Nejlevnější nová auta na českém trhu? Tohle pořídíte do 250 tisíc

K pohonu slouží litrový tříválec, Suzuki Celerio. | foto: Suzuki

Mnoho lidí tvrdí, že nové auto pod 300 000 Kč prostě neseženete (někteří mají tu hranici dokonce mnohem výše). A mají svým způsobem pravdu - auta pod touto hranicí sice existují, ale nejsou pro ně dostatečně dobrá, ať už se bavíme o karoserii, motoru či výbavě. Jenže stále je tu spousta lidí, kterým obyčejná auta v základní výbavě prostě stačí. A řekněme si upřímně, kdo by nechtěl nové auto?

Dovolím si odpovědět, protože věřím, že nové auto by chtěl každý. Vždyť představa toho, že nám náš nový vůz bude léta bezproblémově sloužit (nebo se to u nového vozu alespoň předpokládá) je více než lákavá. Jen nový vůz vám může zaručit, že víte, co kupujete. U ojetin je to těžké, nehraje totiž roli, kolik kilometrů má auto najeto nebo jak staré vlastně je. Důležitý je totiž fakt, že se špatným zacházením a údržbou se dá nové auto pokazit dříve, než bychom čekali. Není tedy výjimkou, že jsou některé "roční vozy" v horším stavu, než mnohonásobně starší vozy s pravidelnou péčí a reálným nájezdem. 

Tak jako vše má své ale, i v tomto případě nás limituje výše pořizovací ceny. Co vše se dá tedy pořídit na "cenovém dně" nových vozů? Z kolika modelů máme na výběr, a co vše za základní cenu dostaneme? 

Dobrou zprávou je, že nabídka je vcelku pestrá a je tedy z čeho vybírat. Mezi levnou Dacií, jejíž přítomnost v tomto žebříčku nikoho nepřekvapí, můžete vybírat také z japonských automobilek a vozů z koncernu Volkswagen. Uvedené ceny odpovídají aktuálním nabídkám, které mohou obsahovat i akční ceníky a bonusy za financování či odkup starého vozu.  

Citroen C1 a C3

Model C1 zastupuje typicky městský vůz, který díky své pohonné jednotce 1,0 VTi splňuje emisní normu Euro 6.2, jenž začne platit od září letošního roku. Základní výbava obsahuje kromě běžných a dnes již povinných asistenčních systémů i pomoc při rozjezdu ve svahu, manuální klimatizaci a audiosystém s MP3. Citroen u tohoto modelu také slibuje průměrnou spotřebu 4,1 litru, to vše za 209 900 Kč s manuální (či 239 900 Kč s automatickou) převodovkou.

citroen c1 | foto: Filandri Moreno

Model C3, to už je "jiná káva", která nabízí více místa, široké možnosti personalizace i rozsáhlejší paletu pohonných jednotek. Základní variantu tvoří přepracovaný nepřeplňovaný tříválec 1,2 PureTech, který také splňuje emisní normu Euro 6.2 a nabízí výkon 68 koní. Akční cena tohoto vozu je 229 900 Kč, nutno však podotknout, že v této výbavové verzi (Live) vůz nemá klimatizaci ani rádio.

Fiat Panda a Punto

Model Panda je tak trochu legendární auto. Díky svému netradičnímu designu vždy mělo jasně vyhraněné příznivce, kteří na něj nedali dopustit, a stejně tak i odpůrce, které mu nemohli přijít na jméno. Jenže Panda se postupem času ukázala jako velice spolehlivá ojetina, která navíc může dobře vypadat (verze Cross) a být i neskutečně praktická (verze 4x4). Ani jedna z verzí se však pod uvedenou hranici nevešla. Spokojit se tedy budeme muset pouze se základní výbavou Pop, která neobsahuje klimatizaci ani rádio.

Fiat Panda 4x4 | foto: Fiat Group

Pohonnou jednotku tvoří benzinová 1,2 o výkonu 69 koní, která slibuje průměrnou spotřebu 5,1 litru. Nespornou výhodou však může být 5ti letá záruka Fiat, to vše za akční cenu 217 900 Kč (běžná cena 230 500 Kč). Civilizovanější Punto s totožným motorem a výbavou Plus (manuální klimatizace, rádio) pořídíte za akčních 237 900 Kč (běžná cena 249 000 Kč). 

Renault Twingo

Twingo je stejně jako Citroen C1 představitelem ideálního městského vozu. Neumí sice nabídnout dostatek prostoru pro celou rodinu, zato však disponuje dobrou manévrovatelností a rekordně malým průměrem otáčení (8,65 metru) díky motoru umístěnému vzadu. Stejně jako Fiat nabízí 5ti letou záruku, a lze jej spolu se základním motorem SCe 70 (nepřeplňovaný litrový tříválec o výkonu 70k) pořídit za 215 900 Kč (výbava Life) či 230 900 Kč (výbava Zen). 

Renault Twingo | foto: Renault

Suzuki Celerio

Celerio není evergreen mezi malými vozy, přesto je však neprávem přehlíženo. I přes "levný" vstupní model se jej totiž Suzuki snaží vyrobit s kvalitou sobě vlastní. Čtyřčlenná posádka by se tedy uvnitř vozu neměla cítit nikterak stísněně, a objem jeho zavazadelníku patří se svými 254 litry k vrcholu mezi malými vozy. Celerio si po vzoru japonských automobilek nehraje na příplatkovou výbavu a nabízí se pouze v jedné konfiguraci. Každý jeho majitel tak automaticky dostane klimatizaci, audiosystém s bluetooth, metalický lak a mnoho praktických háčků, držáků a odkládacích schránek.

Mlhovky u nás nedostanete ani za příplatek, Suzuki Celerio. | foto: Suzuki

Nemusíte se tak bát žádné rostoucí ceny, což je skvělé. Celerio pořídíte také v jediné motorizaci, kterou tvoří litrový tříválec o výkonu 50 kW. Pokud by vám nestačila 5ti letá záruka, pak si ji můžete prodloužit za 3 500 Kč (o 12 měsíců) či 5 100 Kč (o 24 měsíců). A kolik za to? Suzuki Celerio vyjde na rovných 239 000 Kč. 

Tak co říkáte, ještě jste si nevybrali? Nezoufejte, nabídka obsahuje dalších 14 modelů a žádný z nich si nezaslouží vynechat. Pokračování přineseme za týden.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy