Znáte historii Škody FERAT?

ŠKODA FERAT | foto: Škoda Auto

Škoda 110 Super Sport (typ 724) byl prototyp sportovního automobilu s motorem vzadu a pohonem zadních kol, vývoj probíhal v letech 1969-1971 a v roce 1971 byl vyroben prototyp. Filmové auto bažící po lidské krvi se z něj stalo až později.

Škoda 110 SUPER SPORT

Vůz měl aerodynamickou karoserii vyrobenou ze sklolaminátu, vpředu byla šestice vyklápěcích světlometů, za ní se nacházel prostor pro zavazadla a rezervní kolo. Dveře se vyklápěly nahoru spolu s čelním sklem a střechou, 110 SS byla vlastně pouze 1 dvéřové kupé. V zadní části vozu byl umístěn motor – řadový čtyřválec ze Škody 110 L Rallye. Kvůli testování byl do auta dočasně namontován silnější motor o obsahu 1147 cm³. Na zadním čele bylo 16 kulatých světel, 6 v horní řadě u kraje po třech a 10 v dolní řadě po celé šířce vozu.

V Kvasinách byl vyroben jediný exemplář, který měl bílou barvu. Byl představen roku 1972 na autosalonu v Bruselu. I přes zájem veřejnosti se nedostal do sériové výroby. V Československu bylo auto kritizováno pro příliš hranaté tvary avšak na západě v magazínu Road and Track byla Škoda 110 Supersport hodnocena lépe než prototyp Aston Martinu.

Škoda 110 Super Sport | foto: Škoda Auto

Technické údaje:
rozvor: 2500 mm
rozměry: 4060 × 1640 × 1120 mm
hmotnost: 898 kg
kola/pneumatiky: 13" pneu Barum 175 SR / Dunlop Racing
motor: upravený motor Škoda 110 Rallye se zvýšeným výkonem, řadový čtyřválec s rozvodem OHV, dvojitý karburátor Weber 40 DCOE2
zdvihový objem: 1107 cm³ / 1147 cm³
výkon: 54 kW (73 koní) / 76,5 kW (104 koní)
maximální rychlost v km/h: 180 / 211,5
zrychlení z 0 na 100 km/h: 15,3 / 12,6
zavazadlový prostor: 0,35 m³
brzdy: vpředu kotoučové, vzadu bubnové

ŠKODA FERAT | foto: Škoda Auto

ŠKODA FERAT | foto: Škoda Auto

Škoda FERAT

Tento jedinečný sportovní automobil vznikl kvůli hlavní roli v českém filmu Upír z Feratu. Auto původně vzniklo coby prototyp v roce 1971 jako ŠKODA 110 SUPER SPORT a už tehdy zůstalo u jediného exempláře. Později pak vzhled prototypu upravil pro účely natáčení filmu český malíř, grafik a automobilový nadšenec Theodor Pištěk (mimo jiné držitel Oscara za kostýmy k filmu Amadeus). Pod jeho vedením dostal vůz černý lak, nové čelní i zadní světlomety a masivní zadní spojler. Pod kapotou se nacházel čtyřválec 1,1 litru o výkonu 54 kW. Premiéru měl vůz na stříbrném plátně v roce 1981, tedy před čtyřiceti lety.

Zdroj: Wikipedia, Škoda Auto

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy