Škoda Favorit 1600 H: JAK BYLA UPRAVENA pro triumf na 24h Nürburgring?

Škoda Favorit 1600 H
Škoda Favorit 1600 H, foto: Wikipedia
Petr Boháč , AutoRoad.cz 30. prosince 2019 12:19
Sdílej:

Škoda a její divize Motorsport je v posledních letech známá především z kolbišť soutěžních tratí. Dříve se její vozy ale účastnily i okruhových závodů a velký úspěch slavila v respektovaném vytrvalostním podniku na 24 hodin v německém Nürburgringu.

Škoda Favorit 1600 H byla okruhový speciál, za jejímž volantem trio Kvaizar, Samohýl a Obermann vyhráli ve své kategorii závod 24h Nürburgring. Celkově se umístili na 32. místě z počtu 260 vozů.

Škoda Favorit 1600 H toho se svým sériovým jmenovcem neměla moc společného. Karosérie byla širší a nižší. Dále vůz doznal aerodynamických vylepšení v čele s lízátkem vpředu a přítlačným křídlem na pátých dveřích. Pro zachování co možná nejnižší hmotnosti byly některé kovové díly karoserie nahrazeny lehčími, vyrobenými z plastu nebo z hliníkové slitiny. Výsledná snaha se podepsala nad hmotností 720 kg.

Přední kola přes 6 stupňovou sekvenční převodovku poháněl zcela nový motor. Jednalo se o zážehový atmosférický řadový čtyřválec. Narozdíl od zvyklostí Mladoboleslavských vozů neměl rozvod OHV, nýbrž OHC. Při objemu 1596 ccm s kompresním poměrem 11,8:1 dával 123 kW ( 167 koní) při 6500 ot./min. a 176 N.m. při 5500 ot./min. Tyto hodnoty platily pro první modely s dvěma dvojitými karburátory Weber 45. Pozdější verze dostaly vstřikování a jejich výkon poskočil na 129 kW (175 koní) při vysokých 8000 ot./min., točivý moment zůstal takřka nezměněn. Nyní měl hodnotu 175 N.m. při 5500 ot./min. O zpomalení se staraly kotoučové brzdy na všech čtyřech kolech a vůz obouval pneumatiky Goodyear.

Dynamické schopnosti se lišily podle převodových poměrů. Závodní Favorit 1600 H zvládl za ideálních podmínek sprintovat z 0 na 100 km/h za 6,0 s a dosahoval maximální rychlosti až 240 km/h.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?

Ekonomika
Ilustrační fotografie

Porsche bude propouštět. Až 2.000 zaměstnancům hrozí ztráta zaměstnání

Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.

Testy aut
Cupra Terramar VZ e-HYBRID

CUPRA Terramar VZ e-HYBRID 200 kW – plug-in hybrid s duší chuligána – dává to smysl?

Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?