Škoda Favorit 1600 H: JAK BYLA UPRAVENA pro triumf na 24h Nürburgring?

Petr Boháč / AutoRoad.cz, 30. prosince 2019, 12:19 Google+

Škoda a její divize Motorsport je v posledních letech známá především z kolbišť soutěžních tratí. Dříve se její vozy ale účastnily i okruhových závodů a velký úspěch slavila v respektovaném vytrvalostním podniku na 24 hodin v německém Nürburgringu.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Škoda Favorit 1600 H

Škoda Favorit 1600 H | foto: Wikipedia

Sdílejte článek

Škoda Favorit 1600 H byla okruhový speciál, za jejímž volantem trio Kvaizar, Samohýl a Obermann vyhráli ve své kategorii závod 24h Nürburgring. Celkově se umístili na 32. místě z počtu 260 vozů.

Škoda Favorit 1600 H toho se svým sériovým jmenovcem neměla moc společného. Karosérie byla širší a nižší. Dále vůz doznal aerodynamických vylepšení v čele s lízátkem vpředu a přítlačným křídlem na pátých dveřích. Pro zachování co možná nejnižší hmotnosti byly některé kovové díly karoserie nahrazeny lehčími, vyrobenými z plastu nebo z hliníkové slitiny. Výsledná snaha se podepsala nad hmotností 720 kg.

Přední kola přes 6 stupňovou sekvenční převodovku poháněl zcela nový motor. Jednalo se o zážehový atmosférický řadový čtyřválec. Narozdíl od zvyklostí Mladoboleslavských vozů neměl rozvod OHV, nýbrž OHC. Při objemu 1596 ccm s kompresním poměrem 11,8:1 dával 123 kW ( 167 koní) při 6500 ot./min. a 176 N.m. při 5500 ot./min. Tyto hodnoty platily pro první modely s dvěma dvojitými karburátory Weber 45. Pozdější verze dostaly vstřikování a jejich výkon poskočil na 129 kW (175 koní) při vysokých 8000 ot./min., točivý moment zůstal takřka nezměněn. Nyní měl hodnotu 175 N.m. při 5500 ot./min. O zpomalení se staraly kotoučové brzdy na všech čtyřech kolech a vůz obouval pneumatiky Goodyear.

Dynamické schopnosti se lišily podle převodových poměrů. Závodní Favorit 1600 H zvládl za ideálních podmínek sprintovat z 0 na 100 km/h za 6,0 s a dosahoval maximální rychlosti až 240 km/h.

Vytisknout

Diskuze: Škoda Favorit 1600 H: JAK BYLA UPRAVENA pro triumf na 24h Nürburgring?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen ID. AERO - koncept první elektricky poháněné limuzíny VW, dynamické, výkonné a aerodynamické

Koncept ID. AERO ukazuje podobu připravované limuzíny Volksvagen

Cupra Formentor VZ5

Cupra Formentor VZ5 – první svezení s křížencem sporťáku a SUV, který to nandá kde komu

Škoda 1100 OHC

ŠKODA AUTO představila videocast o modelu 1100 OHC Coupé

Státní poznávací značka, ilustrační foto

Jak vznikly před 90 lety poznávací značky v Československu?

Ilustrační foto

Chlapi, jste při smyslech? Televize sklidila kritiku

Ilustrační foto

Reuters: Zákaz spalovacích motorů v EU odmítá šest států. A Česko?

Motory

Německo řadí zpátečku. Ministr tvrdě reagoval na zákaz spalovacích motorů

Gumbal kára BMW 318i

Úpravy Gumbal kára, část první

Nový Peugeot 408 zaujme osobitým designem, fastback je skvělou volbou

Peugeot 408 - fastback vyzařující pořádnou dávku dynamiky

Škoda Superb

TEST: Škoda Superb 2.0 TDI 110 kW - úsporné "daily" auto, které nemusí stát majlant

Mercedes-AMG G63 4×4²

Mercedes-AMG G63 4×4², návrat krále extrémních off-roadů

Tesla

Tesla bude propouštět, ve velkém

Škoda zahajuje dopravně-bezpečnostní kampaň "Stay On The Safe Side" pro cyklisty i motoristy

Ne všechna prvenství má Mercedes, nový protikolizní systém vyvinula japonská automobilka

Ferrari P80/C

Ferrari: Jeden plánovaný systém nikdy do našich aut nedáme

Stojan benzínové pumpy

Fiala se bude rvát za dostupná auta a představil svůj nápad

reklama

Doporučujeme

hyundai i30

Test: Hyundai i30 1,4 CVVT: Za 300 tisíc kaček! Co to je?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Německo řadí zpátečku. Ministr tvrdě reagoval na zákaz spalovacích motorů

  2. Reuters: Zákaz spalovacích motorů v EU odmítá šest států. A Česko?

  3. Chlapi, jste při smyslech? Televize sklidila kritiku

  4. Mercedes-AMG G63 4×4², návrat krále extrémních off-roadů

  5. Úpravy Gumbal kára, část první

  6. Peugeot 408 - fastback vyzařující pořádnou dávku dynamiky

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud