Jak fungují triky na snížení spotřeby paliva? Budete zírat

AutoRoad.cz, 9. června 2018, 19:29 Google+

Jak snížit spotřebu paliva je v dobách vysokých cen benzínu palčivým tématem pro nejednoho motoristu. Řešením číslo jedna je výměna neekologického modelu za nějaký zelenější, ideálně s elektromotorem. Finančně mnohem méně náročnou metodou je úprava stávajícího automobilu. Pomůže to však?

Počet komentářů:  6 komentářů (Poslední 11.06. 06:07) Napište svůj názor
Ilustrační foto

Ilustrační foto | foto: pixabay.com

Sdílejte článek

Experimentů, jak snížit spotřebu paliva, byste na internetu našli mnoho. Všechny do jednoho říkají, že i menší „ekologické“ úpravy povedou k úspoře nějaké té desetiny litru benzínu nebo nafty. Jestli to tak skutečně funguje se rozhodl zjistit britský magazín Fifth Gear. Ceny ropy totiž trápí nejen Česko, ale v podstatě celý svět (dobrá, až na některé arabské země, bohaté sultanáty a USA). Jako referenční vozidlo byl zvolen Volkswagen Polo 1.6 GL z poloviny devadesátých let.

Auto rozhodně nebylo v ukázkovém stavu, což jen přidává na realističnosti celého testu. Nejprve bylo potřeba určit, kolik ujede auto na jeden galon paliva (to je asi 4,5 litru). Jízda byla prováděna za konstantní rychlosti 97 km/h, navíc se snahou o co nejekonomičtější změny převodových stupňů při asi 2500 ot./min. Výsledek? Průměrná spotřeba 46,9 mpg, což odpovídá asi 5,02 l/100 km.

Až 15 procent úspory paliva mohou přinést pneumatiky, ty standardní se správným nahuštěním, nebo, jako v případě testovacího Pola, ty speciální s nízkým valivým odporem.

Dalším trikem je snížit hmotnost vozu, v našem případě nahradit zvedák s rezervu s hmotností 12 kilogramů za lepící sadu s váhou asi 200 gramů. Nakonec došlo i na úpravu řídící jednotky, což sice lehce zvedlo výkon vozu, ale také by to mělo umožnit rychlejší akceleraci na oněch 97 km/h a tím menší čas pod plným plynem. Po sérii úprav se Polo vydalo na stejnou trať se stejnými podmínkami. Čekáte nižší spotřebu? Pak budete překvapení asi stejně jako moderátor, optimalizované Polo totiž vykázalo spotřebu 46,4 mpg, tedy asi 5,07 l/100 km. Zanedbatelný, ale šokující rozdíl.

Vytisknout

Diskuze: Jak fungují triky na snížení spotřeby paliva? Budete zírat

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 6, poslední 11.06.2018 06:07 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 6 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

ford fiesta

TEST: Ford Fiesta ST-line X – hravý prcek (nejen) do města, který jezdí do 5 l/100km

Toyota Mirai

Toyota se podílí na vývoji užitkových vozů na elektřinu a vodík

peugeot 408

Překvapivá rotující prezentace nového modelu Peugeot 408

on-line prodej

Ceny ojetých aut v červenci výrazněji klesly

NIO ES6

Značka Nio otevře závod v Maďarsku. Auta tam ale vyrábět nebude

lexus es

TEST: Lexus ES 300H F Sport - ostře vypadající limuzína, se kterou je jízda relax

Offroad Obytný speciál Liaz 4×4 300PS

Chtěli byste Offroad obytný speciál Liaz 4×4 300PS? Může být váš

Ilustrační foto

Škoda řeší nový design a růst cen energií

IONITY spolupracuje s OMV a otevřela na dálnici D1 další dvě rychlodobíjecí stanice

Mění Češi názor na auta s elektrickým pohonem?

Toyota

Biomasu k výrobě paliva zvažují japonské automobilky

Lamborghini Huracán Sterrato

Lamborghini Huracán Sterrato, pojem SUV dosáhl nové dimenze

Která ojetá auta jsou nejméně populární? (ilustrační foto)

Lidé začínají šetřit, autobazary zlevňovat

Závod Škoda Auto, Kaluga (Rusko)

Ruská média: Volkswagen zvažuje prodej závodu v Kaluze

Xbus camper

Nový obytný vůz na bázi modelu Xbus od společnosti Electric Brands

Ferrari F40

Jak jezdí legendární české Ferrari F40? Podívejte se na rozhovor s majitelem

reklama

Doporučujeme

Volkswagen I.D. R Pikes Peak

Jak se tvoří revoluce? Volkswagen poodhalil zrod speciálu Pikes Peak

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Ceny ojetých aut v červenci výrazněji klesly

  2. Značka Nio otevře závod v Maďarsku. Auta tam ale vyrábět nebude

  3. Překvapivá rotující prezentace nového modelu Peugeot 408

  4. Toyota se podílí na vývoji užitkových vozů na elektřinu a vodík

  5. TEST: Ford Fiesta ST-line X – hravý prcek (nejen) do města, který jezdí do 5 l/100km

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud