Škoda a její divize Motorsport je v posledních letech známá především z kolbišť soutěžních tratí. Dříve se její vozy ale účastnily i okruhových závodů a velký úspěch slavila v respektovaném vytrvalostním podniku na 24 hodin v německém Nürburgringu.
Škoda Favorit 1600 H byla okruhový speciál, za jejímž volantem trio Kvaizar, Samohýl a Obermann vyhráli ve své kategorii závod 24h Nürburgring. Celkově se umístili na 32. místě z počtu 260 vozů.
Škoda Favorit 1600 H toho se svým sériovým jmenovcem neměla moc společného. Karosérie byla širší a nižší. Dále vůz doznal aerodynamických vylepšení v čele s lízátkem vpředu a přítlačným křídlem na pátých dveřích. Pro zachování co možná nejnižší hmotnosti byly některé kovové díly karoserie nahrazeny lehčími, vyrobenými z plastu nebo z hliníkové slitiny. Výsledná snaha se podepsala nad hmotností 720 kg.
Přední kola přes 6 stupňovou sekvenční převodovku poháněl zcela nový motor. Jednalo se o zážehový atmosférický řadový čtyřválec. Narozdíl od zvyklostí Mladoboleslavských vozů neměl rozvod OHV, nýbrž OHC. Při objemu 1596 ccm s kompresním poměrem 11,8:1 dával 123 kW ( 167 koní) při 6500 ot./min. a 176 N.m. při 5500 ot./min. Tyto hodnoty platily pro první modely s dvěma dvojitými karburátory Weber 45. Pozdější verze dostaly vstřikování a jejich výkon poskočil na 129 kW (175 koní) při vysokých 8000 ot./min., točivý moment zůstal takřka nezměněn. Nyní měl hodnotu 175 N.m. při 5500 ot./min. O zpomalení se staraly kotoučové brzdy na všech čtyřech kolech a vůz obouval pneumatiky Goodyear.
Dynamické schopnosti se lišily podle převodových poměrů. Závodní Favorit 1600 H zvládl za ideálních podmínek sprintovat z 0 na 100 km/h za 6,0 s a dosahoval maximální rychlosti až 240 km/h.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.