Již při nízkých otáčkách 2000 min-1 dodává vidlicový desetiválec TDI Touaregu R50 obří točivý moment 850 Nm. Na stovku prestižní SUV vypálí už za 6,7 sekundy (běžné provedení za 7,4 sekundy) a dosáhne maximální rychlosti 235 km/h. Přes zvýšení výkonu o 37 k proti „normální“ verzi zůstává jeho spotřeba na stejné hodnotě, tedy 9,6 litru na 100 km při jízdě po dálnici, v průměru 12,6 litru na 100 km.
Zvnějšku lze nový Touareg R50 snadno rozpoznat podle jednadvacetipalcových litých kol typu „Omanyth“ s pneumatikami šířky 295, modře lakovaných brzdových třmenů, rozšíření podběhů kol, bočních prahových lemů, výrazných nárazníků a modifikované mřížky chladiče (v matně chromované optice). Bohatá sériová výbava zahrnuje pneumaticky odpružený sportovní podvozek. Takzvaný „paket pro dynamickou jízdy“ a podvozek snížený o dvacet milimetrů dodávají režimu „Sport“ ručně nebo automaticky řízeného vzduchového pérování tužší charakteristiku.
V interiéru Touareg R50 nabízí sportovní soustavu sedadel potažených antracitově zbarvenou kůží „Nappa“ s logem R50 vyraženým na předních opěrkách hlavy. Stejným logem jsou opatřeny také nerezové lišty prahů u dveří řidiče a spolujezdce. Sportovní temperament Touaregu R50 zdůrazňuje i leštěné hliníkové obložení interiéru v provedení „Engine Spin“, stejně jako pedály plynu a brzdy z ušlechtilé oceli s R-designem.
VW Touareg R50 patří k nejvýkonnějším SUV
Na loňském říjnovém autosalonu v Sydney představil Volkswagen nejsilnější Touareg s označením R50. Díky obrovskému výkonu 258 kW (350 k) při 3500 min-1 je tento nový Touareg jedním z nejvýkonnějších SUV na světě. Akční cena tohoto vozu byla stanovena na 2 492 500 Kč.
Doporučit článek
Další zprávy
-
Češi na domácím MS v hokeji vybojovali zlato. Švýcarsko porazili 2:0
-
Céline Dion nezadržela slzy! Otevřeně promluvila o boji se svou nemocí
-
Švédové porazili Kanadu. Z MS v hokeji si domů odváží bronz
-
Švédové porazili Kanadu. Z MS v hokeji si domů odváží bronz
-
Velkou cenu Monaka vyhrál domácí Charlese Leclerc
-
TEST EcoWheel Squer mini – celoroční alternativa ke skútru, která zaparkuje všude
-
TEST Subaru Crosstrek e-BOXER Executive – sen každého chalupáře či správce lesů?
-
TEST Volkswagen Amarok Aventura – lepší i levnější, než první generace, bravo!
-
OFF ROAD TEST: Subaru Forester – jak zvládá náročný terén ?