílejte článek

Pohled do historie značky Multicar

Když bylo ve východoněmeckém Waltershausenu v roce 1958 vyrobeno první vozidlo se značkou Multicar, nikdo zřejmě neočekával, jakou mají tyto automobily před sebou budoucnost. Vždyť model M21 neměl kabinu ani volant a ovládal se pouze pomocí pák. Tyto relativní nedostatky vyřešil až jeho nástupce, Multicar M22. Postupně ale vznikaly další a další typy a vznikají vlastně dodnes.

Co jste o Multikárách možná nevěděli

  • Pamětníci si jistě vzpomenou na vozidlo Multicar M25, jež bylo vyrobeno na konci 70. let a svého času se stalo kultovním strojem (nejen) východního bloku. Statistiky dokonce „hovoří“ o 100 tisících prodaných kusech, z nichž 70 % bylo vyvezeno za hranice.

  • V roce 2013 opustil výrobní linku nový model s označením Multicar M31. Historie této značky tedy rozhodně není uzavřenou kapitolou. Mimochodem víte, jakou dokáže vyvinout rychlost? Tipujete 80, 90 či 100 km/h? Chyba lávky! Ve skutečnosti až 110 km/h!

  • Multikáry jsou sice menší automobily, v tom ovšem spočívá jejich výhoda. Mohou totiž bez problémů fungovat i ve stísněných podmínkách, a to i díky svému výkonu a perfektní manévrovatelnosti. Žádný div, že nalezly uplatnění v mnoha oblastech lidské činnosti.

Dostupnost náhradních dílů Multicar

I dnes lze na tuzemských silnicích potkat vozidla Multicar. Nejedná se přitom pouze o novější modely, ale rovněž o starší typy. To svědčí nejen o kvalitě jednotlivých vozů, ale také o všeobecné dostupnosti náhradních dílů, které si lze pořídit na mnoha místech. Populární Multikáry zkrátka ani dnes nepatří do starého železa.

Vytisknout

Diskuze: Multikáry letos slaví již 59 let existence! Nevěříte, že?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Červený lak byl za příplatek 4880 korun s DPH, Tatra Beta.

Škoda nebo Tatra Beta? Tohle byl rozvážkový sen

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud