K uhlíkové neutralitě vede více cest

Pavel Stavebník / AutoRoad.cz, 24. května 2021, 22:45 Google+

Podle automobilky Toyota by se mělo dosáhnout uhlíkové neutrality do roku 2050 prostřednictvím široké škály technologií, z nichž si budou moci vybrat všichni zákazníci. V tiskové zprávě Toyota odmítá soustředění zdrojů na jediné řešení, například pouze na čistou elektromobilitu.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Toyota RAV4 PHEV

Toyota RAV4 PHEV | foto: Toyota

Sdílejte článek

Toyota věří, že rychlejší cestou k dosažení celosvětové uhlíkové neutrality se zahrnutím více zúčastněných subjektů jsou uvážené investice do různorodých technologií.

Toyota se zasazuje o uhlíkovou neutralitu pro všechny, nejen pro vybrané skupiny či regiony. Uhlíková neutralita v automobilovém průmyslu znamená dosažení nulových emisí CO2 ve všech procesech napříč celým životním cyklem výroby, přepravy, provozování, tankování či nabíjení, respektive recyklování nebo likvidace vozidel.

„Toyota se plně zasazuje o dosažení cíle, kterým je do roku 2050 vykazovat celosvětovou uhlíkovou neutralitu, a proto bude i nadále investovat do různých nízkouhlíkových technologií a novátorských řešení, abychom naplnili potřeby našich zákazníků ve všech zemích a regionech,“ vysvětluje strategii Toyoty na poli uhlíkové neutrality ředitel pro digitální technologie TMC James Kuffner.

img-responsive

Toyota přepracovala Mirai, nová generace má mít dojezd 650 km, atraktivní vzhled a produkuje jen čistou vodu | foto: Toyota

Investice do produktů a technologií s nízkou uhlíkovou stopou
Vytváření nízkoemisních elektrifikovaných řešení pro široké masy má Toyota v genech. Po celém světě prodala zatím přes 17 milionů elektrifikovaných vozidel – z toho bezmála 2 miliony v roce 2020.

Nyní má Toyota po celém světě ve své nabídce 55 praktických, spolehlivých a cenově dostupných elektrifikovaných vozidel, a dokáže tak naplňovat potřeby zákazníků po celém světě, aniž by se vzdávala snahy nabízet ty nejlepší technologie k minimalizaci uhlíkových emisí.

Do roku 2025 plánuje Toyota rozšířit svoji celosvětovou nabídku elektrifikovaných vozů na 70 modelů včetně 15 elektromobilů s bateriovým pohonem. Ve snaze zajistit maximální dostupnost a hospodárnost těchto produktů bude Toyota i nadále vynakládat značné investice do nových technologií baterií.

img-responsive

Toyota bZ4X - koncept čistě bateriového SUV v téměř produkčním zpracování | foto: Toyota

Efektivní využívání technologie vodíkových palivových článků
Toyota bude zároveň i nadále významně investovat do své špičkové technologie palivových článků, která dokáže zlepšit ekologickou stopu celosvětového dopravního ekosystému. Například může napomoci dosáhnout uhlíkové neutrality v případě nákladních vozidel a těžké nákladní dopravy, vlaků, autobusů, vozidel taxi, letecké dopravy, lodní dopravy a průmyslových procesů. Toyota zaznamenává rostoucí zájem o svoji technologii palivových článků v mnoha různých odvětvích a na mnoha trzích.

img-responsive

Toyota Mirai 2. generace | foto: Toyota

Dosažení uhlíkové neutrality se spalovacími motory
Odhaduje se, že po celém světě dnes jezdí přes 1,4 miliard vozidel, přičemž většina z nich je poháněna spalovacím motorem. Toyota v rámci své strategie k urychlení uhlíkové neutrality zkoumá a testuje možné způsoby, jak uhlíkové emise takových vozidel dále snižovat. K minimalizaci uhlíkových emisí stávajícího světového vozového parku by mohlo napomoci vodíkové palivo, jakožto i další nové alternativy e-paliva vyráběného z vodíku a biopaliv.

Zasazení dosáhnout uhlíkové neutrality bez nutnosti vynechat jediného zákazníka
Toyota věří, že regulační rámec k uhlíkové neutralitě je lepší ponechat otevřený a neomezovat v předstihu žádná potenciální technologická řešení. Všechna odvětví musejí pracovat na vývoji nových technologií a infrastruktury společně s vědci a akademickým světem, jakožto i místními samosprávami a národními vládami. Toyota Motor Europe zvyšuje prodejní plány a chce do roku 2025 zvýšit zastoupení elektrifikovaných modelů na 90 %.

Díky širokému portfoliu cenově dostupných elektrifikovaných produktů a důvěryhodné partnerské spolupráci jsme i v těchto náročných časech vykazovali vysokou míru odolnosti. Zatímco trh jako celek klesal o 14 %, naše prodeje se snížily jen o 7 %, a tak jsme v Evropě dosáhli historicky nejvyššího podílu na trhu,“ říká Matt Harrison, prezident a generální ředitel Toyota Motor Europe.

Vytisknout

Diskuze: K uhlíkové neutralitě vede více cest

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

DS3 Crossback 1,5 BlueHDi

Test DS 3 CROSSBACK 1,5 BlueHDi 130 A8, výrazný design a nízká spotřeba

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud