Škoda Favorit 1600 H: JAK BYLA UPRAVENA pro triumf na 24h Nürburgring?

Petr Boháč / AutoRoad.cz, 30. prosince 2019, 12:19 Google+

Škoda a její divize Motorsport je v posledních letech známá především z kolbišť soutěžních tratí. Dříve se její vozy ale účastnily i okruhových závodů a velký úspěch slavila v respektovaném vytrvalostním podniku na 24 hodin v německém Nürburgringu.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Škoda Favorit 1600 H

Škoda Favorit 1600 H | foto: Wikipedia

Sdílejte článek

Škoda Favorit 1600 H byla okruhový speciál, za jejímž volantem trio Kvaizar, Samohýl a Obermann vyhráli ve své kategorii závod 24h Nürburgring. Celkově se umístili na 32. místě z počtu 260 vozů.

Škoda Favorit 1600 H toho se svým sériovým jmenovcem neměla moc společného. Karosérie byla širší a nižší. Dále vůz doznal aerodynamických vylepšení v čele s lízátkem vpředu a přítlačným křídlem na pátých dveřích. Pro zachování co možná nejnižší hmotnosti byly některé kovové díly karoserie nahrazeny lehčími, vyrobenými z plastu nebo z hliníkové slitiny. Výsledná snaha se podepsala nad hmotností 720 kg.

Přední kola přes 6 stupňovou sekvenční převodovku poháněl zcela nový motor. Jednalo se o zážehový atmosférický řadový čtyřválec. Narozdíl od zvyklostí Mladoboleslavských vozů neměl rozvod OHV, nýbrž OHC. Při objemu 1596 ccm s kompresním poměrem 11,8:1 dával 123 kW ( 167 koní) při 6500 ot./min. a 176 N.m. při 5500 ot./min. Tyto hodnoty platily pro první modely s dvěma dvojitými karburátory Weber 45. Pozdější verze dostaly vstřikování a jejich výkon poskočil na 129 kW (175 koní) při vysokých 8000 ot./min., točivý moment zůstal takřka nezměněn. Nyní měl hodnotu 175 N.m. při 5500 ot./min. O zpomalení se staraly kotoučové brzdy na všech čtyřech kolech a vůz obouval pneumatiky Goodyear.

Dynamické schopnosti se lišily podle převodových poměrů. Závodní Favorit 1600 H zvládl za ideálních podmínek sprintovat z 0 na 100 km/h za 6,0 s a dosahoval maximální rychlosti až 240 km/h.

Vytisknout

Diskuze: Škoda Favorit 1600 H: JAK BYLA UPRAVENA pro triumf na 24h Nürburgring?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

hyundai i30

Test: Hyundai i30 1,4 CVVT: Za 300 tisíc kaček! Co to je?

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud