K uhlíkové neutralitě vede více cest

Pavel Stavebník / AutoRoad.cz, 24. května 2021, 22:45 Google+

Podle automobilky Toyota by se mělo dosáhnout uhlíkové neutrality do roku 2050 prostřednictvím široké škály technologií, z nichž si budou moci vybrat všichni zákazníci. V tiskové zprávě Toyota odmítá soustředění zdrojů na jediné řešení, například pouze na čistou elektromobilitu.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Toyota RAV4 PHEV

Toyota RAV4 PHEV | foto: Toyota

Sdílejte článek

Toyota věří, že rychlejší cestou k dosažení celosvětové uhlíkové neutrality se zahrnutím více zúčastněných subjektů jsou uvážené investice do různorodých technologií.

Toyota se zasazuje o uhlíkovou neutralitu pro všechny, nejen pro vybrané skupiny či regiony. Uhlíková neutralita v automobilovém průmyslu znamená dosažení nulových emisí CO2 ve všech procesech napříč celým životním cyklem výroby, přepravy, provozování, tankování či nabíjení, respektive recyklování nebo likvidace vozidel.

„Toyota se plně zasazuje o dosažení cíle, kterým je do roku 2050 vykazovat celosvětovou uhlíkovou neutralitu, a proto bude i nadále investovat do různých nízkouhlíkových technologií a novátorských řešení, abychom naplnili potřeby našich zákazníků ve všech zemích a regionech,“ vysvětluje strategii Toyoty na poli uhlíkové neutrality ředitel pro digitální technologie TMC James Kuffner.

img-responsive

Toyota přepracovala Mirai, nová generace má mít dojezd 650 km, atraktivní vzhled a produkuje jen čistou vodu | foto: Toyota

Investice do produktů a technologií s nízkou uhlíkovou stopou
Vytváření nízkoemisních elektrifikovaných řešení pro široké masy má Toyota v genech. Po celém světě prodala zatím přes 17 milionů elektrifikovaných vozidel – z toho bezmála 2 miliony v roce 2020.

Nyní má Toyota po celém světě ve své nabídce 55 praktických, spolehlivých a cenově dostupných elektrifikovaných vozidel, a dokáže tak naplňovat potřeby zákazníků po celém světě, aniž by se vzdávala snahy nabízet ty nejlepší technologie k minimalizaci uhlíkových emisí.

Do roku 2025 plánuje Toyota rozšířit svoji celosvětovou nabídku elektrifikovaných vozů na 70 modelů včetně 15 elektromobilů s bateriovým pohonem. Ve snaze zajistit maximální dostupnost a hospodárnost těchto produktů bude Toyota i nadále vynakládat značné investice do nových technologií baterií.

img-responsive

Toyota bZ4X - koncept čistě bateriového SUV v téměř produkčním zpracování | foto: Toyota

Efektivní využívání technologie vodíkových palivových článků
Toyota bude zároveň i nadále významně investovat do své špičkové technologie palivových článků, která dokáže zlepšit ekologickou stopu celosvětového dopravního ekosystému. Například může napomoci dosáhnout uhlíkové neutrality v případě nákladních vozidel a těžké nákladní dopravy, vlaků, autobusů, vozidel taxi, letecké dopravy, lodní dopravy a průmyslových procesů. Toyota zaznamenává rostoucí zájem o svoji technologii palivových článků v mnoha různých odvětvích a na mnoha trzích.

img-responsive

Toyota Mirai 2. generace | foto: Toyota

Dosažení uhlíkové neutrality se spalovacími motory
Odhaduje se, že po celém světě dnes jezdí přes 1,4 miliard vozidel, přičemž většina z nich je poháněna spalovacím motorem. Toyota v rámci své strategie k urychlení uhlíkové neutrality zkoumá a testuje možné způsoby, jak uhlíkové emise takových vozidel dále snižovat. K minimalizaci uhlíkových emisí stávajícího světového vozového parku by mohlo napomoci vodíkové palivo, jakožto i další nové alternativy e-paliva vyráběného z vodíku a biopaliv.

Zasazení dosáhnout uhlíkové neutrality bez nutnosti vynechat jediného zákazníka
Toyota věří, že regulační rámec k uhlíkové neutralitě je lepší ponechat otevřený a neomezovat v předstihu žádná potenciální technologická řešení. Všechna odvětví musejí pracovat na vývoji nových technologií a infrastruktury společně s vědci a akademickým světem, jakožto i místními samosprávami a národními vládami. Toyota Motor Europe zvyšuje prodejní plány a chce do roku 2025 zvýšit zastoupení elektrifikovaných modelů na 90 %.

Díky širokému portfoliu cenově dostupných elektrifikovaných produktů a důvěryhodné partnerské spolupráci jsme i v těchto náročných časech vykazovali vysokou míru odolnosti. Zatímco trh jako celek klesal o 14 %, naše prodeje se snížily jen o 7 %, a tak jsme v Evropě dosáhli historicky nejvyššího podílu na trhu,“ říká Matt Harrison, prezident a generální ředitel Toyota Motor Europe.

Vytisknout

Diskuze: K uhlíkové neutralitě vede více cest

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

Honda 0 Series

Honda 0 Series je elektrická vesmírná loď. Japonci s novým elektromobilem mají vysoké ambice

Lexus RX350h

TEST Lexus RX350h Luxury – je základní motorizace tou zároveň nejlepší ?

Volkswagen Tiguan

Velké slevy u sedmi nových VW - levnější už to nebude!

Dacia Duster 2024, nejhezčí Dacia všech dob?

Dacia změní image. Bude levnější alternativou k Jeepu. A příjde nový model

Škoda Enyaq Coupé RS iV

Škoda dělá z Čechů hlupáky! Enyaq v Německu koupíte o 190 tisíc levněji, než v Česku, zjistil Hofy

Toyota Mirai poháněná vodíkem na první veřejné tankovací stanici v ČR v Praze na Barrandově

Průlom ve vodíkové technologii? Japonci tvrdí, že ano

Tesla Model S

Elektromobily rychle ztrácejí na hodnotě. Rychleji než tradiční auta

reklama

Doporučujeme

DS3 Crossback 1,5 BlueHDi

Test DS 3 CROSSBACK 1,5 BlueHDi 130 A8, výrazný design a nízká spotřeba

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud