Zní to neuvěřitelné, ale je to tak. Víceúčelová vozidla Multicar vyjela poprvé na silnice v roce 1958. Ani na počátku 3. tisíciletí přitom z vozovek nevymizela. Právě naopak!
Pohled do historie značky Multicar
Když bylo ve východoněmeckém Waltershausenu v roce 1958 vyrobeno první vozidlo se značkou Multicar, nikdo zřejmě neočekával, jakou mají tyto automobily před sebou budoucnost. Vždyť model M21 neměl kabinu ani volant a ovládal se pouze pomocí pák. Tyto relativní nedostatky vyřešil až jeho nástupce, Multicar M22. Postupně ale vznikaly další a další typy a vznikají vlastně dodnes.
Co jste o Multikárách možná nevěděliPamětníci si jistě vzpomenou na vozidlo Multicar M25, jež bylo vyrobeno na konci 70. let a svého času se stalo kultovním strojem (nejen) východního bloku. Statistiky dokonce „hovoří“ o 100 tisících prodaných kusech, z nichž 70 % bylo vyvezeno za hranice.
V roce 2013 opustil výrobní linku nový model s označením Multicar M31. Historie této značky tedy rozhodně není uzavřenou kapitolou. Mimochodem víte, jakou dokáže vyvinout rychlost? Tipujete 80, 90 či 100 km/h? Chyba lávky! Ve skutečnosti až 110 km/h!
Multikáry jsou sice menší automobily, v tom ovšem spočívá jejich výhoda. Mohou totiž bez problémů fungovat i ve stísněných podmínkách, a to i díky svému výkonu a perfektní manévrovatelnosti. Žádný div, že nalezly uplatnění v mnoha oblastech lidské činnosti.
Dostupnost náhradních dílů MulticarI dnes lze na tuzemských silnicích potkat vozidla Multicar. Nejedná se přitom pouze o novější modely, ale rovněž o starší typy. To svědčí nejen o kvalitě jednotlivých vozů, ale také o všeobecné dostupnosti náhradních dílů, které si lze pořídit na mnoha místech. Populární Multikáry zkrátka ani dnes nepatří do starého železa.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?