Ekologičtí aktivisté kroutí hlavou. Lidi mizí z MHD a nikdo nechce čisté elektromobily

Baterie v hybridech a elektromobilech zpravidla přežije i samotný vůz, ve kterém funguje. Často vydrží i deset let. | foto: Toyota

Pandemie koronaviru výrazně změnila pohled Čechů na mobilitu. Z obavy před nákazou kleslo podle údajů poradenské firmy EY využití městské hromadné dopravy o 69 procent, a naopak vzrostl zájem o jízdy autem.

Například v Praze loni individuální automobilová doprava předčila MHD. Zatímco před pandemií tvořily jízdy autem 29 procent všech jízd po městě, v polovině roku to bylo podle zprávy Toyoty CE jen 41 procent.

Z lidí, kteří dosud nevlastnili auto, jich 31 procent jeho koupi do půl roku zvažuje. Z toho 45 procent nových zájemců o pořízení vozu tvoří podle EY tzv. mileniálové, jejichž dosavadní přístup k vlastnictví vozu byl spíše zdrženlivý. Zároveň jen šest procent potenciálních kupců má zájem o čistě elektrický pohon.

Volkswagen Tiguan eHybrid kombinuje zážehový motor 1.4 TSI (110 kW / 150 k) s elektromotorem (85 kW / 116 k) a s šestistupňovou automatickou převodovkou DSG | foto: Volkswagen

Prudký nárůst zájmu o pořízení vozu potvrzují objednávky u značky Toyota, které letos od ledna do dubna narostly o 46 procent na 4472 objednaných vozů. Z toho více než 40 procent osobních vozů tvoří hybridy.

„Na velkém zájmu se projevuje odložená poptávka ale i větší zájem lidí přepravovat se bezpečně a ekologicky," říká generální ředitel Toyota a Lexus ČR Martin Peleška. „S postupným rozvolněním prodeje jsme proto na první červnový víkend připravili první letošní akční prodejní akci Toyota Víkend.“

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy