Podle automobilky Toyota by se mělo dosáhnout uhlíkové neutrality do roku 2050 prostřednictvím široké škály technologií, z nichž si budou moci vybrat všichni zákazníci. V tiskové zprávě Toyota odmítá soustředění zdrojů na jediné řešení, například pouze na čistou elektromobilitu.
Toyota věří, že rychlejší cestou k dosažení celosvětové uhlíkové neutrality se zahrnutím více zúčastněných subjektů jsou uvážené investice do různorodých technologií.
Toyota se zasazuje o uhlíkovou neutralitu pro všechny, nejen pro vybrané skupiny či regiony. Uhlíková neutralita v automobilovém průmyslu znamená dosažení nulových emisí CO2 ve všech procesech napříč celým životním cyklem výroby, přepravy, provozování, tankování či nabíjení, respektive recyklování nebo likvidace vozidel.
„Toyota se plně zasazuje o dosažení cíle, kterým je do roku 2050 vykazovat celosvětovou uhlíkovou neutralitu, a proto bude i nadále investovat do různých nízkouhlíkových technologií a novátorských řešení, abychom naplnili potřeby našich zákazníků ve všech zemích a regionech,“ vysvětluje strategii Toyoty na poli uhlíkové neutrality ředitel pro digitální technologie TMC James Kuffner.
Investice do produktů a technologií s nízkou uhlíkovou stopouVytváření nízkoemisních elektrifikovaných řešení pro široké masy má Toyota v genech. Po celém světě prodala zatím přes 17 milionů elektrifikovaných vozidel – z toho bezmála 2 miliony v roce 2020.
Nyní má Toyota po celém světě ve své nabídce 55 praktických, spolehlivých a cenově dostupných elektrifikovaných vozidel, a dokáže tak naplňovat potřeby zákazníků po celém světě, aniž by se vzdávala snahy nabízet ty nejlepší technologie k minimalizaci uhlíkových emisí.
Do roku 2025 plánuje Toyota rozšířit svoji celosvětovou nabídku elektrifikovaných vozů na 70 modelů včetně 15 elektromobilů s bateriovým pohonem. Ve snaze zajistit maximální dostupnost a hospodárnost těchto produktů bude Toyota i nadále vynakládat značné investice do nových technologií baterií.
Efektivní využívání technologie vodíkových palivových článků Toyota bude zároveň i nadále významně investovat do své špičkové technologie palivových článků, která dokáže zlepšit ekologickou stopu celosvětového dopravního ekosystému. Například může napomoci dosáhnout uhlíkové neutrality v případě nákladních vozidel a těžké nákladní dopravy, vlaků, autobusů, vozidel taxi, letecké dopravy, lodní dopravy a průmyslových procesů. Toyota zaznamenává rostoucí zájem o svoji technologii palivových článků v mnoha různých odvětvích a na mnoha trzích.
Dosažení uhlíkové neutrality se spalovacími motoryOdhaduje se, že po celém světě dnes jezdí přes 1,4 miliard vozidel, přičemž většina z nich je poháněna spalovacím motorem. Toyota v rámci své strategie k urychlení uhlíkové neutrality zkoumá a testuje možné způsoby, jak uhlíkové emise takových vozidel dále snižovat. K minimalizaci uhlíkových emisí stávajícího světového vozového parku by mohlo napomoci vodíkové palivo, jakožto i další nové alternativy e-paliva vyráběného z vodíku a biopaliv.
Zasazení dosáhnout uhlíkové neutrality bez nutnosti vynechat jediného zákazníkaToyota věří, že regulační rámec k uhlíkové neutralitě je lepší ponechat otevřený a neomezovat v předstihu žádná potenciální technologická řešení. Všechna odvětví musejí pracovat na vývoji nových technologií a infrastruktury společně s vědci a akademickým světem, jakožto i místními samosprávami a národními vládami. Toyota Motor Europe zvyšuje prodejní plány a chce do roku 2025 zvýšit zastoupení elektrifikovaných modelů na 90 %.
„Díky širokému portfoliu cenově dostupných elektrifikovaných produktů a důvěryhodné partnerské spolupráci jsme i v těchto náročných časech vykazovali vysokou míru odolnosti. Zatímco trh jako celek klesal o 14 %, naše prodeje se snížily jen o 7 %, a tak jsme v Evropě dosáhli historicky nejvyššího podílu na trhu,“ říká Matt Harrison, prezident a generální ředitel Toyota Motor Europe.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.