Zní to neuvěřitelné, ale je to tak. Víceúčelová vozidla Multicar vyjela poprvé na silnice v roce 1958. Ani na počátku 3. tisíciletí přitom z vozovek nevymizela. Právě naopak!
Pohled do historie značky Multicar
Když bylo ve východoněmeckém Waltershausenu v roce 1958 vyrobeno první vozidlo se značkou Multicar, nikdo zřejmě neočekával, jakou mají tyto automobily před sebou budoucnost. Vždyť model M21 neměl kabinu ani volant a ovládal se pouze pomocí pák. Tyto relativní nedostatky vyřešil až jeho nástupce, Multicar M22. Postupně ale vznikaly další a další typy a vznikají vlastně dodnes.
Co jste o Multikárách možná nevěděliPamětníci si jistě vzpomenou na vozidlo Multicar M25, jež bylo vyrobeno na konci 70. let a svého času se stalo kultovním strojem (nejen) východního bloku. Statistiky dokonce „hovoří“ o 100 tisících prodaných kusech, z nichž 70 % bylo vyvezeno za hranice.
V roce 2013 opustil výrobní linku nový model s označením Multicar M31. Historie této značky tedy rozhodně není uzavřenou kapitolou. Mimochodem víte, jakou dokáže vyvinout rychlost? Tipujete 80, 90 či 100 km/h? Chyba lávky! Ve skutečnosti až 110 km/h!
Multikáry jsou sice menší automobily, v tom ovšem spočívá jejich výhoda. Mohou totiž bez problémů fungovat i ve stísněných podmínkách, a to i díky svému výkonu a perfektní manévrovatelnosti. Žádný div, že nalezly uplatnění v mnoha oblastech lidské činnosti.
Dostupnost náhradních dílů MulticarI dnes lze na tuzemských silnicích potkat vozidla Multicar. Nejedná se přitom pouze o novější modely, ale rovněž o starší typy. To svědčí nejen o kvalitě jednotlivých vozů, ale také o všeobecné dostupnosti náhradních dílů, které si lze pořídit na mnoha místech. Populární Multikáry zkrátka ani dnes nepatří do starého železa.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?